Inlägg från: gladadagar |Visa alla inlägg
  • gladadagar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lycka till Therese S! :)

• gladadagar

Det var ett tag sen jag tittade in här och vad kul att det hunnit födas en hel del oktoberbebisar. Stort grattis till allihopa! :)

14 dagar kvar till BF idag och än så länge inget tecken på att något skulle vara på gång. Försöker hålla moder uppe genom att tänka att förr eller senare så kommer bebisen ut på ett eller annat sätt :p

• gladadagar

Grattis sosso03 och lycka till tesstessan :)

Sajood, vad spännande! Då får vi hålla tummarna för att det är på g för dig :)

• gladadagar

Fråga till er som har barn sen tidigare: Kan väldigt ömma ljumskar/ont i ljumskarna sen ngra dagar tillbaka betyda att det är på g?

• gladadagar
    anansie skrev 2013-10-16 21:25:38 följande:
    Åh spännande ! 

Säger som jag sagt innan.. jag kommer stå ensam kvar när november början utan bebis, haha :)

Latensfasen är till man är öppen 3-4 cm va ? Isåfall var jag i den från att vattnet gick & till jag var öppen 3 cm sist.. ca 24-26 timmar. Men då hade jag ju onda värkar hela tiden med, dock oregelbundna.

Då är vi två! Känns också som att jag kommer få vänta tills november innan jag föder bara för att jag så hemskt gärna vill att graviditeten ska vara över nu!
  • gladadagar
    Sajood skrev 2013-10-17 16:10:28 följande:
    Efter tre dagar med förvärkar och utdragen latensfas drog det igång på onsdag eftermiddag! Förlossningen tog sedan cirka 13 timmar och var lite kämpig men ändå väldigt bra! 04:40 föddes vår tjej på 3660 g och 50 cm och hon mår toppen.

Nu är vi på BB och myser och flickan bara äter, sover, bajsar, äter och sover lite till.

Overkligt och fantastiskt!

STORT grattis! :D
  • gladadagar

Oj, här har det hänt mycket! Lycka till eija76 och Blobba! :D

Själv har jag exakt 7 dagar till BF idag och känner mig extremt otålig. Känns som det enda jag tänker på är väntan på att det ska sätta igång, hur blir det då om jag går över tiden (vilket jag säkert kommer göra)? Kommer ju klättra på väggarna. Suck...

• gladadagar
    LinnElin skrev 2013-10-19 10:19:02 följande:
    Fick reda på idag av min kompis som fick barn igår morse att det är/var fullt på förlossningen här i stan så hon fick åka till ett annat sjukhus... Känns ju sådär.

Vad jobbigt :( Får jag fråga vart i landet hon bor?
  • gladadagar

Smultronsöt: vad spännande! Stort lycka till :)

LinnElin: tråkigt att det avtog för dig, vi får hålla tummarna för att det kommer tillbaka på riktigt snart :)

Själv har jag 2 dagar till BF men är övertygad om att jag kommer gå över. Säkert 2 veckor :p En liten novemberbebis kanske :)

• gladadagar
    anansie skrev 2013-10-25 03:38:17 följande:
    Jaha då började vattnet rinna. Har ju sagt att det bara kan börja så för mej Till och med under natten torsdag till fredag, precis som med dottern. Inga värkar än, lite mensont bara, men snart gör det väl ont av bara helvete. Fan, varför gjorde vi detta igen?
    Ska in på kontroll om inte värkarna börjat innan vid 11.00.

Åh vad spännande! Lycka till :) Vi har ju BF samma dag men mig här verkar det inte alls vara något på gång :P
  • gladadagar
    LinnElin skrev 2013-10-25 14:23:07 följande:
    Besöket hos spec mvc var allt annat än bra. Redan när läkaren kom in i rummet kände jag de negativa vibbarna. Hon förlöjligade mig ett antal gånger och både jag och sambon upplevde att hon helst hade velat klappa mig på huvudet och sagt "lilla stumpan, livet är hårt". Tydligen så är inte bebis alls så stor (hon låg precis under den övre kurvan på TUL 1/10) och man kan ju faktiskt äta värktabletter efter förlossningen fick jag höra. Fick en ny tid om en vecka och citodon utskrivet.
    Linnéa 100107, BF 131030

Men oj vilken otrevlig läkare! Vissa ska helt enkelt inte jobba med människor. Blir ju såklart extra jobbigt när du mår så dåligt och har så ont och inte blir tagen på allvar. Heja dig!
  • gladadagar

Konstig reaktion kanske men nu när jag äntligen är på BF dagen och inget ens verkar vara på g så känns det som att "jahapp då kommer väl bebisen inte ut då, så får jag vara gravid resten av livet". Vill hemskt gärna att det ska dra igång av sig självt och att jag inte blir igångsatt för det känns så mycket läskigare att vara beredd på att nu börjar det istället för att det kommer som en överraskning. Vad har ni andra för erfarenheter?

• gladadagar

Skönt att höra att man inte är ensam :) Är väkdigt trött på att vara gravid nu, vill bara ha min kropp tillbaka!! Beundrar verkligen er som har haft det tufft med mycket ont och dålig sömn men som ändå hållt ut. Själv borde jag inte klaga, skäms nästan lite faktiskt då jaghar haft en väldigt smärtfri graviditet i övrigt. Går jag över tiden med en massa dagar så jämnar det iaf ut sig ;)

• gladadagar
    FridaE skrev 2013-10-26 21:14:32 följande:
    Gladadagar; jag har också BF idag. Förstår hur du känner. Själv har jag dock fortfarande inte förstått att jag ska ha barn. Så 9 månader av krämpor, en stor mage och allt annat har inte förberett mig för denna dag. Jag hoppas liten kommer snart så att jag kan börja förstå!

Vad kul att vi har samma BF! Håller tummarna för att de vill komma ut snart. Håller med dig om att det är svårt att greppa. Ibland kan det kännas som att jag och maken bara leker "mamma pappa och barn" när vi har förberett allting för bebisen och att min kropp helt enkelt bara ser ut såhär nu. Hade det inte varit för sparkarna hade det väl bara känts som att det är min laktosintolerans som spökar.
  • gladadagar
    anansie skrev 2013-10-26 22:41:01 följande:
    16.54 kom en Lillasyster till oss idag Allt har gått bra men blev väldigt intensivt efter värkstimulerande dropp var satt så nu är man mör och trött, men väldigt glada för vår andra fina flicka. Lite extra kul att hon höll tiden och kom på BF med Återkommer med förlossningsberättelse sen.

Lycka till alla ni som väntar än. Kram

Stort grattis! Ni verkar ha fått en punktlig tjej ;)
  • gladadagar
    Blobba skrev 2013-10-27 13:54:02 följande:
    Estrid, 5 dagar gammal. Babynestet har min svärmor sytt

Vilken sötnos! :) superfint babynest också!
  • gladadagar

BF+2 idag och här händer det inte heller någonting. Inte ens en enda liten känning! :( Har också tid hos BM idag men känns bara givande att få gå dit för att lyssna på bebishjärtat.

Hoppas det snart sätter igång för er eller blir igångsatta så att ni slipper det onda.

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?