Inlägg från: gladadagar |Visa alla inlägg
  • gladadagar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Lullaby: Skulle vara roligt om man kanske kunde sammanställa en lista i TS med allas BF :)

• gladadagar
    Sajood skrev 2013-08-19 11:34:16 följande:
    Erli: Förstår att jag är lyckligt lottad som hittills haft det så lugnt. Är väldigt förvånad själv då jag tidigare har haft väldigt mycket problem med ryggen. Hann bli bättre i ryggen innan jag blev gravid, och hittills har det faktiskt fortsatt att bli bättre trots att jag har blivit lite tyngre. Har gått upp typ 8 kg hittills. Hade för några veckor sedan lite högt blodtryck och har därför gått in för att ta det lugnt och jobbar inte 100% längre (och nu har också blodtrycket blivit bättre). Det är lättare att ta sig tiden att ta hand om sig själv när man har ansvar för någon annan också...

Hur mycket äter ni nu jämfört med annars? Jag känner att jag är hungrig typ hela tiden! 

Häftigt det där hur varje graviditet är så himla unik! Vissa mår prima och andra mår jätte dåligt. Är också väldigt tacksam för en ganska smärtfri graviditet hittills. Det enda jag kan störa mig väldigt mkt på är att hitta en bra sovställning och när jag väl hittar en så är den bara bekväm en stund.

Jag tycker jag äter som vanligt förutom att jag ibland äter mer till frukost då jag ibland kan vakna döhungrig! Har gått upp precis 10 kg hittills, v.30+1 idag.
  • gladadagar

Välkomna alla som hoppat på tråden! Kul att vi blir fler och fler :)

Lullaby - Skönt att det gick så bra på UL :)

• gladadagar

eija76 skrev 2013-08-21 08:44:08 följande:
    Lullabay, tack för grattis! Har haft en bra graviditet, väntar en pojke och varit sugen på lite allt möjligt av och till, sånt som jag annars inte äter speciellt mycket av, som tex yoghurt och feferoni. 

Huggen i underlivet har jag oxå haft i ett antal veckor, nu mer som stick i livmodertappen. Nu i natt har min "mensvärk" blivit värre plus att jag fick sammandragningar. Vilket bara hänt förut när jag är ute och går. Sammandragningarna gick över men värken finns kvar. Har svårt att ligga still, att röra på mig känns lättare när det värker. Inte många timmars sömn...

Kände de där konstiga huggen tidigt imorse, kändes ganska obehagligt faktiskt men det varade bara i några sekunder. Kan det betyda att bebis vänt på sig?
    Mami2013 skrev 2013-08-21 09:05:09 följande:
    Nu har jag varit på UL :) moderkakan låg och täckte bebisens utgång vid RUL så därför fick jag ett nytt nu! Allt såg bra ut, moderkakan ligger som den ska så den har flyttat sig och bebis är en lillebror som vi redan misstänkt :) såå glad vill att det ska bli oktober nu!!
    Skönt att den lagt sig till rätta! :) 

Längtar också hemskt mycket nu, vill bara att tiden ska flyga förbi så att jag får se vår lilla älskling :)    
  • gladadagar
    tokiigt skrev 2013-08-21 09:54:31 följande:
    hejsan alla! 
    Ny i tråden, BF 27 oktober!
    Amanda heter jag och är 22år skall fylla 23, tillsammans med pappan till barnet och allt funkar fint på den fronten! vi ser verkligen fram emot att bli föräldrar och skapa en egen liten familj! 

kul att hitta lite andra runt samma datum! känner mig ganska isolerad bland vänner då jag är en av dom första runt mig som skaffar barn. har några avlägsna vänner på andra orter som fått men jag är ganska ensam.
    har ett starkt behov av samhörighet just nu. min egen mamma är inte så intresserad tyvärr! 
    hoppas denna tråd är aktiv då jag ofta har mycket att säga! haha :D  

Välkommen till tråden, och kul att vi har BF så nära varandra! :)

Känner igen mig, är själv 21 (maken är 25) och jag är den första i min vänskapskrets som ska bli mamma och kände mig ganska "ensam" med min graviditet till en början, lärde dock känna en tjej för några månader sen som jag kom mycket nära och nu har hon nyligen blivit gravid så nu känns det mycket bättre! :)

Bara att PM:a mig ifall du behöver någon att snacka av dig med, är själv ganska pratglad av mig ;)  
  • gladadagar

Har haft flera sådana dagar, då jag kan ha sovit i flera timmar en natt men efter frukosten kan jag känna mig supertrött och sover då någon timme till :p

• gladadagar

Vad skönt att allt såg bra ut för er! :) Har tid imorgon och är som vanligt orolig :(

• gladadagar
    Therese S: Även om det här är första barnet så blandar jag begagnat och nytt. Speciellt saker av lite bättre märke och kvalitet brukar jag först alltid kolla om det finns att köpa av någon på tradera eller liknande. För hur gärna jag än skulle vilja lägga alla pengar i världen på dyrare kläder till barnet så kommer de första kläderna ändå bara användas under en väldigt kort period, de pengarna lägger jag då hellre senare när barnet blir äldre och hinner slita ut kläderna. Har man tillräckligt med tålamod så går det att hitta en hel del riktigt fina och fräscha saker på andrahandsmarknaden :)
  • gladadagar

Lullaby - Vilka leksaker passar en nyfödd? Är det mest gossedjur vi pratar om då eller hur brukar du göra? Man vill ju inte råka köpa något som kan vara farligt. Och är ett babygym värt att skaffa eller kan man lika gärna lägga ut en filt som man sprider ut någrs leksaker på?

Oj nu blev det många frågor på en gång :p

• gladadagar
    Therese S skrev 2013-08-22 17:44:15 följande:
    Man kan hitta mycket bra när det gäller begagnat , håller med ! När jag väntade första dottern , köpte jag mycket " onödigt " som jag knappt använde :/ nya grejer alltså ! Tänker inte lägga ut hur mycket som helst på grejer som blir använda så lite ändå , roligt med nytt , men lite ekonomisk lär man va också ! Fast , vagnen köpte jag ny på internet , lär jag erkänna ! Dom som sålda begagnat skulle i princip ha lika mycket som om jag skulle köpa en ny , så jag la till en 1000 lapp så fick jag en ny ist ! Köpte en brio Happy ! Jag hoppas jag blir nöjd med den , har så svårt att hitta vagn som jag trivs med !!

Var faktiskt helt inställd på att vagn var det enda jag inte kunde köpa begagnat men sen kom jag över en superfin begagnad vagn för ett pris som satt fint i plånboken så jag slog till och ångrar mig inte en sekund! :)
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?