Inlägg från: gladadagar |Visa alla inlägg
  • gladadagar

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Känner mig oerhört konstig i hela kroppen efter en incident i mataffären. Märkte inte det men stod på en platta med hjul som höll på att rulla iväg och spände mig då i hela kroppen väldigt kraftigt för att inte ramla och slå mig. Som tur var hjälpte det och jag kom av den snabbt som attan. Men nu efteråt så har jag haft en ihållande smärta i underlivet och vid ljumskarna och är rädd att jag ska ha satt igång någonting eftersom jag nu samtidigt inte kan röra mig utan att det gör jätte ont men å andra sidan kan det ju bara vara en muskelsträckning. Bebis rör sig fortfarande där inne som vanligt så det lugnaar mig verkligen.

Vad tror ni? Något att oroa sig över eller wka jag bara vänta ut det?

• gladadagar

Vad kul att läsa om allas namnval! Jag och min man blev också väldigt förvånade när vi fick reda på att det är en tjej eftersom båda bara har brorsor i syskonskaran men å andra sidan har alla kvinnor på min mammas sida fått minst en dotter och sen resten söner så det måste komma därifrån. Blev hur lycklig som helst men jag tycker det är så mycket lättare att hitta pojknamn!

• gladadagar
    anansie skrev 2013-09-22 19:03:59 följande:
    Äsch då. Skulle allt inte hinnas göra innan bebisen är ute så kan någon säkert ordna med det under tiden du ligger på BB. Ta det lugnt och gör vad du hinner och känner för 

Vi satte ihop spjälsängen idag, lite tidigt kände jag (BF 26 okt) men det var för att dottern ska vänja sej lite. 

Såg först nu att vi har samma BF. Kul! :) Satte dock ihop spjälsängen och bäddade den för en månad sedan. Nu har jag dock vagnen kvar som behöver bäddas och alla tusen kläder som behöver tvättas.
  • gladadagar
    3småprinsar skrev 2013-09-22 18:44:32 följande:
    m Ha ha vad jobbigt! Skrev det två gånger.. Spilde ut smoothien på datorn imorse, kanske därför.. Ha ha, skulle visa mitt arband för min sambo och glömde att jag höll i ett stort glas, vände allt upp och ner. GRAVID-HJÄRNA

HAHA! Tack för ett gott skratt :)

Man känner sig inte så pigg i huvudet längre tyvärr. Hoppas intelligensen kommer tillbaka efter förlossningen :p
  • gladadagar
    anansie skrev 2013-09-22 19:21:35 följande:
    Åh kul  Får se vem som kommer i mål först då 

Haha det är bara jag som tror att jag har 100 år på mej och så poff är man där... därför tyckte jag allt vart tidigt att ordna. Nu hade vi ju i stort sett allt utom vagnen efter dottern så det är mest att ta fram allt och tvätta mm.

Vagnen hade jag tänkt hämta i veckan.. just för att dottern ska få kunna provåka den & hennes docka får väl åka med i liggdelen, haha. 

Är lite löjlig men tänker alltid att jag inte vill ha för mycket klart ifall det skulle hända nåt hemskt. 

Ja haha hoopas ingen av oss behöver vänta alltför länge. Är sååå trött på att vänta och vill bara hålla vår lilla älskling i famnen nu och lära känna henne.

Jag känner verkligen igen mig. Har ett tidigt missfall bakom mig och har därför inte vågat tro under nästan hela graviditeten att det faktiskt kommer att gå bra men när jag passerade vecka 30 så började jag smått tillåta mig själv att köpa saker och förbereda och nu går jag nästan bananas och är snart färdig med allt! Men jag hade som mål att det skulle vara bekvämt att ha allt klart ca 1 månad innan BF.
  • gladadagar
    Limawij skrev 2013-09-23 14:36:12 följande:
    Nu är det nära till vi får träffa Lilleman! I morgon bär det av till sjukhuset för snitt. Väntar på att de ska ringa Och berätta vilken tid som de vill att vi ska komma in. Hoppas också att värken i galgångarna försvinner så Vi kan fokusera allt på vår nya lilla familjemedlem!

Åh vad spännande!! Lycka till :)
  • gladadagar
    3småprinsar skrev 2013-09-26 10:43:46 följande:
    BEBIS PÅ G!! Är på förlossning nu, känns nervöst men underbart att snart ha bebisen hos oss

Åh så spännande!! Lycka till :)
  • gladadagar
    Lyckan 382 skrev 2013-09-28 11:51:02 följande:
    Igår kl. 23.14, tio dagar innan BF, kom vår lilla Olle till världen, 48 cm lång och 3250 gram tung. Det blev en långdragen förlossning, men allt gick bra och vi mår alla bra och är överlyckliga!

STORT grattis! :) Skönt att allt gick bra!
  • gladadagar

Stort grattis till flickan!

Ja, många septemberbebisar blev det i den här tråden men själv är jag 100% säker att det blir en oktoberbebis för mig. 26 dagar har jag kvar! :)

• gladadagar
    anansie skrev 2013-09-30 13:00:19 följande:
    Visst är det härligt när inga kläder passar. Köpte mej ett par jeans i lördags.. haha, Målet är att få på mej dom nån gång iallafall. Mamma fick testa mina favoritjeans här hemma och följa med och testa de i affären.

För övrigt lever jag i mina haremsbyxor nu.. de funkar fint både för tjock & smal.

Kanske med ska börja fundera över att packa BB väskan.. Vi bor ju i stort sett granne med sjukhuset så är ju inte konstigare än att mannen får åka hem & hämta nåt åt mej som jag glömt. Men lite saker är ju bra att ha med.. typ tandborste, haha.

Samma här, vi bor bara över gatan så det känns inte som hela världen om vi glömmer något. Då är det ju bara att gå hem och hämta.

Men jag som skulle packa väskan när det var 30 dagar kvar har inte ens börjat. Känns som att jag kommer göra det i sista sekund haha!
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?