• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

LinnElin skrev 2013-11-05 21:58:43 följande:

Då är vi två stycken!! Mina kommer med ungefär 4 min mellanrum. Tog två alvedon för 35 min sen men de har inte avtagit. De gör ju inte grisont men tillräckligt för att jag ska stanna upp med det jag gör. Tänkte vänta en liten stund till innan jag ringer.
    Men DU MED ?? Åh så kul, äntligen. 
    Eftersom du är omföderska kan det ju gå bra snabbare så vänta inte för länge du. LYCKA TILL Skrattande 
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-11-06 04:18:32 följande:
    Vår lilla prinsessa är ute nu. Gick rätt fort. Uppdaterar när doktorn varit här och kikat mig mellan benen...

Det var snabba ryck Stort grattis, äntligen!!! Hur stor var hon? Gick allt bra? Ja uppdatera när du har tid och ork. Så glad att du slipper smärtan nu.
  • anansie
    fitforfight1 skrev 2013-11-06 00:21:25 följande:
    Vi är på g in till förlossningen :) hoppas att det har hänt nåt nu ,)

Wohoo, hoppas bebis tittat ut nu och att allt går bra
  • anansie

Bvc rekommenderade att vi börjar med Sempers magdroppar direkt. Liv får ju bara ersättning precis som storasyster fick och har kommit igång bra med bajseriet. Minifom använde vi på storasyster men det gjorde snarare hennes mage värre. Annars kör vi NAN och Dr Browns flaskor. Älva hade massa ont i magen i början men när vi bytte till NAN, Dr Brown och Sempers droppar så blev hon mycket bättre.

• anansie
    fitforfight1 skrev 2013-11-06 13:02:00 följande:
    Vår kille tittade ut 02:17 inatt, var inne på förlossningen i ca 1 tim o 40min så det gick fort ;) vi är redan hemma så det är så skönt!

Grattis ! :) Verkar som många av de små som har bråttom ut. Oj redan hemma? Det var snabba ryck
  • anansie
    eli77 skrev 2013-11-07 22:00:57 följande:
    Min skatt kom den 28 oktober - 17 dagar efter BF - fint folk kommer sent :) !!  Och alla mår bra!

Bättre sent än aldrig Grattis!
  • anansie

Men är alla bebisar här nu? Då får vi ju göra detta till en bebis, bajs, skrik och sömn tråd

Hur sover era små nu? Tycker att Liv sover mest hela tiden.. inte för att jag misstycker. Snart är det fullt ös på båda

Snart dags för att få tillbaka vardagen.. känns både panikartat och efterlängtat.

• anansie

friwen - usch det låter jobbigt. Tarmvred ska vara hemskt har jag hört Hoppas att hela familjen mår bra iallafall. Och grattis till lille pojken

• anansie

Det är lustigt. På dagarna sover Liv i stort sett hela tiden. Är bara att lägga henne i sängen och hon är nöjd och somnar fint. Men så kommer kvällen, och då ska det skrikas och bara sova på mamma. Hon vägrar även napp, bara spottar ut den. Jag som gärna ser att vi får en bra ljuddämpare att trycka in i munnen, haha. Men nu har jag beställt en kulnapp, har hört att många föredrar den. Hoppas går ju

Nää ett försök att lägga lillan nu för jag är dödstrött. Sov gott alla.

• anansie
    Mami2013 - Jag har knappt nån mjölk denna gången heller så amningen var bara att glömma. Pumpade ut råmjölken så hon fick i sej den dock.

Ni som bara ger ersättning... hur mycket äter era små ? Vi blandar 120ml vatten till Liv 6-7 ggr / dygn. Ibland slukar hon allt (speciellt på kvällen när hon är vrålhungrig) och ibland lämnar hon allt från 10-50 ml. 

För övrigt har jag fått nässelutslag från helvetet !!! Jag kliar snart sönder mej !! Väntar på att mamma ska komma hit med allergitabletter.. de innehåller tydligen nåt som ska lindra klådan. Men tills dess håller jag på att bli galen !
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?