• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Hej på er ! Hur har natten vart ? 
    Här började dottern dagen med att spy över frukostbordet... mmm... Dock har det nog att göra med att hon druckit en massa vatten och började hosta, HOPPAS det iallafall. Hade ju vart snyggt att dra på sej magsjuka hela familjen. 
    Fast jag har ju ändå fått för mej att man bara kan föda barn på helgen & att det bara kan dra igång på natten så det är ju lugnt fram till nästa helg nu, haha.
    Man tänker så konstigt ibland. 

Hoppas ni alla mår bra iallafall. 

• anansie

sosso03 - jag blir så impad på er som föder utan smärtlindring, även om ni inte valt det själva :) Kul att läsa om din förlossning. Lustigt vad det kan vända fort. Från lite "förvärvar" till aktiv förlossning. Är väldigt spänd över hur min kommer bli denna gången. Hoppas på att det inte går för fort, förstår att det är väldigt snurrigt då och huvudet inte riktigt hänger med. Njut och gosa järnet.

• anansie

Alltså seriöst.. nu har jag nog vart på toa och bajsat 8-10 ggr på 2 dagar. Kroppen som ska börja tömma sej eller? Kommer inte ihåg om det var så sist. Är ju inte lös i magen, bara bajsenödig, haha.

• anansie

Mami2013 - Ja flera gånger om dagen nu. Nää känner inte ett skit, haha. Som vanligt. Det trycker inte ens neråt, så jag börjar nojja lite över att den ligger helt fel.

• anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-20 20:49:35 följande:
    Äsch men dom brukar ju fixera sig senare på omföderskor. Ibland inte ens förrän strax innan förlossning! Så den ligger säkert som den ska ;) hur gick det med dottern, det var inte magsjuka eller? Tänkte om det kunde vara magsjuka du fått? Men som sagt så hoppas jag att det är pga kommande förlossning som du behövt gå så mycket :)

Fast sist sa barnmorskan att den var fixerad och låg långt ner.. men det trycker inte det minsta. Det gjorde det när jag väntade dottern, då kändes det som att jag höll på att tappa ut nåt mellan benen, haha. Nää ingen magsjuka :) Var nog bara en kombination av att hon druckit en massa vatten och började hosta. Phu, tur!
  • anansie
    amandaa skrev 2013-10-21 06:59:50 följande:
    Här har det hänt lite saker, vaknade av kraftig "mensvärk" sen gick slemproppen och har haft ännu mer värkar efter det. Pratade med förlossningen och de sa två Alvedon och vad typ.. Men fy fan så ont det gör!! Haha hur ska man fixa resten sen?!?!

Wow spännande Andas, tänk på att andas rätt. Det hjälper jättemycket. Sen kanske du är öppen mer än de tror och då ska du givetvis in och få smärtlindring. Du klarar detta. Heja! !
  • anansie

Har ingen riktig koll känner jag. Vilka är vi som är kvar nu??

Ja jag då, BF 26 oktober.

• anansie
    SmultronSöt skrev 2013-10-21 08:25:15 följande:
    Jag är också kvar... eller, jag är inte ens inskriven i tråden från början, men i alla fall! 

Jag är inte heller med från början & inskriven

Ja men då är vi några stycken, skönt så man slipper sitta här själv
  • anansie

Ja men HEJ alla, vi är några stycken trots allt.. Det känns nästan som man är den enda som inte har fått än men så är det ju givetvis inte. 

• anansie
    LinnElin skrev 2013-10-21 12:21:32 följande:
    Hur ofta har ni andra gått till bm den senaste tiden? Varannan vecka eller oftare?
    Ska till BM imon, det var 2 veckor sen jag var där sist. 3 veckor innan det osv..
    Går man över så blir det ett besök i veckan. Jag som fint hade räknat med att slippa tiden imon får väl räkna med minst ett till. Tråkigt nog är det inte min BM jag ska träffa imon för hon ska operera sej. Så ny ska jag till nån helt ny.. känns ju sådär. 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?