Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Inatt har jag haft ont, det känns att bebis ligger långt ner... Blä för det här! Jag kan knappt gå längre... Ursäkta allt gnäll! Men det är så skönt å få skriva av sig lite när man mår dåligt!

• Mami2013

Stort grattis Blobba :) fort gick det också! Hoppas ni alla mår bra! Ser fram emot att få höra hur det går för er och hur fl var!

• Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-19 10:52:15 följande:
    Mami2013 - Gnäll på!! Vi är här för att stötta och ventilera. Kram på dig!

Tack LinnElin, vad gullig du är!! Det är skönt att man har nånstans att skriva av sig, varesig det är negativt el positivt :)
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-19 13:58:38 följande:
    Ja det är rätt skönt att ventilera på annat ställe än i hemmet! Hur går det med värkarna?

Ja visst är det! Känns som att sambon börjar bli lite less haha :-P värkarna har kommit tillbaka lite smått under dan. Har tagit en dusch och två panodil precis. Barnen är hos mina svärföräldrar så det hade tajmat bra om det ville sätta igång när dom ändå är där. Men jag vågar liksom inte hoppas på nåt. Hur går det för dig? Fortfarande sådär öm om magen?
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-19 14:27:08 följande:
    Hur täta är de? Du har inte varit in för någon kontroll?

Jag har haft så ont i natt att jag inte har kunnat sova. :( Så drygt! Och foglossningen har gjort comeback med bravur eftersom att jag inte kan gå till sjukgymnasten och få akupunktur då jag inte kan ligga på samma sida i mer än max 10 min. Inte riktigt läge att byta sida med 9 nålar i höfter och skinkor. Är så fruktansvärt trött nu!

Jag har inte klockat dem, men de kommer ibland tätare och ibland med lite mer mellanrum. Jo jag var inne på fl i onsdag, då hade jag en cm av tappen kvar och enligt bm så hade jag då kommit in i latensfasen... Men hur länge kan den hålla på? Sen i torsdags på morgonen så gick slemmisen och så har jag haft ont i hela bäckenet i några dagar... Men det blir inte mer än så känns det som!

Usch jag lider verkligen med dig! Jag har ju också ont men du verkar ha det extremt jobbigt :( jag hoppas verkligen att dom hjälper dig så fort som möjligt när du varit hos läkaren den 25:e!! Får du vilat nåt på dan nu när du sovit dåligt? Viktigt att passa på med vilan när man kan!
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-19 15:32:19 följande:
    Din livmodertapp borde ju vara utplånad vid det här laget! Du är säkert öppen någon cm. Drygt bara att det tar sån tid!

Jag försöker vila så gott det går men kan verkligen inte ligga bekvämt på något sätt. Halvsitter i sängen men då blir det tryck på ländryggen ist och gör det ännu jobbigare att gå. Sambon är iväg på hockey nu så man kan ju hoppas på att det triggar igång lite värkar bara för att! Haha!

Jag hoppas du har rätt LinnElin :)

Haha tänk att det ska vara så svårt att hitta en bra ställning att sitta/ligga i! Hur går det att ta hand om dottern då? Själv tycker jag att det kan vara väldigt jobbigt vissa gånger att ta hand om barnen när man har ont...
  • Mami2013

God kväll tjejer!

Spännande att läsa om din förlossning Sosso03!

Idag har det varit kalas för svärmor. Skönt att komma iväg hemifrån lite och prata med lite folk! Blir lätt ensamt när man bara är hemma å väntar på bebis..

Hoppas ni haft en bra dag allihopa :)

• Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-20 19:33:15 följande:
    Mami2013 - Hur går det för dig med värkarna?

Äh det går inte alls haha! Det kommer och går som det har gjort den sista veckan. Det började ju förra lördagen. Har insett att jag kommer nog ha det såhär tills bebis kommer. Men ska till bm imorgon och då ska jag be henne om en undersökning så jag får veta om det har hänt nåt sen i onsdags. Men nu är det iaf bara 5 dagar kvar till bf, den 25:e :)

Hur går det för dig?
  • Mami2013
    LinnElin skrev 2013-10-20 20:15:27 följande:
    Vad drygt att det inte kan sätta igång ordentligt för dig!

Här är det som vanligt. Bara ont. Tycker att det har varit lite mindre rörelse idag men jag tänkte lägga mig i sängen en stund och då brukar hon vakna till liv. Orkar verkligen inte åka in till sjukan för att kolla kurvan och sedan bara bli hemskickad som man blir varje gång.

Har du testat att dricka nåt iskallt? Eller om hon buffar tillbaka när du buffar? Hoppas det kommer igång iaf. Jag håller med dig, det är verkligen aptråkigt att åka dit och bli hemskickad! Samtidigt vill man ju veta så allt är okej!
    anansie skrev 2013-10-20 20:33:00 följande:
    Alltså seriöst.. nu har jag nog vart på toa och bajsat 8-10 ggr på 2 dagar. Kroppen som ska börja tömma sej eller? Kommer inte ihåg om det var så sist. Är ju inte lös i magen, bara bajsenödig, haha.

Oj så många gånger? Då är det säkert nåt på gång :) håller tummarna! Inga värkar eller så?
  • Mami2013
    anansie skrev 2013-10-20 20:44:11 följande:
    Mami2013 - Ja flera gånger om dagen nu. Nää känner inte ett skit, haha. Som vanligt. Det trycker inte ens neråt, så jag börjar nojja lite över att den ligger helt fel.

Äsch men dom brukar ju fixera sig senare på omföderskor. Ibland inte ens förrän strax innan förlossning! Så den ligger säkert som den ska ;) hur gick det med dottern, det var inte magsjuka eller? Tänkte om det kunde vara magsjuka du fått? Men som sagt så hoppas jag att det är pga kommande förlossning som du behövt gå så mycket :)
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?