Inlägg från: Mami2013 |Visa alla inlägg
  • Mami2013

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Hej Hej Alla!

Jag hoppar gärna in i tråden, är ny här på familjeliv och kände att det kan vara skönt att få prata av sig emellanåt!
    Har bf den 25 oktober och har 2 barn sen innan  Hjärta Glad

Jag har en jobbig förlossning bakom mig då min son föddes i vecka 34+1 med tidig vattenavgång i vecka 31+5. Men så har jag även en helt fantastisk förlossning med dottern född i v 39+1....

• Mami2013

Tack Lullaby  Glad

Det hela började med vattenavgång vilket gjorde att jag ringde in till förlossningen, väl där så gjordes ctg och vul vilket visade på värkar samt utplånad livmodertapp. Jag lades in med strikt sängläge och massor av bricanylsprutor. Även kortison för min sons lungmognad. Efter någon dag på förlossningen så slutade bricanylen att värka så jag fick tabletter morgon och kväll med fortsatt sängläge fram till vecka 33+6. 34+0 fick jag börja röra på mig, tex gå och hämta min mat själv osv. Sen satte förlossningen igång på natten mellan  vecka 34+0-34+1.
    Det var en jobbig tid men det gick bra och min son och jag fick vara på neonatalen i 10 dagar sedan fick vi hemsjukvård!

• Mami2013

men oj, jag förstår verkligen att du hoppas på en lättare förlossning denna gången Förvånad vilken jobbig situation! Jag tror att det är lätt som förstföderska ( inte alla, men en del) att inte förstå allvaret. För mig gick det upp ett ljus när jag ringde min mamma och sa att det var vått i trosorna haha! Hon skrämde upp mig ordentligt den gången....

jag minns inte heller mycket av mina första timmar med sonen, men jag fick iaf upp honom på bröstet de första 10 minuterna till skillnad från dig. Minns du vad du kände då? när du såg bebis på kort men inte visste om det var en flicka eller pojke?

Jag fick inte ut min moderkaka så jag blev skickad på operation, därav mitt dåliga minne av sonens första timmar..

Hur mådde du efteråt då? det måste varit jobbigt?!

• Mami2013
    lullaby, nämen guud så söt din lille kille var! haha min vägde 2730 i vecka 34 Tungan ute ja när dom tog ut moderkakan så sövdes jag och så tog de ut dem via vaginan...jäkligt jobbigt att behöva ligga på uppvaket, men men...
    Vill tillägga att förlossningen med dottern var helt annorlunda. En helt fantastisk upplevelse, allt gick såå bra och smidigt. jag blev igångsatt genom att dom tog hål på hinnorna och 3 172 timma var hon ute. Så det kan verkligen skilja sig mellan förlossningar!

Gladadagar, tack Glad åh vad kul att vi är några så nära varandra!! Blir det ditt första barn eller har du sen innan?
  • Mami2013

Haha lullaby jag är också liten, hela 150 cm :-P men min sambo är stor (186cm) så våra barn har ärvt längd efter honom hihi!

Gladadagar, vad spännande med först barnet när allt är så nytt :)

• Mami2013

LinnElin man vänjer sig. Men jag håller med, fastän jag har två barn redan så vågade jag knappt hålla i min kompis son när han föddes i våras. Och han var en stor kille på över 4000 gram! Man är så rädd att skada dem, men det blir en helt annan sak med sina egna (tycker iaf jag) :)

• Mami2013

Hej Lillapyretsmamma :) jag hoppade också in i tråden idag! Har bf den 27/10 så vi är nära :)

• Mami2013

Jag är lite nyfiken på hur ni andra har det med Gravidpenning? Har ni ansökt och/eller fått det beviljat?
    Jag jobbar som nagelterapeut och fransstylist och tror tyvärr inte att jag har så lätt att få det beviljat, trots att jag behöver det! Har massor av sammandragningar och en foglossning from hell och ligamenten drar i mig... Hua längtar efter bebis!!

• Mami2013

Erli: det dumma är att jag är egenföretagare så jag kan inte omplaceras... Jag har en kollega som kan ta över mina kunder ett tag som tur är! Jag går snart hem iaf pga alla krämpor. Idag har jag knappt kunnat gå för foglossningen :-/ vad blev du sjukskriven för?

• Mami2013

Lillapyretsmamma! Jag hade inte heller fått bra upplevelse om jag haft det som dig! Hur kommer det sig att du inte fick ha Pyret hos dig? Båda mina barn har solat, den ena på Neo (för tidigt född) och den andra på BB. På BB fick jag ha henne i mitt rum i en solsäng....

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?