• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Mami2013 skrev 2013-10-11 09:40:32 följande:
    Är det nån mer än jag som tycker att det är jobbigt när folk håller på och frågar om det inte är dags att föda snart? Jag är trött som det är, låt mig va.... fast jag vet att dom inte menar något illa, dew är ju bara nyfikna och glada för min skull men gaaaahhhh....

Oooh JA! Fan låt mej vara. Ni märker när den kommit!! Haha.
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-11 22:22:15 följande:
    Blobba, ja åh vad gott det var med ett bad :) har inte badat på flera år tror jag! Hoppas ni haft en mysig fredagkväll! Nu ska jag också gå och lägga mig. Trött... Jag måste fråga, har ni känt typ som hugg i ljumsken eller närheten nu i slutet av grav? Jag fick ett jättehugg för en stund sen som gjorde göront. Sen har jag haft en del förvärkar ikväll också... Funderar på om jag sträckt mig när det högg till eller vad det Ian bero på!? God natt på er tjejer!

Låter som ligamenten. Känner nog de flesta av :)
  • anansie
    afroditekissen skrev 2013-10-12 14:29:06 följande:
    nu är det färdigt.. 20,30 igår kväll kom en liten flicka 3530g och 50cm lång.

klockan sex kom vi in till fl och sen gick det väldigt fort och halv nio var hon ute..  inga konstigheter under den förlossningen,

Grattis grattis! Det var snabba ryck Hoppas ni alla mår bäst!
  • anansie

Jag är oxå trött! Har senaste veckan haft en varannan dag trötthet.. Pigg som en mört sen halvt döende dagen efter. Sover som en potta skit om nätterna så det är ju inte konstigt man är trött. Är för övrigt sämst i världen på att vila under dagarna trots att jag borde.. ja när dottern är på dagis. Är hon hemma kan jag ju bara drömma om att vila. Som tur är har jag både mamma och svärmor 5 minuter hemifrån och båda är väldigt hjälpsamma med dottern när dom är lediga från jobbet.

• anansie
    TessTessan skrev 2013-10-13 09:29:47 följande:
    Åh imorrn fm är det dags för snittet å träffa bebisen längtar så efter den dag!
    Men samtidigt är jag livrädd för allt!
    Igår kväll började jag stor tjuta igen, dessa hormoner alltså. Då va jag livrädd för att snittas å hur jag skulle klara att va en 2 barnsmamma osv. Sen så vågar min sambo inte va me mig på sjukhuset under snittet för han har sån sjukhus rädsla, så min mamma ska följa me, å hon är inte heller så kaxig på att följa me. Så det känns allmänt piss nu :-/
    Men jag längtar efter bebisen så det löser sig säkert när jag väl kommer dit!
    Det kommer gå så bra så Glad Och snart har du din lilla bebis hos dej.
    Att inte mannen ska med måste vara jättejobbigt... Skäms men skönt att din mamma iallafall är där.
  • anansie

Jag som aldrig har ont eller känningar irriterar mej på att jag idag har lite ont i vänstra ljumsken.. bebis som trycker där tro? Jag är även så trött att jag snart dör. Känns som jag vart vaken i flera dygn och det känns som en evighet till kväll.. Dålig nattsömn börjar ta ut sin rätt. Varje kväll jag går och lägger mej tänker jag "bara det inte sätter i gång inatt för det orkar jag inte" Trött, trött, trött!!

• anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-13 15:29:22 följande:
    Anansie usch jag förstår dig! Är också sådär extremtrött nu.. Det hör väl till. Men nog så jobbigt! Får du chans till vila/sömn under dan?
    Vart hos svärföräldrarna hela eftermiddagen så har haft "barnvakt" där och legat på deras soffa.
    Imon ska dottern till dagis så ska förhoppningsvis kunna vila då... Men bara för det är jag väl pigg imon, haha. 
  • anansie
    sosso03 skrev 2013-10-13 16:04:47 följande:
    Slemproppen håller på att lossna!!!
    Värkar i ryggen (precis som me nr 2)!! Men typ bara 2 värkar i timmen änsålänge.
    samtidigt som jag försöker tänka att de bara kan va förvärkar så hoppas jag jy lite.
    Kanske på gång nu då, spännande :)
    När var du beräknad ?? Känns som man frågar alla det hela tiden men det är inte lätt att hålla reda på allas BF. 
  • anansie
    eija76 skrev 2013-10-13 18:20:05 följande:
    Usch vilken limbo jag befinner mig i. Slempropp som lossnat, molvärk o sammandragningar som är konstanta o vägrar bli mer än så i flera dar. Bf + 8 och bakåtlutad livmodertapp. Här händer allt i slow motion och det tar väldigt på psyket, tålamodet tryter.......
    Fy din stackare.. Ja då ska en annan inte klaga iallafall Flört 
    Men snart snart så kommer bebisen.. då är all slow motion glömd. 
  • anansie

Vår dotter undrar inte alls hur bebisen ska komma ut.. Bara att hon tycker att pappa kan bära den istället så mamma kan springa igen, haha.
    Fast vi har sagt att vi ska åka till sjukhuset och ta ut bebisen och att hon får komma och hälsa på där när den kommit ut... och att vi sen kommer hem och då ska bebisen bo med oss. 

Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?