• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

sara b 79 skrev 2013-10-07 08:17:06 följande:
    Ringde nyss till förlossningen och kl. 10 ska vi vara inne. Så förhoppningsvis blir det bebis för mig idag.
    Lycka till ! Åh så spännande !
  • anansie
    TessTessan skrev 2013-10-07 08:48:52 följande:
    Bloppa hoppas det går bra för dig!
    Håller tummarna för dig.
    Håller tummarna för att allt går bra ! Uppdatera när du får tillfälle !
  • anansie

Alltså har det vart fullmåne eller nåt i natt ? Jag har legat vaken i nästan 3 timmar !!!! 
    Så jäkla drygt. Vaknade av att jag höll på att kissa ner mej sen kunde jag inte somna om... Efter 2 timmar vaknade lägligt nog dottern & kunde inte somna om. Hon har haft en väääldigt händelsrik helg så var säkert mycket att berarbeta för det lilla huvudet. Annars är hon aldrig vaken en längre tid på nätterna.
    Sen vaknade jag klockan 8.10... lite smått stressad då dottern sov som en stock och ska vara på dagis 09.00.

Aaah, nu funderar jag på en promenad. Har tid hos BM i eftermiddag.
    Just nu känns det som att det aldrig kommer komma nån bebis.. känner ingenting. Har knappt ens haft några sammandragningar senaste dagarna... Kanske inte ens är gravid ? Haha.
    Jag vet ju att det var samma med dottern, kände inget sen sa det pang. Men detta är ju trots allt andra gången, man tycker ju att det borde kännas mer.

Usch & fy för er stackare som har så ont i magen utan förklaring. Hoppas innerligt att era små vill komma lite tidigare så ni slipper lida.

• anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-07 10:15:28 följande:
    Anansie, haha man skulle kunna tro att det vart fullmåne.. Har inte sovit bra jag heller. Är riktigt trött nu. När är ditt bf nu igen? Ungefär samtidigt som mig va? Jag ska ha den 25:e... Känns som en evighet iaf...
    Ja dagen efter dej, den 26:e. En evighet helt enkelt.. haha. Idag känns det så iallafall.
    Först nu har jag & mannen kommit på att vi snart har en BEBIS här hemma igen. Haha, vi är lite tröga. Hela galet ju, känns jättelustigt.

• anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-07 10:15:28 följande:
    Anansie, haha man skulle kunna tro att det vart fullmåne.. Har inte sovit bra jag heller. Är riktigt trött nu. När är ditt bf nu igen? Ungefär samtidigt som mig va? Jag ska ha den 25:e... Känns som en evighet iaf...
    Ja dagen efter dej, den 26:e. En evighet helt enkelt.. haha. Idag känns det så iallafall.
    Först nu har jag & mannen kommit på att vi snart har en BEBIS här hemma igen. Haha, vi är lite tröga. Hela galet ju, känns jättelustigt.

• anansie
    Chicky01 skrev 2013-10-07 10:30:34 följande:
    Hello, hoppar in här. Har bf idag 7 oktober men tror nog inte det blir någon bäbis idag heller. Såååå drygt!

Hur mår ni alla? Vad har ni för tecken på att förlossningen kan vara på g? Själv har jag knappt några sammandragningar. Lite foglossning som kommit från och till men inget allvarligt...

Hej, Välkommen Väntar nr2 här och mår finfint. Med dottern så gick vattnet pang bom sen kom värkarna efter en dryg halvtimme. Hade inte haft några känningar alls innan. Denna gången känner jag inget hellre. Kanske blir likadant denna gången.
  • anansie
    LinnElin skrev 2013-10-07 10:36:38 följande:
    En liten fundering. Ni som redan har barn, hur har ni tänkt att placera barnen i bilen efter att bebisen har kommit?

Dottern har alltid suttit bak. Bebisen får till en början åka fram sen flyttar vi bak hen när hen blivit större.
  • anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-07 10:28:14 följande:
    Ja men visst är det underbart med en bebis igen :) vi hade bara två barn med i planerna, men jag blev såå glad när sambon gick med på ett tredje, sista! Haha det kommer väl vara du och jag som hänger här UTAN bebisar i slutet av oktober :-P de andra har väl hunnit få sina småttingar då! Det känns som att de flesta bebisar vill dyka upp tidigare, skönt iofs!

Ja det ska bli kul och spännande.. och lite skrämmande. Jag är ju mest orolig över hur dottern ska ta det. Men hon vänjer ju sej. Haha eller hur? Vi går säkert in i november innan våra kommer. Dottern var ju 8 dagar tidig så nu får jag väl gå över det istället.
  • anansie

Hemma från besök hos barnmorskan.. har ett besök kvar om 2 veckor men jag hoppas på att slippa det Flört
    Alla prover såg bra ut.. Hjärtljuden låg på 152 & SF måttet på 35... hade planat ut efter att vuxit en massa förra gången. Helt fixerad är den med så nu kan den ju komma när den vill. 

• anansie
    Mami2013 skrev 2013-10-07 18:36:05 följande:
    En sak som slog mig.... När ska man åka in som omföderska? Jag menat alltså hur många minuter "ska" det va mellan värkarna?

Jag har ju varit på sjukhuset när det har satt igång med de andra barnen så jag känner mig väldigt osäker på det där...

En i min gamla mammagrupp sa att barnmorskan sagt till henne att åka in när det var 5 min mellan värkarna. Eftersom det kan gå snabbare som omföderska. Kan ju vara skönt att hinna få lite smärtlindring.
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?