• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Blobba skrev 2013-10-03 16:39:46 följande:
    Kände några värkar imorse. Men inte något under dagen. Börjar bli förkyld, är det inte typiskt!?
    Har spenderat dagen i soffan och sängen. Hoppas jag kan vila mycket i helgen. Make och morföräldrar får aktivera sonen.
    Ska bli intressant att se vad återbesöket på måndag visar. Skulle vara skönt om förlossningen drar igång snart men jag vill helst att den startar naturligt. Men blir jag igångsatt så blir det bra det med.
    Grattis igen till alla som fått era godingar!
    När var det du hade BF ? 
    Skönt att du får "aktiveringshjälp" i helgen. Det behöver man. Dottern ska få följa med farmor på Mora Träsk på söndag.. kände att jag gärna hoppar de rörelserna, haha.

• anansie
    Snultan skrev 2013-10-03 17:07:29 följande:
    Lite uppdatering då igår 09.14 föddes lilla Matheus med planera kejsarsnitt. 3050 gram och 49 cm. Allt har gått otroligt bra och vi får förhoppningsvis åka hem redan imorgon

Längre uppdatering när vi är hemm.
    GRATTIS GRATTIS ! Underbart. Härligt att ni mår så bra.
  • anansie
    princessa07 skrev 2013-10-03 19:07:45 följande:
    Hej!

Nu har jag följt den här tråden i en vecka typ, så nu har jag skaffat ett konto. Kan jag också få vara med :)
    BF 22 oktober med nummer 2. 
    Välkommen Skrattande 2:a barnet för mej med !
  • anansie
    Lullabay skrev 2013-10-03 19:17:25 följande:
    En annan liten fråga...jag sprack ju lite invändigt vid förlossningen sagt vad, så dom fick sy. Stygnen skulle trilla bort efter 2-3 veckor men har ingen aning om dom har gjort det, kan ju inte direkt "titta in" :P hur som helst...hur länge ska man vänta nu?...innan man får ha sex menar jag. Vet att man ska vänta tills man slutat blöda iaf, men känns lite skrämmande om jag ska vara ärlig, hur vet jag om jag har läkt tillräckligt där inne när jag slutat blöda?
    Hade jag vart du så hade jag väntat till efter efterkontrollen.. Det gjorde jag sist trots att jag inte sprack eller blödde länge. Kändes bäst så helt enkelt.
    Du kan ju känna efter med ett finger om stygnen är kvar.. de känns väl ganska tydligt kan jag tro. 
  • anansie
    Lullabay skrev 2013-10-03 21:03:21 följande:
    Anansie, efterkontroll? Haha. Jag visste inte ens att man hade efterkontroll, det sa läkarna inget om :P. Hade ingen efterkontroll sist heller, och då blev jag ju snittad. Jaja, hur som helst. Känna med ett finger, sant...skulle jag kunna göra :)

Ja efterkontroll hos barnmorskan har väl alla? Ca 8 veckor efter förlossningen? Men känn efter om stygnen är borta, och är dom det plus att du slutat blöda så är det väl fritt fram. Använd kondom dock! :)
  • anansie
    Lindaaas skrev 2013-10-04 07:04:35 följande:
    Hej allihop! Har följt eran tråd ett litet tag och undrar om det är möjligt att hoppa in så här på slutspurten? Väntar min tredje flicka, har bf 19 oktober! Har tvillingflickor sen tidigare så denna graviditet har varit en helt ny upplevelse, så tar gärna del av er andras upplevelser!
    Ja självklart, ju fler desstu bättre. Välkommen Skrattande
    Har det vart stor skillnad på graviditeterna ? 
  • anansie
    Lindaaas skrev 2013-10-04 07:43:35 följande:
    Hej! Har mått dåligt båda graviditeterna, främst med extremt illamående! Får dock erkänna att tvillinggraviditeten var betydligt tyngre, behövde däremot inte gå och vänta så här länge på att träffa dem. Tvillingarna är födda med akut snitt i v33 så redan när jag gick över det datumet i denna graviditeten så kändes det som jag gått över tiden. Komiskt!
    Haha ja men kommer första barnet/barnen tidigare så blir det nog automatsikt att man har det datumet som "mål". Dottern kom 8 dagar tidigt så nu räknar man nästan med att nästa oxå ska göra det... bara för det kommer jag få gå över 8 dagar, haha.
    Usch illamående måste vara jobbigt. Har det gått över nu då ?  
  • anansie
    3småprinsar skrev 2013-10-04 12:54:19 följande:
    Ha ha!! Oj då förstår jag att det blir svårt med hans jacka:) då vet du hur det är med reaktioner från omgivning. Men visst sträcker man på sig som familj! Tänkte inte att det skulle bli så många:) man är lyckligt lottad. Jag kommer ha lilla Nils 5 år snart hemma på måndagar och sedan till 14 någon dag och 15 någon dag. Vi har rätt till 25 h i veckan. Min mellan kille som blir 9 nu kommer åka hem tidigare någon dag. Tråkigt då de blir av med de sociala. Men ändå mysigt att få bra tid med dem då tiden flyger iväg! Snart har de moppe och skägg! Hur gör du? Har ni också 25 h?

Åh har ni 25timmar/veckan hos er? Vad skönt nu när Nils ändå är såpass stor att han har kompisar på dagis och så. Vi har 15tim/veckan här. Men dottern är ju inte så gammal så det räcker nog gott och väl. Är så tacksam att man har möjligheten att lämna på dagis fast man är hemma. Hon hade nog klättrat på väggarna om hon skulle vara hemma 24/7.
  • anansie

Min dotter kommer ABSOLUT att vara hemma 10 första dagarna. Hade inte känts okej nånstans att komma hem med en bebis och skicka iväg henne till dagis medan resten av familjen är hemma och myser. Hon behöver ju lika mycket som jag och pappan att lära känna och vänja sej vid bebisen. Skulle hon däremot be att få gå till dagis andra veckan så får hon såklart det. Dock tvivlar jag på att hon skulle vilja det.

• anansie
    Therese S skrev 2013-10-04 19:07:57 följande:
    En liten tös blev det , snittet va planerat igår , men pga av andra akuta snitt , så fick jag vänta en dag extra ! Men det gick så bra så , så i morse kom min tredje flicka , 3035 gr och 50 cm lång ! Berättar mer sen :)
    Ååååh GRATTIS ! Njut & mys i massor nu !
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?