• anansie

BF i oktober. Någon som vill följas åt?

Ss85 - Men fy vad obehagligt Rynkar på näsan Hoppas allt har en enkel och naturlig förklaring. Tänker på er !
  • anansie
    Kanu82 - Stort grattis till flickan. Låter som en snabb förlossning. Sprack du mycket av sugklockan ? 
    När min dotter föddes var de oxå säkert 8 pers i rummet.. krystade i nästan 2 timmar & de diskuterade klocka (som inte blev av)
    Njut och mys i massor nu :) 
  • anansie
    Ss85 skrev 2013-10-05 15:15:57 följande:
    Hej igen! Min man fick komma hem efter att ha träffat läkaren, de sa att de va förmaksflimmer. Hjärtat slog ojämt i 1,5 dygn o de sa att skulle de hända igen får han åka in o få såna stötar så att hjärtat slår rätt, nu väntade de ut de så de slog rätt av sig själv till slut. Tydligen ganska ovanligt i så ung ålder men kan va så att de bara händer än gång så hoppas på de!!! Kan ha berott på stress men man vet inte. Nu ska vi bara vila upp oss denna helgen så vi e pigga när bebis väl väljer att komma! Grattis till er som fått nu! O Snultan lilla killen e jätte fin! :)
    Skönt att han är hemma igen & håller tummarna på att det var en engångs grej.
    Vila och ta hand om varandra nu ! 
  • anansie
    anns skrev 2013-10-06 05:55:13 följande:
    Hej hopp. Igår gick mitt vatten. Ligger på förlossningen nu, då det tydligen räknas som prematur så vart vi kvar. Var ju lite drygt 3 V kvar till bf, så kan det gå :). Väntar ivrigt på bebbe nu

Åh så jäkla spännande. Väntar på uppdatering och LYCKA TILL!!! Vi skulle väl ha typ samtidigt? 26e här. Hur som helst, weiii
  • anansie

Ni märker ju om era små inte nöjer sej med amningen.. och sen får ni ju räkna med att intensivamma i stort sett hela dagar emellanåt.. Dom små ska ju växa och behöver äta. Känns som många (alltså folk i allmänhet) tar till ersättning så snabbt vilket kan resultera i att de små vägrar bröstet sen. 
    Visst ersättning är givetvis bra grejer... min dotter är uppfödd på det. Men amma amma amma så mycket ni bara kan Glad 

• anansie
    FridaE skrev 2013-10-06 13:56:44 följande:
    20 dagar kvar till BF! Längtar så jag nästan spricker. Liten får gärna komma lite tidigare. Grattis alla ni som fått era små!
    Då har vi samma BF dag Skrattande Känns som en evighet tycker jag. 
    Har du några "känningar" ? 
  • anansie
    sosso03 skrev 2013-10-06 15:41:20 följande:
    hej
    hoppas de är okey att jag hoppar in här.
    väntar vårt 3 e barn nu i oktober. har dock fått 2 datum på ul den 16 okt och de officiella 29 okt.
    jag har fött de andra 2 barnen i v 38+4 och 39+2 så jag är inte så sugen på att behöva gå så mycket längre denna gången heller. haha men de kan man jy dessvärre inte styra.

Självklart, Välkommen !! Skrattande
    Oj det var väldigt olika datum... haha. Hur kan de vara så olika ? 
    Vi har fått BF datum 26:de genom UL men vår barnmorska tror inte det stämmer utan ska vara ett tidigare datum.. pga när vi tog positivt gravtest.. Men förhoppningsvis slipper man ju gå till 26:de då.

Har du haft en bra graviditet ?  
  • anansie

LinnElin jag tycker du ska ringa förlossningen om du har så ont. De kanske kan ge dej nåt mot smärtan om inte annat?

• anansie
    anns skrev 2013-10-07 03:37:37 följande:
    Kl 18.35 den 6 okt föddes vår lilla kille Oliver. Han kom i vecka 36+5. Han väger 3315 gram o e lång o ståtliga 53cm:). Berättar mer lite senare men vi mår alla bra, trots lite omtumlande dagar.
    Stort GRATTIS ! Det var mej en stor kille för att vara född i vecka 37 Glad Härligt !
    Njut nu och mys i massor! 
Svar på tråden BF i oktober. Någon som vill följas åt?