• is1

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-01-23 21:03:58 följande:
    Det låter som att du har mer än nog just nu : (

Vad innebär hälsomöte? Vem kommer du ha det med?

Patricia4 skrev 2014-01-23 21:09:52 följande:
    Is 1 : berätta för chefen vad det är frågan så får du support och kan vara hemma fler dgr om det behövs utan en massa spekulationer.

Jag tror det är bäst att vara ärlig till sin chef. Resten får väl tro vad de vill.
    Och det är inge konstigt att du är ledsen. Världen är upp och ner och humöret med. Kram!!

Jag har inte en aning vad de kommer att säga, det kommer väl handla om att jag varit mycket sjuk den senaste tiden, Vet inte vem jag kommer ha det med häller.  Jag har varit ärlig och berättat vad som hänt, varför jag varit borta, han har fått sjukintyg, om jag har varit hemma och känt att något är fel ar jag åkt till sjukhuset, och kollat upp vad jag kan göra få att jag ska må bättre. åkt in på gynaakut, sjukhus mm..  Företaget har så här om man blir sjuk så ringer en sjuksköterska upp som ger råd och tipps. När jag hade så ont i äggstockarna/magen.. så sa hon att jag kan ju ta p-piller för att jag är så ung och kan lika gärna vänta ett eller två år innan jag skaffar barn. Det tycker jag hon inte har något med att göra överhuvudtaget.  De verkar väl inte fatta att det är jobbigt fysiskt och psykiskt.
  • is1
    Patricia4 skrev 2014-01-24 22:09:24 följande:
    Nä fy för ett sånt bemötande ! Många verkar ha svårt att fatta att man behöver återhämtning både fysiskt och psykiskt ! Stå på dig. Vi har också så att företagssköterskan ringer och ger råd, till henne säger jag inget väsentligt alls:) typ jag har feber..;)

jag ska försöka, men det är inte alltid så lätt,  jag berättade de för chefen vad on sa men han verkade inte bry sig alls.  Jag tycker man ska vara ärlig, men det verkar inte till nån hjälp endå..
  • is1

Ägglossnings smärta from hell!! Det är nästan värre en mensvärk, trodde inte är skulle komma fören på söndag, men så fel hade jag. Hade tillomed ont när vi hade sex igår, har aldrig upplevt det. Vad ska jag göra? Borde inte vara normalt, gyn säger att äggstockarna ser fina ut. Antingen bli gravid eller är p piller. Det va de dom kunde råda mig till.

• is1

mimmih skrev 2014-02-06 22:27:54 följande:
    Vad hemskt! Hade du sådan smärta innan missfallet också? Tänk att det ska rekommenderas p-piller mot allt… det måste väl finnas något annat att göra.

Det är inge roligt,  kommer inte ihåg hur det va innan jag började käka p piller men tror inte att de va så smärtsamt, efter de båda missfallen har det varit väldigt ont, har kunnat  känna att jag haft äl, men nu så känner jag verkligen att det är något på gång.
  • is1
    F89 skrev 2014-02-07 05:24:43 följande:
    Jag har det till och från, inte så mycket att göra egentligen. Försök testa olika ställningar om det gör ont vid sex, alla blir ju inte lika "stötiga" (det är då det gör ondast för mig!)

Okej, spelade ingen roll vilken ställning vi gjorde. :P  
  • is1
    dreams85 skrev 2014-02-07 08:51:34 följande:

Jag brukar få ordentligt ont vi ÄL, brukar kännas den dagen ägget släpper (tror jag) sen går det över. Dagen innan värken kommer brukar jag märka av tydliga ÄL-flytningar och det är även då jag fått positivt ÄL-test. Å andra sidan har jag aldrig mensvärk och det är ju skönt iaf :).

Vi brukar inte ha sex närt jag har ÄL-värk, blir ju inte direkt sugen på det när jag har så ont. Eftersom värken kommer när ägget släpper räcker det att ha sex innan, simmarna väntar på ägget så gravid kan man bli ändå :).

Okej, inte bara jag som har så då : ) har inte haft så mycket äl flytning den här måndaden, fast har inte kollat så noga häller. Jag kan ha mensverk men inte så kraftigt.

Nä man blir ju inte det,  Jag blev gravid så förra gången, Hade bara sex en dag innan och blev gravid, Har du lätt att bli gravid?
  • is1
    dreams85 skrev 2014-02-08 19:39:45 följande:

Ja, att bli gravid har inte varit problemet. Har lyckats på tredje, andra och första försöket men sen har ju två av dem blivit mf.

Är det samma för dig?

nä har verkligen inte haft problem med att bli gravid,  Men det har bara slutat i missfall. Läkaren sa att det verkade som jag hade väldigt lätt att bli gravid och även de dåliga äggen blir befruktade även fast det inte borde bli de, kanske ren otur att få två i raken.. vem vet.  Känns som alla  bekanta/vänner  gravida medans jag bara får missfall,  Har du några barn sen tidigare?
  • is1
    dreams85 skrev 2014-02-08 19:55:01 följande:

Jag har en son. Inga mf innan honom men nu när vi försöker få andra barnet har jag haft två.

Funderar också på det där, om det är så att jag har "för" lätt att bli gravid och att det därför blir mf.
    okej, jag tycker hällre inte bli gravid ist för gång på gång få missfall..
  • is1
    mimmih skrev 2014-02-08 21:17:03 följande:
    [quote=72458999][quote-nick]Bambi32 skrev 2014-02-08 17:33:18 följande:[/quote-nick]Hallå alla tappra tjejor! Nu har ju mensen kommit och jag hoppas sista resterna kommer ut...jag tycker det ser ut så utan att gå in på för många detaljer :s

Har en del mensvärk, lite mer än annars! Hur var er första mens efter ert missfall? Och har någon fått ut rester med första mensen?

Grattis till mensen! :) Jag har haft första mens efter missfallet nu i veckan och gjorde VUL igår. Får svar på onsdag, men de kunde inte se några rester med blotta ögat så antagligen är allt ute. Min mens var rikligare och lite längre men annars inga klumpar eller så, som jag först trodde det skulle vara. Men det behöver det inte, har jag fått höra nu.

efter skrapningen blödde jag normalt och i 4 dagar.  Andra fick jag en lite varning, rosa blandad flytning, dagen efte blödde jag jätte mycket, det kom ut lite rester, en klump, fast enligt gyn så skulle allt vara ute, då blödde jag i 3 dagar :)
  • is1
    Patricia4 skrev 2014-02-12 18:41:46 följande:
    Hjälp! Trodde mensen var här men bara en rosa flytning. Har aldrig haft så förut ( bara när jag varit gravid och fått missfall)
    Jag är inte gravid har fått negativt på testen. Hoppas inte mensen strular nu....:/ har mensvärk men den kommer liksom inte igång...! Nån mer som har haft såhär?

Så började min mens efter missfall, fick lite rosa flytning, sen nästa blödde jag som fan, :)
  • is1
    Solros78 skrev 2014-02-13 07:13:46 följande:
    Jag räknade ut igår att jag plussat 14 dagar efter äl både i augusti och i december (fantastiskt med appen p tracker där jag sparar all info). Vilket då är fredag. Men samtidigt ska ju testen kunna funka ett antal dagar innan så jag har inte mycket hopp.

Jag kan ge dig lite hopp :) förra grav plussade jag på BIM dagen och testade 3-4 dagar innan och fick neg
  • is1
    Solros78 skrev 2014-03-12 14:50:35 följande:
    Jag måste nog bara säga att jisses vad avis jag är på alla er som är gravida igen nu. Det känns så ruskigt avlägset nu när det sket sig den här månaden då jag verkligen trodde på det och nu ska vi dessutom inte försöka alls en månad. Usch vad deppigt det känns känner jag att leva så här med all fokus på att bli gravid men samtidigt länge tills det ens kan bli.

Jag känner extrakt samma som du, Du är inte ensam. 
    Just nu är jag oxså i en period då jag känner mig ledsen, bitter o ensam.
    Inge illa menat mot de som blivit gravida nyligen, Är bara glad för eran skull.
    Men ni kanske kan skriva gravidsnacket i en annan tråd.  För många som kanske just/ är i ett missfall kanske inte vill höra om det just nu :¨)
  • is1

Idag upptäckte jag vid toalettbesök att jag blödde lite. Bara en fläck i trosan å lite på pappret, sen inget mer. Testade när jag kom hem, var negativt. Ska ha mens på söndag. Vad är detta? Igår gick jag å la mig kl 20!! Är så sjukt trött

• is1
    mom in the city skrev 2014-05-03 17:47:46 följande:
    Satt och tittade tillbaka i min P-tracker och inser att jag brukar ha tio dagar mellan ÄL och mens och inte fjorton som appen räknar med. Min ÄL kommer oftast ett par dagar efter vad appen säger men mensen kommer alltid dag 28. Jag hade ÄL i söndags och då blir ju BIM på onsdag istället och inte nästa söndag. smile1.gif

Är väl inte jättehoppfull om att det tagit sig men det är ju skönt att det är färre dagar kvar för då är det också färre dagar kvar till ett nytt försök om det behövs. smile1.gif
    Man kan ställa in de så att det stämmer! :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?