• is1

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Grattis till plusset Zombiemma !

Hade äl 25/26 och har haft ont sen dess, mildare än mensvärk och vit akitiga flytningar. Gjorde ett Cb test idag och det stod inte gravid, kanske förtidigt, räknar med att få mens 6,7 oktober nån gång. Så det är väl bara att vänta å se.    

Är det någon mer som har haft ont sen äl och fått + ? 

• is1

Såg en metod här nån stans för ett tag sedan. Tänkte dela med mig av den, någon som testat detta? 

1) Börja sexa från dag 8 ( Räknat från din mens första dag)

2) Kör varannan dag tills du får utslag på din ägglossningssticka

3) När du fått klart och tydligt dubbelsträck ha sex 3 dagar på raken 

4) vila 1 dag

5) sex efter vilodagen          

• is1
    E2012smamma skrev 2013-11-02 16:23:26 följande:
    Tack! Men jag begriper inte riktigt. Känner den av stegringen av hormonerna eller är det så att den känner ägget? alltså låt säga att jag börjar på ÄL dagen av någon anledning. Då kommer den inte visa glad gubbe för att den inte känner av någon stegring? Men börjar jag på dag 8 så är stickorna slut dag 15

Om du testar samma dag som du har äl så visar den nog glad gubbe, Jag är häller inte så hemma på de här med äl tester, testade  för första gången den här månaden, Men då kände jag att jag att jag hade ägglossning och testade-
    Testet visar glad gubbe = LH-stegringen inträffar normalt 24–36 timmar innan ett ägg frigörs från äggstocken,

Låt  säga att du börjar testa 2  veckan ( då är det ju 8 dagen) efter mens så nån gång den veckan borde du få en glad gubbe om du har 28 dagars cykel. 

Eller har jag fel?
  • is1
    F89 skrev 2013-11-02 17:15:56 följande:
    Den metoden som beskrivs ovan har jag läst att man börjar ha sex varannan dag från dag 8 men börjar testa ÄL först dag 10.

Okej, Ja det kan nog mer stämma, Synd att det inte stod det i instruktionerna. Vi ska nog köra på den om inte  det  tog sig den här gången. :)

• is1
    E2012smamma skrev 2013-11-02 17:38:48 följande:
    Men då börjar jag testa på dag 9 kanske då. Klurigt värre! Hoppas å att mensen kommer bara och att gynekologen hade rätt om att det inte var något kvar!

Ja det kan jag hålla med om!  Den kommer nog ska du se :)
  • is1
    Camilla040609 skrev 2013-11-02 22:28:49 följande:
    En fråga som jag inte blir klok på, gällande att ha sex första gången efter skrapning.
    De flesta läkarna säger 3 veckor efter skrapning för att minska risken för infektion, men då undrar jag hur ni som haft missfall och eventuell skrapning tidigare gjort.

Hur lång tid efter missfall/skrapning hade ni sex??

Så länge man blöder ska man nog inte ha sex. beroende på om du har ont eller så.

Dom sa inget till oss så det vart rätt så tidigt för våran del  
  • is1
    Camilla040609 skrev 2013-11-02 22:44:14 följande:
    Jag blöder inte längre och har inte gjort det på 5-6 dagar och har inte ont heller.

De sa inget till mig heller så jag har kollat upp rekommendationerna på nätet och de "säger" tre veckor men jag vill försöka tidigare så vi får se hur det blir!!!

Tack för ditt snabba svar

Bästa är väll att lyssna på vad din kropp säger och sen är det väll bara att köra på och om det gör ont så vänta i några dagar till :) Vi bestämde oss för att vänta en vecka efter 3 dagars blödning, men det lyckades vi inte hålla, haha.  så slutet på den veckan vart det mys och det gick bra :)
  • is1
    F89 skrev 2013-11-04 07:55:00 följande:
    Behöver lite tankehjälp. Fick positivt ÄL-test förra söndagen och hade både innan och efter ont i höger äggstock (som jag har känt tidigare vid ägglossning). De senaste dagarna (nästan en vecka sen positivt ÄL-test alltså) så har jag en eller ett par gånger om dagen hade en ömmande smärta på höger äggstock som håller i ca 2-10 minuter och sedan försvinner igen. Vet någon vad det kan vara? Jag har 8 dagar till BIM och tror inte att det är ett graviditetssymptom, snarare blir jag orolig att något är tokigt efter MA och/eller skrapning : (

Jag har också ont i äggstockarna, har haft det sen ägglossning, molande värk kommer och går ::( så jag vet inte vad det är :/ Skrapades 3 oktober.
  • is1
    F89 skrev 2013-11-04 08:22:25 följande:
    Gör det ont hela tiden? Jag kände det första gången 3-4 dagar innan ÄL, då var jag öm dygnet runt (som jag brukar känna vid ÄL så jag var bara glad). Sen försvann det och nu de senaste dagarna har jag bara haft kortare känningar..

Det kommer och går, men har så varje dag, har tänkt ring å frågat men har inte blivit av .
  • is1
    F89 skrev 2013-11-04 08:28:22 följande:
    Du får gärna skriva här igen om du bestämmer dig för att ringa och fråga! : )

Tänkte ringa 1177 å höra vad dom säger, för min barnmorska har så konstigt tider
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?