• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bebisfabriken skrev 2014-09-09 02:30:34 följande:

Uppstartsmötet inför ivf 2 avklarat, börjar nedregleringen nästa vecka och äggplock i mitten av oktober.

Läkaren vi hade denna gång var väldigt trevlig och jag kände mig trygg, jag som hatar det där stället. Hon gjorde en undersökning och såg många fina äggblåsor och att jag har ett fint ägg som kommer släppa i dagarna. Hon verkade stå lite frågande till vårat dåliga resultat sist. Hon sa själv att jag hade bra resultat på prover och hon såg fina ägg nu osv osv. Så jag håller tummarna och hoppas vi bara hade otur förra gången och att den vänt nu.

• F89
    Solros78 skrev 2014-09-18 17:59:07 följande:

Hurra, ägglossning! Så glad man kan bli för ett positivt ägglossningstest, det första på fyra månader!

Jag testade ju negativt i morse men kände att jag måste testa på kvällen också för säkerhets skull, eftersom äl borde vara på gång. Så kämpa och planera för att inte behöva kissa på fyra timmar osv. Och så var det rätt! Perfekt också med sex igår kväll och nu blir det nog sex både idag och imorgon.

Känns så himla bra nu också att pergon verksr funka och äl faktiskt sker!

Glada fötter nu på kvällspromenad, allt för att förbättra chanserna!

• F89
    Solros78 skrev 2014-09-19 07:28:59 följande:

Skönt, mitt ältest positivt nu på morgonen också. Då behöver jag inte noja att jag skulle missa äl om jag inte testar på kvällen också. Nu ska jag bara försiktigt meddela maken att sex behövs ikväll också, tredje dagen i rad... smile1.gif

Åh vad jag håller tummarna!!!!
  • F89
    Nötcreme skrev 2014-09-27 11:46:08 följande:

En ur dum fråga kanske, men kan man få ägglossning 3 veckor efter skrapning? Har ägglossnings flytning nu. ????

Jag vill minnas att jag fick positivt ÄL-test ungefär då efter min skrapning förra året.
  • F89
    Nötcreme skrev 2014-09-27 11:58:11 följande:

Men efter mitt förra missfall i v 10 (inget foster) så tog det 6 veckor. Kan det vara olika? Detta var ett missfall som. Var ett senare och med ett foster.

Mitt MA upptäcktes i V 9 men skedde troligen i V 5-6 och jag fick positivt ÄL-test efter 21 dagar tror jag.

Det kanske är olika från person till person men även över tid? Jag tänkte när jag fick ÄL så fort att min cykel var igång som innan igen men sen fick jag en del strul med oregelbunden mens etc de närmsta månaderna efter missfallet.
  • F89
    Anonym (maggan) skrev 2014-09-27 17:36:46 följande:

Hej, någon som fick/har rubbad ägglossning efter missfall? Väntade äl idag men har inte haft några symptom och det har heller inte visat något på stickorna, har testat varje dag i en vecka nu. Då kom jag att tänka på att cykeln kan ju bli rubbad efter missfall! Hur lång tid kan det ta för kroppen att bli som vanligt? Och hur länge kan man gå utan äl tro? Jag fick missfall i v15 om det skulle ha någon betydelse! 

Min cykel var lite upp och ner efter mitt MA. Jag skrapades 7 oktober förra året och sen höll oregelbundenheten i sig tills jag plussade igen i mitten på februari. ÄL var förskjuten/framflyttad ett par, tre dagar de cyklerna och jag kunde få en blödning/mens mitt i en cykel etc.
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-10-12 18:02:55 följande:

På tisdag har vi äggplock och insättning på fredag. Jag är så nervös och rädd så jag tror jag ska dö. Har tagit ledigt hel veckan för jag blir väldigt stressad av att inte vara hemma. På måndag ska jag lalla runt och bara göra saker som jag tycker om, plocka svamp och ligga i soffan.

Åh vad spännande! Jag håller tummarna! : )
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-10-14 11:29:18 följande:

Nu är äggplocket överstökat. Gjorde ont som tusan på ena sida. Men vi fick ut 8 ägg, 2 fler än förra gången så just nu är jag lite lättad

• F89
    Bebisfabriken skrev 2014-10-26 15:30:38 följande:

Är på ruvardag 9, testade positivt idag. Men nu har jag börjat blöda massor och har väldigt ont. Blir så fruktansvärt ledsen och uppgiven.

Åh nej vad ledsen jag blir : (

Livet är orättvist.
  • F89
    Blåsippan84 skrev 2014-11-02 21:01:12 följande:

Har precis fått plus. Sitter rätt chockad här i fåtöljen. Känner mig väl glad men kommer inte kunna slappna av tills efter nyår. Kan det verkligen vara vår tur nu?

Grattis! : )
  • F89
    karro 2014 skrev 2014-12-26 17:58:20 följande:

Kan inte tro att de är sant, jag har plussat igen!!!

Jag hoppas innerligt att detta håller i sig, efter allt som hänt (2 års bebisförsök, två missfall och ett misslyckat ivf försök), är ju trots allt bara på äl+10 eller 9.. Har inte bim förens nästa fredag, har rätt lång lutefas. Men tänkte att jag testar om några dagar igen och ser vad som händer=) phphIpPdc26362.jpg

Stort grattis!
  • F89
    paron skrev 2015-10-20 16:11:38 följande:

Nu står vi här igen, som för två år sedan.
    Ett missfall i augusti och nu är vi inne på tredje försöket. Precis som för två år sedan.
    Känslorna känns så väl igen. Skulle man kanske lyssna på sitt eget råd och ta en paus från alla äl-tester & gravtester..

Sorgen är olidlig!

Åh vad ledsamt : (
    Förstår att det känns tungt. De gångerna jag blivit gravid (en slutade i MA och en gav mig en dotter som precis fyllt ett) så testade jag med ÄL-stickor, slutade helt med socker och började motionera. Jag håller tummarna för er!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?