• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Belly skrev 2014-03-12 15:33:10 följande:

Jag ber om ursäkt ifall jag fått folk i tråden att må sämre genom att skriva om min graviditet och oro.
    Det är bara det att i gravidtrådar så känns man inte välkommen med sin oro om missfall och i det privata är det inte heller välkommet. Helst inte att prata om graviditeten alls men ännu mindre om oron för att man ska ju vara tacksam för att man kan bli gravid.

Så då har det liksom blivit så att man hängt sig kvar här där man känner sig trygg med er.
    Men jag kan absolut respektera och backa undan om ni tycker det känns jobbigt.

Fast det ena utesluter ju inte det andra? Vi skulle ju kunna starta en fortsättningstråd där de som fått plus fortsätter?
  • F89
    Tinnis skrev 2014-03-13 00:54:48 följande:

Vad deppig jag blev nu. Bruna flytningar =mens på gång och dendär ultraljudsbilden... Alltså, jag är så himla avundsjuk och ledsen just nu. Jag känner mig tom och misslyckad.

Så tänker jag på chefens utbrott på gårdagens möte. Känner mig så jävla dålig fast jag vet att jag inte alls har gjort ett dåligt jobb.

Mannen ville veta vad det var nu när vi låg i sängen och jag försökte dölja tårarna, men jag ville inte säga nåt.

Jag funderar på att sjukskriva mig i morgon.

Förstår helt om du sjukskriver dig! Gör som sowe81 skrev, en lång promenad i vårvädret och en bra bok! Var rädd om dig!
  • F89
    Solros78 skrev 2014-03-14 18:43:00 följande:

Nu bestämde vi plötsligt att vi satsar på att försöka även för decemberbebis, känns ju skönt att slippa göra uppehåll. Jag är på dag fem idag så då börjar jag nog ältesta imorgon.

• F89
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-03-15 11:56:41 följande:

Jag skulle behöva ett råd.
    Jag har räknat med ÄL ungefär den 17/3 och har börjat testa med ÄL test. I dag har jag ganska slemmiga flytningar, typ som vid ÄL men testet visar ingen stegring. Vilket är mest pålitligt? Eller har jag ingen ÄL? *förbryllad*

Jag skulle lita mer på ÄL-testerna eftersom att LH måste skjuta i höjden rejält för att ägget ska kunna släppa. Om det däremot känns på kroppen som att ÄL är på G så kanske jag hade testat två gånger om dagen istället för en för att inte missa stegringen samt ha sex varannan dag för att det ska finnas simmare när väl släppet sker.
  • F89
    Makane skrev 2014-03-15 11:41:42 följande:

Ni som har haft mens efter era missfall, kom de enligt cykeln eller rubbades allting? Jag har alltid haft otroligt regelbunden mens. Vet på dagen när den ska komma. Men jag minns inte hur det var efter mitt förra missfall då det var 12 år sedan...

Jag var alltid regelbunden innan mitt MA i höstas. Efter min skrapning så fick jag positivt ÄL test 21 dagar efter och mens 12-13 dagar efter det. Min cykel skiljde sig ett par dagar åt ena eller andra hållet efter missfallet tills nu sista cykeln där den spårade fullständigt (fick mens på dag 28, sen mens igen 9 dagar efter det och sen fick jag vänta en evighet på nästa ÄL).
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-03-15 09:39:11 följande:

Jag blödde i 2,5 veckor, trodde flera ggr att det skulle sluta men det fortsatte. Väldigt skönt sen när det var över :)

Hur går det för er? Var det inte nu i mitten av mars som ni skulle påbörja behandling?
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-03-15 15:27:24 följande:

Tack för att du frågar :) vi ska börja med nässpray nästa helg, sen när mensen kommer ca 1-2 veckor efter spray börjar sprutorna. Dom sa att dom räknar med äggplock vid påsk (passande)
    Haha! Klart det blir äggplock vid påsk : )

Sprutorna, tar man dom i magen?

Vad är det egentligen i sprayen och sprutorna? Vad gör dom?
  • F89
    Bebisfabriken skrev 2014-03-15 15:49:26 följande:

Japp sprutorna tar man i magen. Om jag har förståt rätt så gör sprayen att jag kommer i klimakteriet i princip... Dvs att så länge jag sprayar får jag inte ägglossning. Medans sprutorna innehåller nåt som gör att äggen växer och utvecklas och när det är dags tar jag en ägglossningsspruta och inom 36 timmar måste dom då plocka ut äggen med en stor nål som sitter på VUL verktyget. Sedan sätter dom tillbax ett ägg inom några dagar.
    Så himla häftigt!
  • F89
    Bambi32 skrev 2014-03-15 22:23:56 följande:

Tack för all pepp :) precis som ni skriver ska man stänga av "nojjet" och bara leva och må bra. Man kan ju inget göra liksom ...tror jag gråtit färdigt första (och förhoppningsvis) sista gången i julas..men jag håller tummarna. Lycka till allihopa! Vad heter forumet med er som fått pluss efter MA?

"Vi som plussat efter "Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen"".
  • F89
    Solros78 skrev 2014-03-17 08:13:31 följande:

Men åh suck. Nu har jag äl idag enligt testet, helkonstigt. På dag åtta bara, brukar ha på dag 11-13 och senaste två månaderna efter mf dag 15 och 16. Jag blir helt förvirrad och vi har inte haft något sex ännu den här cykeln. Hade planerat sex till ikväll och sen typ varannan dag men nu blir det ju bara en gång. Min kropp är förvirrande! Inga flytningar ännu heller. Men cb digital rosa har aldrig varit missvisande förut så jag vet inte vad jag ska tro.

Förhoppningsvis varnar den i god tid innan den här gången så det blir perfekt timing med sex ikväll : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?