• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej alla. Då va man hemma från Turkiet igen och mensen satte så klart igång ordentligt. Denna gång tänkte vi testa äl stickor och tog en sticka i torsdags då vi kom hem till Sverige. Visade ingenting, bara ett väldigt svagt streck. Igår tog jag en ny sticka och det var mycket starkare, dock inte liika starkt som kontrollstrecket, men nästan, idag tog jag en till sticka och det visade lika som i torsdags, alltså nästan ingenting. Förstår ingenting av dessa äl tester faktiskt, krångligt tycker jag. Hur går det för er alla andra? Pussilago*

• paron
    Zombiemma skrev 2013-10-12 21:54:01 följande:
    Välkommen tillbaka! Hoppas ni har haft det härligt! Jag provar oxå äl-test nu, började som för dig med nåt svagt streck då och då men igår på dag 19 kom det äntligen ett starkt streck, lika starkt som kontrollstrecket och idag var det starkare.. Så nu är det bara att "mysa" på

Tack :) vi har haft det underbart! Min första solsemester! Jag provar med att testa varje dag tills jag också får ett starkt streck :) vilken tid på dygnet testar du? Jag är på dag 15 idag :)
  • paron
    Anonym (violen) skrev 2013-10-14 21:09:34 följande:
    Har nyligen blivit gravid efter mitt mf i augusti. Kan inte tro på det, kan bara tro att det ska misslyckas. Ska på ultraljud imorgon, vill bara be läkaren att snabbt berätta om hen ser ngt som lever eller inte. Jag trodde verkligen att jag skulle vara positiv och hoppfull, men det går inte. Känner mig så ensam i allt också. Sambon säger typ "vi kan inte göra något, det går säkert bra", vilket inte lugnar ett dugg. Han vill heller inte berätta för någon eftersom "då får man ju göra folk först glada och sedan ledsna om det går fel". Jaha. Så därför ska vi hålla tyst, för att skona ANDRA från ett ev. missfall? Känns ännu mer som en skam då, att det förra fostret dog i min mage och att det kanske händer igen...

Stort grattis till dig. Vi försöker fortfarande efter vårat missfall. Jag förstår att du är orolig, det kommer jag med vara. Jag håller också tummarna för dig imorgon. Behöver du någon att prata med så finns vi alla här. Kram
  • paron

Nu tog jag ännu ett test och det var starkare :) Vad tror ni? När tror ni ägglossning äger rum? Hur starkt kan strecket bli? Ska man testa tills strecket blir ljusare igen?

• paron
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-10-15 14:43:13 följande:
    Kör på! Mitt streck blev aldrig starkare än så där, och när det börjar gå åt det ljusare hållet igen kan det vara för sent! Bättre ligga en gång för mycket än en gång för lite om det ska ta sig, + att spermierna överlever ju ett om det skulle visa sig att strecket är som starkast imorgon eller i övermorgon så skadar det ju inte om ni skulle ha sex idag.
    Ja, vi kör på ändå :)
    Om det inte blir starkare än kontrollstrecket då, betyder det att man inte har haft ägglossning, eller har man precis missat när det är som starkast, har för mig att den stegringen kan gå väldigt fort? 
  • paron
    F89 skrev 2013-10-15 15:26:07 följande:

Jag tycker det där är svårt, att tyda ÄL-tester.

Jag har fått tipset att använda billiga ÄL-tester för att kolla varje dag, men när man ser att det börjar stegra typ byta till Clearblues digitala ägglossningstester för att få ett ja eller ett nej. Då blir det liksom en kompromiss mellan dyra och billiga tester : )   
    Ja, jag kanske skulle köpa clearblues tester nu? Eller så är det kanske lite försent för det nu. Verkar som om jag har ägglossning snart iaf.
    Vi har ändå sex två ggr om dagen nu så vi kommer nog inte missa. Får hålla tummarna att det tar sig bara :) Åååh, jag vill så gärna!! Trött på att vänta och trött på att räkna dagar fram och tillbaka!
    Vill så gärna vara gravid igen. 
  • paron
    F89 skrev 2013-10-15 15:48:24 följande:
    Jag tvivlar på att du behöver ÄL-tester alls om ni har sex två ggr om dagen! : P

Haha, jo fast vissa dagar har vi inte sex alls. Vill vara säker på att vi inte missar äl. Har faktiskt ingen koll på min äl och har aldrig haft :)
  • paron
    Anonym (violen) skrev 2013-10-15 19:05:11 följande:
    Tack! Jag tänkte faktiskt det, att just nu orkar jag inte känna något och då får det vara ok!

Grattis Violen. Håller tummarna för att ni får behålla denna gång! Kram
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-10-16 10:19:14 följande:
    Jag testade 2 ggr per dag tills jag såg att ökningen kom vid lunch, sen tog bara ett par dagar så fick jag superstarka streck fast min cykel har blivit längre sen mitt mf. Nu har jag iaf haft äl och håller tummarna att vi lyckats!

Mitt äl test idag blev svagare än igår (bilden jag la upp) Antar att jag har ägglossning nu snart :) När ska du ha din beräknade mens? :)
  • paron
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:24:18 följande:
    Jo, vi håller tummarna!!! :) När hade du missfall? Kanske jag också ska prova testa 2 ggr per dag, borde ju få min beställning i morgon. :)

Vissa dagar har jag också testat två ggr. Insåg att jag fick tydligast streck vid 16. Vissa dagar hade jag inte kissat på två timmar, men fick starkt utslag ändå :) första testet jag gjorde vart ett svagt svagt streck, sen blev det stegring varje dag :) la ut en bild i tråden igår. Har längtat varje dag efter att få göra dessa test, haha. Lycka till :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?