• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Kirsten skrev 2013-12-08 08:54:53 följande:
    Det är skittugnt, jag vet. Förstår inte hur det kan gå så fort för vissa. Vilket försök blev du gravid på när det blev mf? Jag fick ju mf på 6:e försöket och är nu på 8:e, bim nästa vecka! Men skam den som ger sig, det kommer att gå!:)

Första gången så va det inte riktigt planerat. Men vi blev så lyckliga. Ja någon gång så händer det, och jag hoppas det blir snart!
  • paron
    is1 skrev 2013-12-08 09:14:23 följande:
    Tack för alla grattis!  Många kramar till er som fått eran mens osv tänk på att inte bli för uppstressad, lätt å säga men svårt att inte låta bli alla dessa tester.. men jag slutade  faktiskt av äta folsyra å med testerna, vi hade lite sex, trodde inte jag skulle bli gravid :) Ville bara säga än finns det hopp tjejer! 

Denna månad tänker jag sluta med tester osv, orkar inte tänka på graviditet längre. Får hoppas att det får kroppen att slappna av.
  • paron

Hej. Förlåt för att inte ha varit aktiv här på ett tag. Som jag skrev så tog jag en riktig paus från alla tester, allt kontrollande och även från familjeliv. Det känns så skönt och avslappnande. Igår fick jag helt plötsligt ont i mina bröst och idag är det värre. Är bara på dag 18 i min cykel och enligt min kalender har jag inte ägglossning för än på fredag dag 20. Så jag tror att min cykel är helt ur balans, så kommer säkert ha en kort cykel nu. Efter nyår, i januari tänkte vi ta nya tag igen. Skönt med lite semester från stressen :) Hoppas fler har plussat här inne. Ska läsa tråden nu. Kram ❤️

• paron

Nu tjejer får ni hjälpa mig innan jag sitter och söker sönder internet och innan jag funderar sönder hjärnan. Min vanliga cykel brukar se ut så här. Mens i 6 dagar. Äl dag 18, symtom som ömma bröst på dag 24 och som håller i sig till samma dag som mensen kommer. Min cykel brukar vara 31 dagar. Denna cykel hade jag mens som vanligt i 6 dagar. Konstigt nog fick jag ont i brösten på dag 17, och det håller fortfarande i sig, är på dag 25 idag. Vad är det frågan om? Kan jag ha haft äl tidigare eftersom jag fick ont i brösten redan en vecka tidigare än vad jag brukar ha? Eller kan man få ömma bröst redan innan äl? Så att jag ändå hade äl på dag 18 trots att jag fick ömma bröst på dag 17? Ska jag nu ha ömma bröst en vecka till innan jag får min mens? Varför får man ömma bröst? Vad beror det på? Hur ser eran cykel ut med symtom osv? Trött jag blir på min kropp :/ Kaos!

• paron
    paron skrev 2013-12-25 14:17:13 följande:
    Nu tjejer får ni hjälpa mig innan jag sitter och söker sönder internet och innan jag funderar sönder hjärnan. Min vanliga cykel brukar se ut så här. Mens i 6 dagar. Äl dag 18, symtom som ömma bröst på dag 24 och som håller i sig till samma dag som mensen kommer. Min cykel brukar vara 31 dagar. Denna cykel hade jag mens som vanligt i 6 dagar. Konstigt nog fick jag ont i brösten på dag 17, och det håller fortfarande i sig, är på dag 25 idag. Vad är det frågan om? Kan jag ha haft äl tidigare eftersom jag fick ont i brösten redan en vecka tidigare än vad jag brukar ha? Eller kan man få ömma bröst redan innan äl? Så att jag ändå hade äl på dag 18 trots att jag fick ömma bröst på dag 17? Ska jag nu ha ömma bröst en vecka till innan jag får min mens? Varför får man ömma bröst? Vad beror det på? Hur ser eran cykel ut med symtom osv? Trött jag blir på min kropp :/ Kaos!

Ja det finns en förklaring till varför mina bröst ömmar som de har gjort i över en vecka nu ;) Ska snart visa varför ;)
  • paron
    Patricia4 skrev 2013-12-25 21:27:55 följande:
    Paron: Grattis !!! När har du BIM?

Ingen aning. Brukar ha mellan 30-33 dagar och är idag på dag 25 :)
  • paron
    tattines skrev 2013-12-25 23:16:29 följande:
    Grattis paron :) Efter hur lång tid efter mf kan man ha sex? Kan man köra igång direkt det slutar blöda? Var en vecka sen det hemska hände nu och man börjar bli lite sugen samtidigt som tanken på sex känns konstig. Kommer fortfarande lite blod men kan ju vara bra att veta när det är okej :)

Jag blödde i ca 6 dagar, som en vanlig mens. Och vi hade sex så fort det slutade blöda :) Beklagar ert missfall och hoppas ni får plus snart.
  • paron
    is1 skrev 2013-12-26 21:23:49 följande:
    åååh! Grattis, vad glad jag bir för din skull, sa ju att det skulle gå bra när du slappnade av lite :) KRAM!

Ja detta trodde jag aldrig. Vi bestämde oss för att strunta i äl-test, sitta på familjeliv eller ens tänka på graviditet överhuvudtaget. Vi hade sex när vi hade lust, jag har druckit vin, ätit massvis med brie och helt plötsligt är jag gravid. Plötsligt händer det!!
  • paron
    Solros78 skrev 2013-12-27 08:18:51 följande:
    Titta vad jag fick lyckan att börja dagen med:

Ett stort grattis till dig ❤️ :)
  • paron
    Solros78 skrev 2013-12-27 20:15:19 följande:
    Tack för alla gratulationer! Känns bra även om jag nu ska gå in i förnekelsestadie i tre månader tänkte jag... Kan konstatera precis som jag gjorde i somras att inte har jag mycket symtom runt den tiden jag plussar, känner mig nog helt som vanligt faktiskt. Ibland letar man ju symtom som sjutton menar jag...

Jag tänker också leva i förnekelse :) annars kommer jag oroa ihjäl mig ! Sambon är mer orolig än mig nu. Stackarn!
  • paron
    Solros78 skrev 2013-12-28 16:24:15 följande:
    Vi kanske får starta en tråd för oss i förnekelse.

Haha vadå, jag är ju inte gravid?! ;)
  • paron
    Anhean skrev 2013-12-29 01:10:00 följande:
    Hej! Tre missfall 2013, 2014 är förhoppningsvis vårt år. Jag tänkte skriva om detta i en blogg här på familjeliv. Gå gärna in och läs. "Nu är det vår tur" heter den.

Beklagar :( välkommen hit, här stöttar vi varandra till ett nytt plus! Vi håller tummarna för att 2014 är ert år. Tack för att du vill dela med dig av din blogg. Det är nog många som uppskattar det och kommer läsa. Kram
  • paron

Nu står vi här igen, som för två år sedan.
    Ett missfall i augusti och nu är vi inne på tredje försöket. Precis som för två år sedan.
    Känslorna känns så väl igen. Skulle man kanske lyssna på sitt eget råd och ta en paus från alla äl-tester & gravtester..

Sorgen är olidlig!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?