• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Patricia4 skrev 2014-04-27 08:20:13 följande:
    Hej Har haft graviditets symtom direkt efter ÄL i form av molvärk, svullen mage, ömma bröst och redan på äl+6 grät jag över ingenting och kände mig knäpp. Idag är jag på ÄL+11. Igår fick jag svaga positiva streck på tre st testlagrets så jag vågade inte dricka alkohol på festen jag var på. Imorse bekräftades en graviditet genom ett plus på clearblue . Så glad, kan det äntligen vara vår tur??!!

Grattis !!!!!!!!!! Nu ska det gå bra denna gång för er
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-04-27 17:38:35 följande:
    Har varit osäker på när det var dags för ÄL. Brukar alltid känna av den och idag var det ingen tvekan om att det var dags, ÄL-flytningar igår och tydlig ÄL-smärta idag med temphöjning . Vi planerade ju att vänta tills semestern med att försöka igen men kan väl inte påstå att vi skyddat oss sista veckan och det har varit en del aktivitet i sovrummen . Har inte försökt pricka in ÄL men eftersom vi fick till det i natt (kom hem väldigt sent) så prickade vi ju ganska bra ändå. Får se om det resulterar i något, inte hela världen om det inte blir plus denna gång men blir det så är det ju såklart mer än välkommet. Antar att vi just nu är i något slags blir-det-så-blir-det-stadie tills vi tänkt försöka "på riktigt".

Hoppas
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-04-28 12:16:29 följande:
    Nu är äggplocket gjort. 6 ägg fick dom ut, lite mindre än vad jag hoppats på. Men som dom säger "det räcker med ett bra". Hoppad vi får några bra i frysen och ett som dom kan sätta in.

Vad spännande!!!!
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-04-28 21:55:13 följande:
    Jag hoppas verkligen vi har samma tur som du. Det här börjar kännas lite motigt nu och jag börjar mer och mer ge upp känns det som.

Inte ge upp! Tänk positivt, och lossas som att du redan är gravid. Du har lyckats innan så du ska lyckas igen!
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-04-30 06:40:23 följande:
    Ok. Jag vet inte om de anser stt jag haft upprepade mf vid "bara" två men jag ska ta upp det, tack!

Lycka till och hoppas du träffar någon bra. Min läkare kallade det upprepade trots två. Dock relaterat till att vi har ett så är hon inte orolig utan mer att vi haft bad luck. :-/
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-04-30 17:11:56 följande:
    Jag vet, men jag blev så besviken. För frysförsök kostar bara 11000 medans ett helt nytt ivf kostar 35 tusen. Lyckas vi inte nu är det inte säkert att vi får göra fler försök och det är inte heller säker att vi har råd. Men jag hoppas verkligen att kag har en blivande bebis i magen.

Jag håller tummar och tår! Du ska se att det lyckas! Försök vara positiv och tänk att det är din tur att lyckas nu.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-04-30 13:20:14 följande:
    Gynbesök idag. Läkaren kollade att äggstockarna såg bra ut och så ska jag få lämna blidprover vid fyra tillfällen under kommande menscykel, plus ett vul vid äl ungefär. Så det kommer ju bli ordentligt kollat! Jag antar dock att det främst är blodprov för att kolla hormonerna eller vad det nu är, det där med sköldkörteln glömde jag bort. Men bra början i alla fall att ens få hjälp!

Vilka dagar ska du lämna blodprov på? Hoppas det finns någon hjälp att få, något enkelt fel.
  • Cayenna
    Anonym (lite ledsen igen) skrev 2014-05-02 08:10:56 följande:
    Idag fick jag plus. Hoppas, hoppas nu att det lilla fröet stannar där! 

Vilken lycka! Vill oxå vara där igen! Hellre gravid och orolig.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-05-03 10:06:14 följande:
    Förstår det. Man kommer upp över ytan ganska snabbt igen men blir ju ibland påmind om det hela. Just nu börjar jag tycka det är jobbigt att vi snart är nära bf men inget plus:(. Och sonen pratar om syskon flera ggr/v. Skönt att ni känner er redo:)!!

Jag är oxå nära bf Med första ma:et iaf. Till nästa bf (dec) hoppas jag att jag hunnit bli gravid och fått goda besked. Tungt är det. Nu räknar jag ned till mens.
  • Cayenna

Tanken var att vänta en mens men kände äl ont i helgen... Tänker att det kanske är lika bra att köra på ändå. Missfall kan det nog bliboavsett när...

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?