• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Kanske extra uppgiven för nästa vecka skulle vi träffat första bebin och sett andra bebin på vul men nu är magen och huvudet istället helt tomt.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-05-08 13:14:25 följande:
    Om jag minns rätt så plussade jag på BIM-3 (ÄL+11) i höstas men då var det väldigt väldigt svagt, nästan bara som en skugga. Är lite därför jag väntar nu...vill inte känna mig tveksam över resultatet och till helgen borde det inte vara tveksamt. Sen är ju maken ledig på lördag och OM jag plussar känns det roligare att göra det när han inte måste skynda iväg till jobbet. 

Jag tror du plussar! Hoppas du får ett pyre som vill stanna tiden ut
  • Cayenna

Är på äl+5 idag gissar jag. Och så har mina bröst börjat kännas precis som vid förra graviditeten! Men det kan ju omöjligt vara en ny graviditet som känns redan, för det är väl fysiskt inte möjligt. Så kanske är det fortfarande förra graviditeten som spökar?! Så konstigt när det inte känts på ett tag.

• Cayenna
    Kirsten skrev 2014-05-08 19:59:22 följande:
    Jag har plussat!!:) gravid 1-2 v! Men är väldigt försiktig då jag fått som sparsam mens igår och idag och sist kom mf i vecka 6. Men jag är iaf en bit på väg!:)

Åååå vad glad jag blir!!!! Låt det avta och att du får 40 plågsamma veckor nu
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-05-08 20:56:52 följande:
    Tack så mycket! Ja nu sjutton tycker jag att det är min tur så håll tummarna!:) Hoppas blödningen avtar så ska jag testa om några dagar igen.

Glömde fråga...,körde du munkpeppar även denna månad? Och grattis igen
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-05-09 06:57:58 följande:
    Ja det gjorde jag, fick iofs väldigt sen äl denna månad, på dag 21 men skönt isåfall att kort lutealfas inte gör nåt!;) Tack så mycket, skrev inte det tidigare!:) :) Det kan va så att jag kommer tillbaka hit om några dagar men än så länge hoppas jag!:)

Tack!! Ska oxå köra det Jag hoppas vi slipper se dig här Däremot hoppas jag på att få haka på dig i annan tråd
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-05-09 13:59:54 följande:
    Tidigare har jag inte heller avstått alkohol innan plus men efter missfallen vågar jag helt enkelt inte chansa längre så nu skippar jag det mellan ÄL och BIM. Känner mig så himla deppig... Inte just för att mensen kom (kan ju inte räkna med att det tar sig på första försöket) utan för att det känns som alla känslor jag tryckte bort vid senaste mf kommer fram nu istället. Då förträngde jag bara allt, orkade inte ens gråta, och ville inte tänka på något som hade med graviditet eller försök att göra överhuvudtaget. Nu när vi vågat försöka igen och liksom öppnat den dörren så känns det som jag måste ta tag i alla de där undangömda känslorna som ligger där inne. Snart har ett år gått till att försöka och när vi skulle suttit med en bebis i famnen så kommer vi inte ens ha ett plus på stickan! Usch, tårarna bara rinner och allt känns så hopplöst och orättvist.

Usch så sorgligt! Vill skicka några styrkekramar! Dem där dagarna dyker ju tyvärr upp och mensen gör ju att man påminns om missfallen och alla känslor kring det. Tillåt dig att gråta och vara ledsen och om några dagar kommer du vara starkare och samla kraft för nya försök. Ni har ju lyckats flera gånger så ni kommer lyckas få plusset igen.
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-05-09 11:54:11 följande:
    Jag testade idag på ruv10 , vilket är väldigt tidigt. Svaret blev negativt och alla hemska tankar rullar upp. Det behöver ju inte vara så men min erfarenhet säger att det troligtvis kommer vara negativt den 18:e också när vi har testdag. Fan vad det här är jobbigt.

Du, nu vet jag inte vad ruv10 motsvarar i äl+antal dagar men det låter väldigt tidigt att anta att det är kört om du ska testa om över en vecka!! Håll dig till åtm. fredag nästa vecka om du kan. Stor kram
  • Cayenna
    Bebisfabriken skrev 2014-05-12 10:16:33 följande:
    Är på ruvardag 14 och idag när jag var på toa så såg jag att min mens troligvis har börjat lite smått. Hela min värld rasade och allt känns återigen ganska meningslöst. Vi har återigen kastat bort mängder med pengar på ingenting.

Nej Jag känner verkligen med er, finns ingen tröst.
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-05-12 14:47:19 följande:
    Varit på gyn nu. Läkaren har svårt att hitta min ena äggstock, den verkar ligga lite bakom livmodern på något sätt men han hittade den i alla fall och såg en bubbla där. Fast det verkade inte så att han analyserade det mer än så. Nu ska jag ta tre blodprover nästa vecka, sen ett blodprov i början av nästa mens (drömmer ju om att den mensen inte ska komma...) och sen kontakta honom igen. Kom ihåg att fråga om sköldkörtelprover idag och de ingick tydligen i det som ska testas på blodproverna nästa vecka. Sen om allt ser bra ut med både äl och prover är det väl inte så mycket mer de kan göra men skönt att kolla upp allt! OM jag skulle bli gravid känns ju det här med sköldkörtelprover viktigt också. Vet att de testar det vid inskrivning på mvc men då kan det ju vara för sent och ge mf igen. Någon annan som gjort vul som icke gravida? Har era äggstockar synts enkelt och tydligt?

Oavsett om du blir gravid denna månad eller inte så är det ju bra att ha kollat allt.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?