• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Blåsippan84 skrev 2014-03-31 22:05:48 följande:
    Sa typ "nej vi har bara vår lille plutt". Mkt barnfamiljer som bor i området och jag ser bara syskonpar vart jag än tittar;). Vad jag tror är syskon, hehe. Fan man blir lika knäpp när man tänker på sånt å tänker på att man ej kunnat ordna det åt sonen, då han längtar så. Men som sagt denna mån orkar vi nog ej

En månad hit eller dit kanske inte gör något. Så försöker jag tänka nu när vi inte kunde försöka i mars pga jobbresa. Så nu går jag och väntar på april försök istället och tänker att det blir bättre.
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-04-04 18:24:18 följande:
    Uppdatering: mensen kom idag så ingen skillnad på den luteala fasen!;) Gör mig inget för hellre samma än för kort!:) Men surt är det när mensen kommer gång på gång, men man får aldrig ge upp!:)

Okej, men då får vi se hur det blir nästa cykel om det fortfarande blir lika. Men hur var det, kom äl samma dag som vanligt? Tog du Angus hela cykeln eller bara till äl?
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-04-04 21:51:54 följande:
    Jag började idag igen med munkpeppar, tror på det faktiskt!:) Äl kom 2 dagar tidigare, kan ju va en tillfällighet också. Jag slutade efter äl men funderar på att ta dom hela cykeln nästa gång!:)

Ta hela cykeln och sluta direkt om du blir gravid. Eller så tänker jag göra iallafall. Jag tänker höra den från start maj. Nu väntar jag mens i dagarna och ska få göra blodprover under cykeln och en vul för att se status. Kan knappt vänta!! Sånt lugn att få veta om det är något fel.
  • Cayenna
    Lavish skrev 2014-04-05 07:44:23 följande:
    Jaha, ser ut som jag får gå med i den här tråden istället för novemberbebisarna 14.. 

Började blöda lite i torsdags och nu har det kommit ganska mycket blod och klumpar + att jag haft lite som förlossningsvärkarna kändes fast mildare och diffusare. 

Har haft ett missfall förut, lite tidigare, nu var jag i slutet av v 8. Men har svårt att tro att det var nått annat.

Så besviken, hade väntat jättelänge på att få med sambon på att få ett till barn, och vår son fyller snart tre och jag ville ju att syskonet skulle komma så att de kunde ha lite glädje av varandra ändå, men nu kan det ju dröja tills han blir fyra innan nästa kommer Gråter

Beklagar! Jag känner tyvärr igen besvikelsen över åldersskillnadrn som blir som inte var tänkt. Men jag har beslutat att tänka som någon skrev här ovan att dem kommer få glädje oavsett! Och om dem blir tighta beror till stor del på personligheterna och hur man främjar det. Kramar
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-04-05 08:38:45 följande:
    Tjejer, ni som använder rosa digitala äl test. Vi kommer inte orka sexa till det varje dag runt äl denna mån då vi renoverar hela helgerna å vissa vardagar. Men gick in på ett apotek och såg dessa (som några av er talat gott om) och köpte.

Nu skulle jag testa dem. Tror ej jag har äl förrän mån-tis men för säkerhets skull. Tycker jag följer instruktioner, men får ej igång dem?! Snacka om att jag känner mig blåst, haha. Någon som kan förklara hur man gör?

När du klickar i stickan i behållaren pil mot pil så kommer det upp en blinkning i displayen att den är igång.
  • Cayenna
    Kirsten skrev 2014-04-05 20:41:52 följande:
    Ska göra det!:) Skönt att ta prover och kolla, jag har ju gjort det och min sambo spermieprov men allt såg bra ut. Hoppas du också får bra besked, eller nåt lättåtgärdat och då en liten förklaring. Och så kämpar vi vidare!:)

Just det du har redan kollat. Skönt med en mindre sak att fundera på. Jag hoppas det är nåt enkelt fel så jag kan få någon magisk hjälp. Sen kör jag nog Angus oavsett
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-04-06 20:16:02 följande:
    Konstigt. Nu funkade det digetalt äl testet. Fick glad gubbe precis:). Se om man orkar få till det ikväll;). Men undrar om det hade Gert glad gubbe igår också? Haft sån äl värk idag på fm, kanske redan är kört? Vi fick iaf till det i fre.

Inte för sent så kör!!! Ägget lever upp till 24h och tar tacksamt emot svansarna
  • Cayenna
    Solros78 skrev 2014-04-06 08:44:26 följande:
    Jag vet inte riktigt närbim var men imorgon är det TRE veckor sen positivt ältest. Och som idag testade jag med cbs digitala direkt på morgonen, känns som att om det inte ger utslag nu så kommer ju inget göra det.

Jag har tidigare gånger plussat två veckor efter positivt ältest.

Säger som Kirsten....hoppas du får positivt eller mens snarast så du vet!!

• Cayenna

Jag är gravid!!!!!!! Helt chockad eftersom vi varit ifrån varandra en hel vecka under trolig älvecka. Jag har dock inte äl testat så den måste kommit en helt annan dag än normalt. Vågar man vara glad över det här nu????

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?