• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-02-11 06:45:59 följande:
    Har två hemma men ska försöka ta mig samman och åka till jobbet nu... Får se om jag vågar ta ett digitalt imorgon. Det här känns som ett skämt.
    Varför känns det som ett skämt? Vore det så osannolikt att få ett plus menar du?
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-02-11 12:28:30 följande:

Förresten vet någon när det är bäst att boka första ultra när man blir gravid igen? Vilken vecka är bäst? 
    Jag tror inte jag kommer orka gå 13 hela veckor denna gången och inget veta.

Kramar till er

Vecka 8. Tidigare än så kan vara för tidigt.
  • Solros78
    Helenasojörgens skrev 2014-02-11 14:15:25 följande:

Jag har precis fått missfall, trodde jag va i vecka 11 tills igår då enligt ul så dog fostret i vecka 8.. Nu ligger jag i soffan o har tagit såna tabletter för att skynda på så allt kommer ut... Hoppas inte blöda så länge. Så mens kommer igång så vi sen kan försöka igen...

Beklagar missfallet, hoppas det går bra med tabletterna!
  • Solros78
    Bambi32 skrev 2014-02-11 18:38:35 följande:

En fråga. ...från mig...igen :)

Hur har ni resonerat om när ni ska försöka igen? Har ni "kört på" direkt eller väntat ett tag? Hur har ni resonerat?

Fick ju rådet att vänta 2-3 månader när kag var inne på sjukhus mycket i julas. .men tror mest pga psyksika faktorer..

Jag är kluven..har ju fått mens och den är nu på sista dagen..

Sedan undrar jag hur ägglossningstest fungerar? Ska man köpa eller går det lika bra att känna själv när man har ägglossning? Kan testet visa nått helt annat än vad man går runt och tror, alltså ÄL ca 2 v efter mens?

Tack för era svar :)

Vi har kört direkt, jag har inga som helst psykologiska faktorer att avvakta.

Ägglossningstest är för mig självklart. Men orkar man ha sex varannan dag i typ två veckor, då är de ju onödiga. Men jag vill veta ATT jag har äl och när.

Jag har haft äl på både dag 11, 12, 13 och nu efter mf på dag 16...
  • Solros78

Åhh, jag vill bli gravid nu! Jag vill inte vänta längre! Jag vill ha barn 2014, inte ännu senare. Suck, känner mig lite bitter idag känner jag. Dessutom nojar jag för fler missfall redan i förväg, tänk om det är något som orsakat dessa två mf som jag inte vet om, som jag hade behövt behandlas för, då kommer jag ju få ett mf till utan att kunna förhindra det.

• Solros78
    Tinnis skrev 2014-02-12 11:41:07 följande:

Precis som du känner jag. Jag är rädd att det var ett friskt barn, men att det var något fel i min kropp i stället. Igår var en sån dag när allt var sugigt. Skulle ha sånglektion efter jobbet men bokade av för jag pallade bara inte.

Idag, änligen, efter att haft bruna flytningar sedan i lördags kom det rött blod. Mindre än vanligt än så länge, men ändå. Nu har äntigen har min första mens efter missfallet kommit! Första och sista gången på länge som jag är glad för en mens.
    Mot ny ägglossning nu då, skönt!
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-02-12 12:07:27 följande:

Stort grattis till dig F89!!!!

Välkommen tess84 o tråkigt att höra!!! :(

Hur lång tid tog det för er alla att få ÄL igen efter missfallet? Jag fick mitt missfall 14 januari och i torsdags fick jag en blinkande smiley på ÄL testet. Dock endast testat från fredagen innan men blanka resultat. Jag har fortfarande en blinkande gubbe.... Kan man verkligen ha det i en vecka? Börjar bli lite otålig nu!

Efter mitt första mf dröjde det två menscyklar innan första äl men nu efter andra mf kom det efter 16 dagar.
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-02-12 12:36:37 följande:
    F89 skrev 2014-02-12 12:33:17 följande:Jag fick ÄL 21 dagar efter min skrapning!

Jag blödde rätt länge men om man räknar från 14 jan så är det 24 dagar emellan missfall o första blinkande gubben. men det känns ju konstigt att ha positivt på äl test i en vecka.....
    Fast du har ju inte positivt äl, du har en ökning av östrogen men det behöver ju inte, och kanske framför allt inte så här efter ett äl, betyda att lh ökar och äl sker.
  • Solros78
    Augusti82 skrev 2014-02-12 12:43:56 följande:
    Jo en blinkande gubbe betyder att det är på G. Har man inte Äl eller på väg till ÄL så är det en tom cirkel bara och det hade jag sen förrförra fredagen fram till torsdagen då det blev en gubbe. Det var inte så här länge förra gången så man är lite förvirrad...
    Alltså jag vet vad det betyder, jag har använt dem själv. Och blinkande gubbe blir det när östrogennivån går upp men fast gubbe blir det när lhnivån går upp, den senare är den som verkligen avgör äl och det är endast det hormonet alla andra ältester mäter.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?