• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Patricia4 skrev 2014-02-10 11:19:39 följande:

Hej tjejer

Idag träffade jag o min sambo en överläkare på gyn med anledning av våra flera missfall. Fick lämna en massa prover och fick trombyl utskrivet. Kommer ev även få progesteron vagitorier utskrivet vid nästa plus beroende på vad proverna visar. Trombylem skulle jag börja med direkt. Hon berättar att många av hennes patienter blivit hjälpta.

Vi blev förhoppningsfulla och sambon ville att jag skulle ta en tablett trombyl direkt :))

Toppen att ni fått hjälp! Vad misstänker man för fel när man ger de medicinerna?
  • Solros78
    SaandraR skrev 2014-02-10 11:30:38 följande:

Ringde kvinnokliniken nu och berättade att jag bara haft en ägglossning och mens på ett halvår (har egentligen haft två) men nä inte ens en undersökning fick jag komma på. Dom hänvisa till privat.

Ja jag går alltid privat, mycket enklare än att söka på vanliga vården.
  • Solros78
    E2012smamma skrev 2014-02-10 11:34:25 följande:

Allt såg bra ut för oss! 8+1 , "bara" 5 ångestfyllda veckor kvar tills man är på "säkra" sidan....

Härligt!
  • Solros78

Nu är det verkligen sån där jobbig vecka när jag nojar för att ha fått mens varje gång jag går på toa. Utifrån när äl var den här månaden mot en normal månad så gissar jag på en ca fem dagar senare mens än normalt, vilket borde ge bim framåt helgen. Men nu blir jag ju stressad varje gång jag känner flytningar och varje gång jag drar ner trosorna, skitjobbigt...

• Solros78
    Patricia4 skrev 2014-02-10 16:38:02 följande:

Hon sa nåt om starkt immunförsvar i kombination med åldern och trånga blodkärl som gör att fostret inte får tillräckligt med blod och graviditeten stöts ut ..

Trombyl är samma som albyl minor ( babyaspirin) och är blodförtunnande och motverkar proppar i slemhinnan.

Hörde om någon annan som också fick just blodförtunnande efter många mf. Känns ju lite jobbigt om man själv hade behövt det men då måste ha flera mf först...
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-02-10 17:31:28 följande:

Vart går man om man går privat? Bor i stockholm. Känner att jag skulle vilja kolla mig.
    Jag har varit hos flera men Sophiahemmet har ju det här ultragyn, heter det väl. Jättetrevliga, fick tid utan problem efter mitt mf i höstas. Nu senast var jag hos Urogyn, låg på Östermalm, jättebra där också.

När jag gjort vul under graviditet har jag bla varit på Mamamia på Karlavägen.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-02-10 19:47:58 följande:

Tack för svar! Vet du om man förutom usökning kan ta prover och så eller måste man ha någon anledning?
    Vet faktiskt inte, det har aldrig varit aktuellt för mig. Men ring och prata med dem, de är trevliga på alla ställen.
  • Solros78
    Cayenna skrev 2014-02-10 20:00:15 följande:

Okej!Tack för svar. Känns skönt att göra något konkret för att se om det står rätt till.
    Ja det kände jag också!
  • Solros78
    Tess1984 skrev 2014-02-10 22:25:43 följande:

Hejsan tjejer. Får man hänga på? Jag och min sambo hade två missfall förra året och nu tänkte vi börja prova igen. Eller vi har redan börjat och jag hade ägglossning för några dagar sedan. Samtidigt som man är förväntansfull känner man ångest och oro inför en ny graviditet, jobbigt att känna så =( 
    Ovissheten är jobbig, fast att jag känner hopp ibland är det svårt att tänkta positivt...
    Kram till er alla som kämpar... 

Välkommen hit! Beklagar dina mf!
  • Solros78
    F89 skrev 2014-02-11 06:34:44 följande:
    "Slängde" kisset direkt. Fast, kan det verkligen vara positivt? Jag känner ju inget mer än lite halsbränna : (
    Halsbränna eller inte eller andra icke symtom har ju inget att göra med ev positivt test. Jag tror de flesta plussar helt utan symtom.

Köp ett digitalt!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?