• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Bambi32 skrev 2014-01-08 20:27:55 följande:

Tack!! Inget sa nått om inte svälja. Ringde vårdguiden oxå nyss och tyckte jag skulle åka in igen imorgon om inget hänt..jäkls otur att kroppen inte bara lsn skjutsa ut eländet :(( Frågor...är ny i denna värld :) Vad betyder BIM? Och hur ska man våga försöka igen.?? Jag har nog aldrig gråtit så mycket och detta tär på oss, stackars karl!! Jag är otrevlig pms-häxa..utan pms då..hormonhäxa.. Hur går man vidare? Så glad jag hittat detta forum Tack

BIM är "beräknad icke mens", alltså den dagen man borde få mens men man hoppas att man inte får den ; )

Jag känner personligen att det inte handlar om att ett beslut att våga eller inte utan jag bara gör. Jag vill ha målet, bebis, och då måste jag ge mig ut på resan. Nu, 3 månader efter mitt MA, börjar jag känna mig mer positiv inför framtiden även om vissa dagar bara är sorgliga.
  • F89
    Bambi32 skrev 2014-01-09 08:13:58 följande:
    Minns nu att hon sa att man kunde lägga Under tungan..men i info folder från sjukhuset står det inget om detta..åå ska ringa nu. Känns knäppt att va sjuk från jobbet när jag inte ens har ont eller får ut nått..men vill inte åka dit och få en hemsk överraskning heller :((

Jag fick beskedet om MA på en tisdag och var borta resten av veckan. Inte för att missfallet satte igång eller något annat fysiskt utan främst psykiskt kände jag att det var viktigt att få tid att landa och bearbeta det som hänt.

Om man ska prata konkreta tips så köpte min sambo en dagbok till mig i samband med vårt MA, det blev en otroligt bra ventil kring hela den här perioden (och är fortfarande men inte lika frekvent). Om det "snurrar" i huvudet av tankar så är det förvånansvärt effektivt att bara skriva ner allt som dyker upp.
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-09 10:42:03 följande:
    Tror jag ev plussade i morse. Vågar inte tro för mkt då det va så svagt så jag knappt såg det själv.

Nu äre bara att hålla tummqr och tår!
    Hur vanligt är det med svaga streck som är fel? Bim-2 idag. Vet inte om jag ska köpa digitalt och testa ikväll igen eller vänta tills imorgon eller BIM... :/

Fantastiskt!!
    Jag vill gärna tro att det är ovanligt med svaga streck som är fel men jag har ingen erfarenhet av det själv. Jag hade testat igen imorgon bitti och om det fortfarande finns två streck så hade jag tagit ett digitalt : )
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-09 15:52:30 följande:
    Kunde såklart inte hålla mig och det digitala visar negativt .... :( har några min kvar på det andra. Men känns som att det är kört.

Det finns hopp! Du är ju inte på BIM ännu : )
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-09 16:18:12 följande:
    Hoppas det:( såhär såg det ut nu. Svagt som Satan .. Får se imorn bitti om det är starkare ...

Svagt är 100 resor bättre än blankt! :)
  • F89
    0fia skrev 2014-01-10 10:45:05 följande:
    Hej på er!

Har ju inte orkat vara så aktib efter en jobbig höst. Visade ju någon testbild för ngn vecka sedan. HAr nu passerat  BIM som troligen var igår utan att få mens. Testen i början av veckan var dock blanka igen så jag var vöertygad om att det var kört. Kollade idag, ej morgonurin och det såg ut så här..... Vet inte vad jag skall tro. Tänkte köpa ett digitat och testa med morgonurin imorgon igen.

Jag tycker att det ser ut som ett positivt test : )
  • F89
    Solros78 skrev 2014-01-10 12:41:48 följande:
    Åh så sjukt jobbigt allt är. Är nu gravid i v 5+4 men har idag fått en liten blödning. Ska jag behöva ha två missfall på tre månader?! Känns som att det är för tidigt för att kunna se något på vul också så jag får bara avvakta, kul helg liksom...
    Håller tummarna för att allt är OK!
  • F89
    Jengh skrev 2014-01-10 16:23:32 följande:

Gick precis in i vecka 7 och är också fruktansvärt orolig för ma. Men som alla säger går väl inte att göra så mycket men hatar att ingen kollar upp ifall det avstannat eller hänt något innan v16.. Får väl se om jag kan övertala barnmorskan till något i v 9..

Kan du inte göra ett VUL/UL privat? Det kostar inte många hundralappar.
  • F89
    Tinnis skrev 2014-01-10 17:52:07 följande:

Jag har berättat för några kollegor, dom som jag vet bryr sig om mig, plus mina chefer. Det känns bra att dom vet.. det känns också bra att vissa inte vet. Jag har sagt till dem att jag inte vill bli någon snackis och det verkar faktiskt som att alla håller tyst... hittills.

En annan kollega som var på jobbet och hälsade på med sitt nya barn idag klappade mig på magen och frågade "finns det inget här inne". Tack för den liksom. Jag borde sagt som det var, men det var mitt i kontorslandskapet.

Däremot så har jag märkt att jag verkligen inte är som innan missfallet. Jag skulle ha två jobbiga samtal på jobbet idag. Jag oroade mig redan inatt och kunde nästan inte sova. När samtalen närmade sig hade jag riktigt ont i magen och mådde illa. Hade en kollega som jag hade bett hålla lite koll på vad som hände och innan sista samtalet kollade jag in vart larmet egentligen satt.. om utifall att. När jag sen märkte att killen började bli upprörd över allt som han inte var nöjd med (däribland att jag inte hade varit nåbar under min sjukskrivning pga missfallet nu i jul) så kunde jag liksom inte slutföra det jag skulle. Jag bara lät allt bero och trots att vi fick ett bra avslut så började jag storböla inne på rummet efter att han hade gått. Jag känner mig så himla skör just nu.

Alltså, dethär är rutingrejer. Jag måste fixa det och jag fixade det innan allt dethär hände.

Vi har möjlighet till samtalsstöd på S:t Lukas via jobbet. Jag ska ringa dem i helgen och be om en tid. Tyckte att allt gick så bra och även om jag har hört att jag är stark och klarar detta så... så kan jag inte hålla ihop under en pressad situation uppenbarligen.

Jag känner igen mig i mycket av det du beskriver. Bra att du känner av och ber om hjälp från kollegor och utnyttjar det samtalsstöd som erbjuds. Jag tycker att det är modigt och klokt. Kram!
  • F89
    E2012smamma skrev 2014-01-10 20:18:08 följande:

Vänner! Detta måste väl ändå vara positivt? Kvällsurin och hade inte hållt mig ..

Eftersom att strecket blivit starkare så känns det ju som ett + phpZ2fFO030620.jpg

För mig är det positivt! Har du ett digitalt kvar som du kan ta på morgonurin imorgon?
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?