• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Idag fick jag det "goda" rådet av en kollega (en av få som vet om vårt MA) att liksom försöka ändra inställning och tänk. Personen menar att det ju MÅSTE vara så att det är huvudet som ställer till det när man inte blir/inte behåller en graviditet - detta eftersom det finns SÅ många exempel på folk som påbörjat IVF, adoption etc och sedan HUX FLUX blivit gravid.

Det känns som att jag har fått en jävla örfil.

• F89

Jag tror också att huvudet kan ställa till det för kroppen på många olika vis och i många olika situationer men jag tycker snarare att problemet i det här fallet handlar om att jag tycker man får ha lite jävla hyfs!

Jag menar, jag själv känner att de senaste månaderna så har fertilitet och allt kring det tagit upp för stor plats i mitt och mitt sambos liv - jag har fastnat. Jag känner då att jag för MITT måendes skull och för vår relation skulle må bra av att försöka byta fokus lite (t.ex. genom att träna). Men det är mina känslor, upplevelser och mitt ansvar.

Jag tycker att det oförskämda i det här fallet är att vi kommer in på ämnet och jag berättar att jag är glad för att nu känns det som att kroppen är OK och att vi faktiskt har en chans - att då komma med denna sortens råd förstår jag inte riktigt. Ska jag sluta tänka på att jag vill bli gravid?

• F89
    Solros78 skrev 2014-01-08 15:04:28 följande:
    Den som säger så har uppenbarligen inte varit i den situationen att man tänker på något ständigt. Hur jobbigt som helst att älta mycket men inget man bara kan styra bort.

Precis. Så inte nog med att jag trots att jag försöker allt jag kan för att gå vidare fortfarande är ledsen och känner sorg inför att vi fick MA och att vi inte har blivit med barn igen så ska jag dessutom känna skuld också, att det är min inställning som det
  • F89
    F89 skrev 2014-01-08 15:13:29 följande:

Precis. Så inte nog med att jag trots att jag försöker allt jag kan för att gå vidare fortfarande är ledsen och känner sorg inför att vi fick MA och att vi inte har blivit med barn igen så ska jag dessutom känna skuld också, att det är min inställning som det

..att det är min inställning som det beror på skulle meningen sluta med.
  • F89
    Kuben skrev 2014-01-08 16:32:21 följande:

Men det är ju underbart!

Så längtan efter lilla kotten i magen skulle göra att kroppen stöter ut den? Resonemangsvurpa så det står härliga till enligt mig! Jag har hört detta resonemang när det gäller att inte bli gravid, då man är stressad (fast stämmer detta verkligen? Hur ser det ut i krigstider, när människorna verkligen är stressade - blir färre med barn då om man jämför med hur mycket sex man lyckas ha i äl-tider), men jag har aldrig hört detta när det gäller MF.

Jag säger som jag brukar: "Mycket ska man höra innan öronen trillar av".

Stor kram till dig!

Tack för kram och pepp!
  • F89
    SaandraR skrev 2014-01-08 15:19:39 följande:

Åh fy så arg jag blir när jag läste detta..den skulden vill man verkligen inte ha när man gått igenom nåt sånt här :( vet personen hur vanligt det är med mf?

I övrigt så hade jag visst inte äl på julafton utan nu! Så bim om två veckor ist..

Personen verkar veta mycket mindre än vad jag tror när det gäller många saker så jag tvivlar på det!

Blev det en väldigt lång cykel för dig nu eller fick du mens emellan?
  • F89
    mimmih skrev 2014-01-08 18:28:05 följande:

Hej tjejer!

Det är dessvärre tid för mig att lämna gruppen BF augusti och joina er istället. Har läst igenom en del av tråden och jag känner verkligen med er alla!

Mitt missfall började i fredags, samma dag som vi var på VUL för att få ett datum. Jag skulle varit i vecka 9 men VUL visade vecka 6 och inget hjärtljud. Jag fick inget beräknat datum med mig hem, jag fick bara beskedet att de "inte såg vad de ville se" och att jag skulle komma tillbaka om två veckor.
    På kvällen fick jag spottings och kramper, på natten fruktansvärda smärtor. För att göra en lång historia kort, var vi under hela helgen osäkra på om det var VUL som orsakat irritation eller om det var ett missfall, men i måndags blev det bekräftat när det kom ut mer än blod.
    Jag var inte chockad, mina symptom försvann helt redan innan och jag kände på mig att något var fel när de på VUL sa att jag nog inte var så långt gången som jag trodde. Men pga en resa var jag och mannen ifrån varandra två veckor så jag var säker på att jag inte kunnat bli gravid senare.
    Inte chockad, men väldigt ledsen. Det var naturens gång men det känns ändå fruktansvärt jobbigt.

Försöker att se det positivt. Vi blev gravida på första månaden, jag fick missfall relativt snabbt och jag har inte blött så mycket, även om det kan komma tillbaka.
    Min största oro är att åldern har och ska ställa till det för mig, jag är 35 år.

Nu går jag här och bara längtar efter att hcg ska gå ner och mensen ska komma igång. Tänk att man helt plötsligt längtar efter att få mens och hormonnivån som jag i lördags förtvivlat ville ha höga siffror på, vill jag nu ska vara så låga som möjligt! Ska ta blodprov och göra nytt ultraljud nästa vecka.

Nu blev den långa historien inte så kort ändå, anyways, hoppas att jag får hänga med er, tjejer!?

Du är varmt välkommen även om vi inte önskar någon att tillhöra gruppen!
  • F89
    Tinnis skrev 2014-01-08 18:18:35 följande:
    Men fy fan! Hur kan man säga så??! Speciellt till en person som precis fått missfall! Bara att läsa att det finns personer som tror att det sitter i huvudet om man inte kan behålla en graviditet, det är ju som en spark i magen på oss alla!

Kroppen behåller friska barn, och det gör den även om mamman är under stress och press, precis som någon skrev. Hur kan det annars födas barn i krig och svält. Hur kommer det sig i så fall att en person som blivit gravid under en våldtäkt inte bara får missfall av den stressen. 

Nej, detdär är inte ok. Det är otroligt dumt sagt  till dig i den situation som du befinner dig i. Hur i hela världen skulle det kunna hjälpa dig att få höra en sån sak? Vi vet väl alla att kroppen alltid funkar bättre under optimala förhållanden när man är glad och lycklig och lugn. Nej, det var onödigt och nu är jag upprörd.

En kram ska du ha!
    Tack för kram!
  • F89
    Kirsten skrev 2014-01-08 19:42:43 följande:

Jag har bim imorgon men känner att mensen är på g nu!:( Att det ska va så svårt att bli gravid med regelbunden cykel, ägglossningstester, superspermier och ingen övervikt, kaffe eller rökning!;) Borde inte allt bara klaffa då?;)

Jag känner likadant och har samma förutsättningar. Däremot vet jag inte om mannen har superspermier! : P
  • F89
    sowe81 skrev 2014-01-08 20:11:50 följande:

Välkomnar er nya och beklagar era missfall, lider med er o vet vad ni går igenom.

Jag har bim nån gång i helgen, inte helt säker dådet k te riktigt är tillbaka på normalt ännu. Testade imorse men inget syntes inom testtiden dock ett svagt streck när det torkat. Ska ta ett nytt imorgon. Om det inte visar nåt väntar jag till efter helgen.

Har inga direkta symtom, lite svag mensverk, men det kan ju också vara att mensen är på g. Några stickningar i ena bröstet några dagar... Bara vänta o se...

Det låter ju hoppfullt! : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?