• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

paron skrev 2013-10-15 15:14:09 följande:
    Ja, vi kör på ändå :)
    Om det inte blir starkare än kontrollstrecket då, betyder det att man inte har haft ägglossning, eller har man precis missat när det är som starkast, har för mig att den stegringen kan gå väldigt fort? 

Jag tycker det där är svårt, att tyda ÄL-tester.

Jag har fått tipset att använda billiga ÄL-tester för att kolla varje dag, men när man ser att det börjar stegra typ byta till Clearblues digitala ägglossningstester för att få ett ja eller ett nej. Då blir det liksom en kompromiss mellan dyra och billiga tester : )   
  • F89
    paron skrev 2013-10-15 15:41:01 följande:
    Ja, jag kanske skulle köpa clearblues tester nu? Eller så är det kanske lite försent för det nu. Verkar som om jag har ägglossning snart iaf.
    Vi har ändå sex två ggr om dagen nu så vi kommer nog inte missa. Får hålla tummarna att det tar sig bara :) Åååh, jag vill så gärna!! Trött på att vänta och trött på att räkna dagar fram och tillbaka!
    Vill så gärna vara gravid igen. 
    Jag tvivlar på att du behöver ÄL-tester alls om ni har sex två ggr om dagen! : P
  • F89

Violen: Grattis till ett lyckat VUL! Det är ok att känna ingenting.

• F89
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 09:52:06 följande:
    Hej igen allihopa. Jag har idag börjat med Äl testen. Även jag fick utöver kontrollstrecket även ett svagt sträck, vilket jag är medveten om är negativt. Men jag fortsätter att testa och har även beställt fler test. Fortsätter att testa även nästa vecka, bara ifall man skulle råka få ägglossning. Det är ju det när man inte ens vet om man kan förvänta sig ägglossning ännu. :)

Jag håller tummarna för positivt ÄL-test snart : )

Här är graviditetstesten fortfarande positiva. Det gör mig förvånansvärt förbannad. 
  • F89
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:10:01 följande:
    Vad jobbigt.. :( kan man månne få ägglossning fastän grav testen visar pos?

Jag vet faktiskt inte.

Jag har förstått det som att gravidhormonet är snartlikt ägglossningshormonet och därför kan gravidhormonet ge falskt utslag på ÄL-test så det känns inte som någon idé att testa ÄL så länge grav-testen är positiva...

Personligt och förstår om du inte vill svara men hade du vågat ha sex 9 dagar efter skrapningen om det inte kommit något blod alls på 6 dagar?  
  • F89
    Mommy1986 skrev 2013-10-16 10:30:39 följande:
    Jaha, det var ju lite sämre..

Jo, jag skulle ha vågat ha sex. Det var väl samma ordinationer för skrapning och abort? Ingen blödning så är det ok?

Jag hoppades på det men sambon tvekar och gör mig osäker. Han är rädd för infektionsrisken och hänvisar till pappret från sjukhuset där det står att man ska avstå de första veckorna..

Kroppen känns dock okej och jag känner mig redo och är som sagt helt utan blödningar.

Hoppas sambon är mer medgörlig ikväll! ; )   
  • F89

Angående flera ÄL-test. Förra gången jag använde det (och blev gravid) så testade jag varje dag när jag kom hem från jobbet (runt 17) eftersom det inte kändes smidigt att hålla på och testa på jobbet.

Dock hade vi sex minst varannandag runt ÄL-perioden för att inte helt förlita oss på testen. 

• F89

CherstinBovington: Grattis! Jag väntar själv på att få negativa graviditetstester.

Ikväll är jag nedstämd. Jag hade inte tyckt att missfallet var så jobbigt om jag kunde få en garanti på att jag kommer få en bebis någon dag. Det värsta med mitt missfall är att jag tror att det innebär att jag inte kommer få det, att jag inte kommer kunna behålla en graviditet. Det knäcker mig.

• F89

JennieCH: Helt borta var mina 4-5 dagar efter skrapningen. Ömheten i brösten försvann sist.

• F89

Ingen som jag känner igen sig i det jag skrev igår? Att det värsta (om man inte har barn) är att man funderar på om det verkligen kommer gå vägen alls?

Om ni inte tänker så, några tips till mig så jag slutar känna så? : )

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?