Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
GRATTIS!!!
Jag är också less på väntan.
Snart 1 månad sedan konstaterat MA, 1 vecka sedan Skrapning. Testade med graviditetstest första gången sen skrapningen idag för att se om det fortfarande ger utslag.. Supergravid enligt testet.
Vill bara att kroppen ska ge OK så man kan börja försöka på nytt.
Mommy1986: Jag är ledsen för er skull. Det är hemskt med båda MF/MA.
Jag känner precis likadant, att jag inte vill vara ogravid. En vecka sedan jag skrapades och jag vill slippa vänta! Känns som att man inte gör annat! Jag vill bara spola tiden och vara gravid och att allt ska gå bra...
Mommy1986: jag tycker det är jobbigt att jag liksom pendlar mellan hopp och förtvivlan. Igår var jag så taggad på att försöka på nytt, satt redo med ägglossningstester och tänkte starta den här veckan. Imorse visade graviditetstest fortfarande positivt och nu har hela dagen bara känts hoplös.
Kossann: Jag fick beskedet på tisdagen, var hemma tillsammans med sambon veckan ut. Sen var jag borta en två halvdagar veckan efter för läkarbesök och veckan därpå en heldag för skrapning. Jobbigt att gå tillbaka till jobbet som om ingenting har hänt (bara min chef vet) men samtidigt skönt att få gå ut i verkligheten igen och försöka komma tillbaka till rutiner.
Mommy1986: Köpte 10 billiga graviditetstest så nu blir det nog (om jag känner mig själv rätt) att testa varje morgon.
Har bara använt ÄL-tester en gång, den månaden vi plussade. Känns som ett bra verktyg nu när man inte riktigt vet hur/när kroppen kommer tillbaka ; )
Mommy1986: Förra gången jag använde dem så hade jag ju regelbunden mens, köpte testen och googlade ägglossningskalender. Då kan man knappa in sin sista mens första dag så säger den när man bör ha ÄL. Ännu bättre är clearblues hemsida, de har en uträknade som räknar ut vilken dag man ska börja testa : )
Den här gången har jag köpt storpack av en billigare variant och tänker börja testa direkt när graviditetstesten blir negativa. Lär gå åt en hel del test men det får det vara värt just nu.
Violen: Jag är glad för din skull och jag ska hålla tummarna för dig imorgon.
Förstår att du känner dig ensam och att det är svårt att våga tro, att våga hoppas. Jag köpte en dagbok i samband med mitt MA, jag skriver och har skrivit mer än vad jag trott och ibland hjälper det mot min ensamhet. Framförallt hjälper det mig att kunna bena ut allt som rör sig i huvudet.
Jag förstår att man inte ska ha sex efter en skrapning så länge man blöder.
Nu har det inte kommit något blod sen förra torsdagen (jag skrapades förra måndagen) och bortsett från att graviditetstesten fortfarande visar positivt så känner jag mig inte gravid alls längre. Nu borde jag väl kunna ha sex?