• F89

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR: Jag tycker definitivt att det ser ut att vara ÄL på G! Härligt!!

• F89

Jag ska försöka.

Fortfarande positiva men väldigt, väldigt svaga. Så svaga att om jag inte haft missfall utan väntat på BIM så hade jag lagt ut kort här för att ni skulle hjälpa mig att tyda dem : )

Hur går det för dig? Har du börjat med ÄL-test?

• F89

Anonym (violen): Jag är född 89 : ) Nej, inte pratat med någon proffesionell. Det blir ju ändå bättre och bättre men om dessa tankar inte släpper och om ett nytt + dröjer så kan det nog bli aktuellt.

Vad glad jag blir att du är positiv till ditt nya +!!!

• F89

Violen: När var ditt MF? Hur lång tid tog det för er att bli gravida på nytt?

• F89

SaandraR: skönt att jag inte är ensam och samtidigt tråkigt att du känner likadant. Jag försöker tänka att nästa gång jag får ett nytt + så ska jag försöka att inte tänka så mycket på det och försöka avvakta allt planerande tills VUL i V 8 om det går så långt (hjärtat började aldrig slå i den här graviditeten). Samtidigt så vet jag att när man väl får ett + så är ju allt det där som bortblåst och man är i full gång med sina framtidsplaner igen : )

• F89

Mommy1986: Jag tycker också det är vansinnigt men säkert handlar det väl om resurser.

Där jag bor, om man har en "vanlig" graviditet, så erbjuder de första UL i V 18 - alltså RUL. Jag tycker att det är helt sjukt!

Nu när jag har fått MA så kommer vi få ett VUL i V 8, inte för att det är större risk för fler missfall utan för att de har respekt för det man har gått igenom innan.

Jag tycker V 18 är på tok för sent för första kollen!

• F89

Inventerade mina ÄL-tester precis. 7 stavar från billigatester och 21 från clearblue. Hoppas verkligen inte att alla kommer behövas..

• F89

JennieCH: Jag fick MA och blödde inte en droppe innan skrapningen. Efter skrapningen blödde jag mycket klarrött blod, inga klumpar alls men det rann liksom blod när jag var på toaletten. Sen blödde det väldigt sparsamt 2-3 dagar efter skrapningen (mest att jag såg det på pappret efter toaletten) och ingenting därefter. Det gjorde riktigt ont samma dag som skrapningen, därefter som en ordentlig mensvärk i ungefär 4 dagar.

• F89

Menskoll verkar den heta i AppStore? Kan det stämma? Har ni gratis eller fullversionen?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?