Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2014-04-21 08:14:19 följande:

Jag har alltid haft lite/inga älflytningar och den månaden jag blev gravid använde jag bisolvon tabletter som jag läst om och jag fick äl flytningar sen om det berodde på bisolvon vet jag inte..

Cayenna: så himla tråkigt att höra :( kram

Hört om det också. När började du ta den? Tig du fulldos?
  • Blåsippan84

Nu måste jag skriva av mig om min bebislängtan????. Mitt uppe i mens. Längtar till äl. Konstig man är, Depp när mensen kommer. Sen på't igen. Jobbar på sjukhuset och vid lunch verkar alla nyförlösta bli utskrivna. Bebisar vid foajén överallt.

Och så sonen precis "när jag får syskon så blir jag storebror" "alla har syskon förutom jag". Inte så lätt svarade jag. Då säger han "ja då måste du bli tjock först". Mamma har inte så lätt att bli tjock sa jag då. "Då log han och nickade". Lillgubben vad han tänker!

• Blåsippan84
    Ljusfat skrev 2014-04-22 17:22:00 följande:

Nu har jag varit och blivit undersökt. Det syntes knappt (förutom testen) att jag har varit gravid så antagligen har det gått snett redan i början. De tog blodprov för att kunna utesluta x. Jag kommer inte blöda så mycket som jag väntade mig med andra ord. Skönt att ha blivit kollad i alla fall och nu kan vi börja om från 0. Ett ma och ett missfall har då avklarats och kan ju hoppas på tredje gången gilt när det väl tar sig.

Så skönt för dig att blivit kollad!! Kram
  • Blåsippan84

Precis. Nu börjar datumet närma sig. Och det är nu som vi känner att varför tar det sig inte igen. Jobbigt!!

• Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-04-24 09:49:39 följande:

Deppdag i dag Rynkar på näsan. Eller bitter och arg-dag kanske man ska kalla det...

Börjar inse att det är snart är ett år sen vi började försöka och än har det inte kommit varken syskon eller något plus som vill stanna. Snart har ett helt år slösats på en känslomässig bergochdalbana gånger två med lycka över plus, hopp och förväntningar, oro över mf och förtvivlan när mf väl skett.

Jag blir så trött på att det ska behöva vara så här och får ibland dåligt samvete för att hela den här "skaffa-syskon-karusellen" tar så mycket tid och energi som jag hellre skulle lägga på min son och min man. Blir både arg och ledsen men samtidigt peppad på att få det att gå vägen så vi kan få det där efterlängtade syskonet och gå vidare i livet. I sommar ska det där jäkla pluset komma och den här gången ska det bara stanna! Skrikandes

En annan fundering...ni som gjort TSH-prov. Har ni bara ringt VC och bokat tid för det eller går man via MVC?

Skulle kunnat vara jag som skrev det. Flyttar nästa v till ett barnvänligt område. Ser bara syskon överallt. Känner mig misslyckad så vi ej fått till det. Maken börjar nu också fundera om allt är ok då vi bara fått ett mf på snart ett år trots sex vid äl

Vc kollar mina prover tsh prover då jag under flera år gått med för hög medicinering vilket kan leda till ökad risk för mf. Visste dock ej detta förrän för 2 mån sedan. Nu har dr sänkt medicinen två ggr. Nya prover om 2 v.

Undra om det finns fler prover man kan kolla upp varför det ej plussar? Eller måste det gå exakt 1 år sedan man börjat?
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-04-24 13:24:37 följande:
    Fastjaghar ju bokat tid privat och var tydlig med att vi försökt ett år men två mf. Jag väntar ju inte ett år sen senaste mf innan jag söker hjälp.
    Kostar det mer om man bokar privat innan ett år där du bor? Kanske ska kolla upp det.
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-04-24 16:36:50 följande:
    Så här står det på deras hemsida, det är alltså ingen prisskillnad mellan privat och landsting.

Sedvanliga patientavgifter inom Stockholms Läns Landsting tillämpas, för närvarande 350 kronor. Frikort gäller. Läs mer om landstingets patientavgifter på Vårdguiden: www.vardguiden.se/Sa-funkar-det/Stod/Patientavgifter/

Vi accepterar de vanligaste kreditkorten.
    Tack!! Bor i Östergötland. Att jag funderade var att jag gått hos en privathudläkare för min acne och betalat 350kr. Men nu hade han ändrat sitt avtal så hädan efter tog han ej landstingssnslutna patienter utan man fick betala besöken vad det egentligen skulle kosta. Så tänkte om gyn kanske också gjorde så om man ej väntat ut ett år. Men finns en privat gyn i samma hus. Så ska ringa å kolla med dem????.
  • Blåsippan84
    mimmih skrev 2014-04-25 05:13:04 följande:

Solros78, Cayenna, mominthecity, Patricia4 och Blåsippan84: Ni är så jäkla starka, tjejer! Ni har väl egentligen inte så mycket val mer än att kämpa på, men all heder till er. En del av min tröst har varit att jag blir lätt gravid (även om det sägs att det ju inte alltid är bra, det heller) och jag tycker ni är beundransvärda som inte ger upp. Och ni vet, har man en gång blivit gravid, blir man det igen! Jag hoppas er tur kommer snart. <3

Tack för pepp????. Sonen blev till på första försöket. Mf lika så. Men nu är det jätte svårt. Morr. Börjar tror på detta att när man är för fixerad vid att göra barn så blir det inga????.
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-04-25 08:11:47 följande:
    Du vet väl vad alla (inkl min mamma och sköterskan på Sophiahemmet...) säger, man ska slappna av...! Morr!
    Märkt på mina senaste inlägg så har det blivit frågetecken istället för utrop, hehe. Ja precis: slappna av. Jätte lätt;)
  • Blåsippan84

En fråga, som varit uppe tidigare. Vi tänker boka en charter första v i okt. Nu vill ett par kompisar med också. Vilken v får man resa till? Ifall man skulle bli gravid nästa mån, vilket jag ej tror, men säkert blir bara för det;). Vi skulle då vilja vara borta två v. En v med kompisar å en med bara familj. Äl nästa helg tror jag.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?