Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Ja skit dag när man ser att mensen kommer. Vi har vår lille plutt som fyller 5 om 1,5 v. Vi känner dock stress att han blir större och att vi ej får till ett ägg som vill stanna fast vi försökt snart 6 mån efter mf, morr.

Men klinik fest på fre. Få kan jag festa utan bekymmer;)

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-05-18 21:26:10 följande:

Jag fick skiten idag som gårdagen förutspådde. smile4.gif Får se fram mot nytt försök...

Kul med party utan att fundera på om...
    Jag har bara blodiga flytningar. Efter mf har jag det i 3 daga ca och sen börjar mensen kraftigt. Ja nya tag. Imorn är det jag som ringer privat gyn. Se om de vill ta emot mig med mina thyreoidea prover
  • Blåsippan84
    Nötcreme skrev 2014-05-18 20:50:42 följande:

Hej.

Ny här (tyvärr)

Gravid i vecka 11 och var på vul. Gravid, men inget foster. Extrema symtom och fått mage.

Gjorde skrapning den 24 april.

Blödde i ca 1 1/2 vecka.

Men i torsdag blödde jag igen. Färskt blod. Tog binda blev inget mer. Men har fortsatt med vattniga blod blandade flytningar tills i dag :( kan det varit mens eller kan det vara så här?

Tacksam för hjälp.

Välkommen till oss, dessvärre:(. Så himla jobbigt för er med symtom och allt och inget foster. Hur kommer det sig att kroppen kan börja reagera som den är gravid fast utan foster? (Inte insatt i det, men behöver ej gå igenom det om du inte vill).

Hur länge hade ni försökt? Hoppas du återhämtar dig fysiskt och mentalt så du orkar börja på nytt igen.

Vi har en son född -09. Mf i dec efter första försöket. Nu har vi försökt sedan jan, men tar sig inte. Hopplöst är bara förnamnet känns det som:(
  • Blåsippan84

Ringde första gyn. De tog inte emot nybesök. Fick ett nr till en annan men de hade tel tid 8-10 mån-ons. Bara ledig idag. Svårt att gå ifrån och ringa på mitt jobb:(. Får dröja två v innan jag kan ringa hemifrån. Usch. Sitter med tårarna i halsen. Känner hopplöshet. Känns som vi får vara nöjda med år son. Och det är vi ju, men ändock.

• Blåsippan84
    Nötcreme skrev 2014-05-20 09:01:30 följande:

Kan tillägga att jag har lite mensvärk oxå.

Och i går fick jag reda på att 2 av mina vänner ska oxå ha ha barn när vi skulle. :( :(är givetvis glad för deras skull, men känns xxx

Förstår hur du känner. Hade en kollega som skulle ha mån efter mig. Hon visste om mitt mf och ville säga till mig först så "jag inte skulle bryta ihop totalt när hon berättade på fikat". Snällt tänkt men sa att jag missunnat ingen annan barn. Dessvärre slutade hennes grav också i mf:(. Men annars hade det nog varit lite tufft nu och sett magen
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-05-20 09:01:03 följande:
    Tack jag lever på hoppet. Har de senaste månaderna haft väldigt ömma bröst direkt efter äl så dem går jag och klämmer på och känner om de slutat ömma och analyserar in absurdum...
    När är BIM? Håller tummarna!! Behövs ett plus i tråden nu:). Förstår ned detta att analysera. Har nog aldrig tänkt så mkt på ens bröst eller äggledare som nu;)
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2014-05-21 13:04:15 följande:

Va detta är jobbigt, började med cytotec i fredags för att stöta ut graviditeten.. Hände inte så mycket mer än att jag fick lite blödningar..men sen söndagsnatt har jag haft värk med sömnlösa nätter tills inatt.. Då jag hade kramper och värkar varannan minut. Hela min säng va sjöblöt från all svett.. Fick åka in, fick direkt komma in på ett rum. Personalen var hur goa som helst. Fick en morfinspruta och sen kom läkarn. Gjorde ett vul och de visade sig att fostret var kvar som jag misstänkt. Så nu på tisdag blir de skrapning, är jobbigt men känns ändå bra.. Att försöka gå vidare...

Tufft för dig! Styrke kramar
  • Blåsippan84

Usch. Jag måste bikta mig;). Från början skulle min syster ha kalas för sin son denna helg men sen bytte hon till förra. Sa inget till kollegorna då jag ej visste om mensen skulle komma eller ej och vi hade jobbfest denna fre. Sa till en kollega att i Ons när mensen riktigt hade kommit att kalaset blev flyttat längre fram då han var sjuk. Å knäpp som man blir efter ett par glad vin så berättade jag om en händelse på kalaset i lördags för den kollegan + en till. Fan. Man ska ej ljuga. Usch. Mår dåligt över det.

Annars så brukar jag inte heller dela så mkt med maken. Går å tror efter varje äl att vi nog plussar men det berättar jag ej för maken för då skulle det bli extra jobbigt om han går å hoppas å sen kommer mensen. Glad att jag har er tjejer här för att älta allt "dumt"

• Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-05-26 10:49:03 följande:

Hjälp vad jag nojjar och analyserar. Framför allt håller jag på och klämmer på mina bröst konstant för att se om de är ömma eller inte, så snart lär de ju vara tokömma bara av allt klämmande. De har varit ömma sen äl så då är jag nu så säker på att om de minskar i ömhet osv (vilket jag tycker de gjort sista dagarna) så betyder det att jag inte är gravid. Och jag går och längtar efter massa flytningar (vilket jag inte har) och analyserar varenda litet hugg i magen? två veckor sedan äl idag men jag vet inte riktigt när jag ska förvänta mig mens så jag får se om och när jag tar ett test. Åh vad jobbigt det är att vänta!

Är precis likadan som du. Tusan att mensen kom:(. Brukar då ha någon skitdag och sen Nya tag. Kram
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-05-26 08:49:53 följande:
    Äsch, de kanske inte tänkte så mycket på det, de kanske också var glada efter ett par glas vin! smile5.gif Försök och inte fundera så mycket på det och om de mot all förmodan undrar, skyll på att du rörde till det lite eller något.
    Gullig du är. Ja hehe. Vi alla var förfriskade;). Kände att jag behövde en fest kväll och få ha skoj för att slippa all press vi haft sista tiden med renovering och barnlängtan.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?