Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Både min arbetskamrat och chef har försökt skicka hem mig, men nu har jag återhämtat mig och tagit nya tag.. Eller nåt. Jobbar 9-21 ikväll men jag har bra arbetskamrater som vet om situationen
Som de andra skrivit, det räcker gott och väl med dagen innan. Håller tummarna för att någon liten simmare hittat rätt!
ÄL+9 idag och är jag inte gravid nu så har jag fått något väldigt konstigt virus!
Har mått illa till och från sen i söndags, det känns som jag ska kräkas vilken sekund som helst och igår hade jag svårt att somna för illamåendet störde så mycket. Brösten är ömma och de har aldrig varit ömma annat än vid plus, har också "mensvärk" nere runt livmodertrakten och ljumskarna. När jag plussade i september mådde jag ungefär så här från ÄL+7 så börjar ju bli misstänksam.
Testar på lördag om ingen mens dykt upp, hoppas hoppas!
Kanske extra uppgiven för nästa vecka skulle vi träffat första bebin och sett andra bebin på vul men nu är magen och huvudet istället helt tomt.
Jag har plussat!!:) gravid 1-2 v! Men är väldigt försiktig då jag fått som sparsam mens igår och idag och sist kom mf i vecka 6. Men jag är iaf en bit på väg!:)
Blir inget plus här iaf!
Igår mådde jag fortfarande illa och var ordentligt öm i brösten men när jag vaknade i morse var allt som bortblåst och jag kände mig precis som vanligt (läskigt likt känslan vid mitt MA). Hann inte fundera så mycket mer för bara någon timme senare fick jag ont i ländryggen och runt livmodern och började blöda. Om det var ett ägg som fäst och det var på väg att bli en graviditet men som gick fel är ju omöjligt att veta...lika bra det kanske!
Är väl bara att försöka igen men det blir så dålig tajming nu! Nästa BIM blir mitt i semestern och jag har ingen lust att ägna resan åt att fundera på om jag är gravid eller om ska våga unna mig en drink eller två. Dessutom åker vi med hela min familj och det är ju omöjligt att undgå frågor om varför jag avstår alkohol (har en sjukt frågvis bror).
Kan inte heller påstå att det känns så lockande att få mens mitt i en sol och badsemester. Vet att det finns tabletter som skjuter upp mensen men frågan är hur bra de är att ta när man vill bli gravid nästa ÄL? Kanske dumt att mixtra med cykeln så...
Jäkla skitfredag det här blev, ska iaf unna mig ett stort glas rött ikväll!
Ni som har barn sen innan, hur hanterar ni frågor som "när kommer nästa då?" och "är det inte dags för syskon snart?".
Har flera gånger fått såna frågor och jag blir så irriterad, tycker det är så himla fräckt att fråga så. Framför allt när det är bekanta som jag knappt känner! Fick väldigt sällan frågor om eventuella barn innan vi fick sonen men nu när vi har ett barn känns det som folk tycker de har rätt att fråga om det kommer fler.
Är på ruvardag 14 och idag när jag var på toa så såg jag att min mens troligvis har börjat lite smått. Hela min värld rasade och allt känns återigen ganska meningslöst. Vi har återigen kastat bort mängder med pengar på ingenting.
Funderar på om jag ska ta ett test nån gång i veckan så jag slutar hoppas och bara börjar vänta in mensen. Är äl+10 för tidigt för att vara tillförlitligt? Såg att några plussat på äl9 och äl10. Måste man ha icke digitalt då tro?