Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mimmih skrev 2014-02-25 17:06:18 följande:

Tjejer! Hur var er hy efter missfallet? Innan missfallet hade jag små plitor bakom öronen. Efter missfallet, typ efter ägglossningen och framåt, har jag fått finnar runt munnen! Sådana röda, hårda som kliar. Jag hoppas verkligen att detta inte är något jag ska få varje månad nu!

Jag har haft problem med hormonell akne periodvis sedan jag slutade med p-piller för 6 år sedan. Fått gått till hudläkare för det. Brukar få stora blämmor vid mens som tagit 2v att lägga ner sig å sen är det ju dags igen.

Men efter mf blev det jätte mkt och större. En var 1,5x1,5cm inkapslad. Gick ej ner på 2 mån:(. Fick tömma den å nu går jag på antibiotika som ej ska påverka graviditet de första 6 mån. Men kommer sluta direkt vid ett plus.
  • Blåsippan84

Inte varit så aktiv här sista v. Då vi ej har möjlighet att pricka in äl så har jag lugnat mig lite i hopp om bebis, men visst vill vi ha plus:). Nu har jag precis haft mens. Min första "normala" mens på 5 år. Haft spiral efter att sonen föddes å blött som bara den. 2 menserna efter mf har också varit massor. Men denna gång var det helt överkomligt;)

Så nu hoppas vi på nya tag när maken kommer jobba i stan från slutet av mars. Men visst, litet litet hopp om en dec bebis har vi ju.

• Blåsippan84
    SaandraR skrev 2014-03-05 07:45:03 följande:

Är det bara jag eller visst finns det ett streck till ? ...

Grattis:)!
  • Blåsippan84
    SaandraR skrev 2014-03-05 07:45:03 följande:

Är det bara jag eller visst finns det ett streck till ? ...

Grattis:)!
  • Blåsippan84
    Makane skrev 2014-03-07 19:46:11 följande:

Hej! Kanske kan den här tråden vara något för mig. Känns så tomt nu när graviditetstrådarna jag skrivit i inte funkar längre. Är mitt i mitt missfall. Fick det konstaterat på vul igår (7+6). Bröt ihop totalt då vi längtat så efter detta. 

Har två barn, men detta var min fjärde graviditet så detta är mitt andra missfall.

Jag sörjer det liv som inte fick bli, men längtar också efter att få försöka igen.

Tråkigt att höra. Men välkommen! Är det andra mf på raken eller hade du det tidigare? Tillåt dig att sörja! Kramar
  • Blåsippan84
    Tinnis skrev 2014-03-09 10:53:46 följande:

Vad håller jag på med??! Går in på forumtråd för julibebisar -14 och läser där.. 

dum_i_huvudet

Har gjort det samma. Skulle också fått en juli bebis. Satt å tänkte på det igår att nu skulle man haft en kula på magen om det gått vägen. Men icke. :(.

Nu hoppas jag på en tidig -15. Tror ej vi prickar dec när maken är borta kommande vecka vid äl
  • Blåsippan84

Brukar ha äl på tis men förra cykeln fick jag mens tre dagar tidigare. Ligger lite lågt i barnförsöken då maken är borta och jag blir lite depp när det ej blir plus

Men nu ikväll har jag sånna äl smärtor. Vet ni om ägget släppt då så att det ej är någon ide eller ska vi försöka sexa till det;)

• Blåsippan84
    Bebisfabriken skrev 2014-03-14 11:32:20 följande:

Jag skulle ha fått bebis 2 juli och jag känner hur vi fullkomligen rusar mot det datumet utan att nåt händer. Har en nära vän som också kämpar för att bli med barn. Dom fick negativt resultat för ett par veckor sedan, och det känns hemskt att säga men jag blev lättad. Det handlat inte om att jag missunnar dom det. Men jag är så rädd att inte hinna med! Jag vill att vi ska lyckas samtidigt och kunna umgås på föräldraledigheten osv. Svägerskan ska ha en månad efter vårt barn skulle kommit och det gör ont att se hennes mage växa. Vi skulle ju suttit där med våra stora magar i en varsin solstol medans våra respektive skulle passa upp på oss. Just nu känns allt skit.

Oj vad jaga känner igen mig i vad du skriver. Vi skulle ha haft 30/7. Nu börjar alla på fm skriva om sina kommande sommarbebisar och bilder på magar. Har ej bekommit mig så mkt de sista månaderna att ej vara grav, men nu sista veckorna tycker jag det är jobbigt:(.

Maken går och hoppas på plus denna mån. Jag vill ej tänka på det för jag blir så ledsen om mensen kommer. Tror ej vi prickar rätt när maken är borta vid äl och sexat 3 dagar innan:(
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-03-14 18:43:00 följande:

Nu bestämde vi plötsligt att vi satsar på att försöka även för decemberbebis, känns ju skönt att slippa göra uppehåll. Jag är på dag fem idag så då börjar jag nog ältesta imorgon.

Lycka till:)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?