mimmih skrev 2014-03-04 17:37:03 följande:
Ni som tar temp - någon som kan hjälpa mig om hur jag ska göra? Eller hänvisa till någon bra sida med info? Jag har inte tagit temp innan för jag tycker det verkar krångligt att upptäcka stegringen. Sedan måste man ta tempen exakt samma tid varje dag, eller hur?
Tog mitt sista digitala test jag hade hemma i morse. Det var negativt. Molväken har i princip avtagit helt. Mycket märkligt att den varken verkar bero på mens eller plus. Jag känner mig dum och naiv, jag trodde att eftersom mensen kom igång som den skulle efter missfallet, att jag skulle få en regelbunden cykel. Dag 34 nu. Kan inte tänka på något annat och är tillbaka i de bittra tankarna att kroppen inte samarbetar. Bakslag!
Jag tempar och tycker att det är hyfsat enkelt. Helst skall man tempa varje tid varje dag men jag brukar tempa när veckaklockan ringer alt barnen väcker mig på helgen. Tar man lång sovmorgon skall man nog ta tempen den dagen med en nypa salt.
Bäst är att använda en temp med två decimaler. Jag har den rån
billigatester.se. Man skall inte ha en temp med dåligt batteri!
Jag loggar allt i ferilityfriend som ritar upp fina kurvor. Jag är premiummedlem och då får man också analyser av temp, tester, timing och graviditetschanser. Gillar den skarpt