Stormflicka skrev 2014-03-02 20:50:53 följande:
Hej på er! Får jag vara med? Sörjer fortfarande ett MA i v 13 som vi fick reda på för lite mer än 2 veckor sedan. Jag skrapades förra tisdagen.. Det är verkligen upp och ner varje dag.
När kände ni att ni mådde bättre igen?
Jag vill så gärna försöka igen.. men jag började ta ÄL-test i torsdags på dag 9 efter skrapningen och då var det nästan positivt! Hade då haft vattniga flytningar i några dagar men vågade inte ha sex eftersom de prompt sa att man skulle vänta 2 v efter skrapningen, och jag trodde ju inte att ÄL skulle komma så snabbt. Graviditetstestet visade fortfarande svagt positivt då men ÄL-testet var starkare. Jag tror faktiskt jag hade ÄL den dagen.. men är det ens möjligt med hcg kvar i kroppen? På dag 9 redan? På eftermiddagen den dagen fick jag dessutom en blödning, kom en liten pöl i trosan helt plötsligt och sedan gick det fort över till bruna flytningar bara.. har haft det till och från sen dess nu i 3 dagar tills det plötsligt kom en röd pöl i trosan igen.
Vad gör min kropp!?? Jag håller tummarna för att jag inte hade ÄL redan i torsdags men nu är ÄL-testet jättesvagt.. känns så jäkla snopet! Jag vill bara börja försöka igen så vi kan ta oss vidare och ta oss ur den här jäkla gropen =(
Hej!
Tråkig anledning till att du hittat hit men stort välkommen! Jag hade också ma i v 13 fast i okt. Jag tycker fortfarande att det går upp och ner. Vad gäller äl-testet så blir ju det positivt av Hcg så kanske inte varit äl ändå?! Jag hade ungefär lika som du men tempen hade inte riktigt sjunhkit innan så jag var ganska säker på att jag inte hade äl trots allt. Så länge du blöder har kroppen inte riktigt läkt och då är risken för infektioner stor så det skulle jag hoppa över.