• 0fia

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2013-12-07 17:04:54 följande:
    Kul samtidigt att vi ligger lika i datum : )
    Vi deppar ett par dagar och sen blickar vi framåt tillsammans?
    Håller med. Depp depp depp..... Men nu PEPP! När tror du att du har äl?
    sowe81 skrev 2013-12-07 19:22:22 följande:
    Åh va tråkigt. Hoppas det snart syns streck igen.
    Mensen har redan gjort sin intåg så inte mycket att hoppas på

• 0fia

Blåsippan84 - Ledsen för din skull men välkommen hit. Jag fick äl på dag 26 efter skrapningen. Vi körde på men det tog sig inte så nu inväntar vi äl igen. Slut känner jag mig fortfarande.....

• 0fia

5 borde väl inte synas på test? Jag testade positivt i ca 35 dagar efter skrapning men jag hade ett ma i v13

• 0fia

Hej på er! Haft en tung mån. Min pappa dog i början av december. Så har egentligen inte orkat tänka så mycket på barn. Dessutom hade jag Älgön på julafton eller juldagen så det blev ett par riktigt snabba snabbisar som verkligen bara var barngörande och inte mycket mer (hela huset var fullt med folk och stor sorg så inte så himla lätt). Det här är den första månaden efter mf som jag haft en rejäl temphöjning (har inte tempot regelbundet men det är tydligt ändå) så antagligen första ägglossningen efter mf. Har Bim i mitten på nästa vecka och har inte kunnat låta bli att testa . Vad tror ni? Bilden är fixad lite så man ser bättre...

• 0fia

Hej på er!

Har ju inte orkat vara så aktib efter en jobbig höst. Visade ju någon testbild för ngn vecka sedan. HAr nu passerat  BIM som troligen var igår utan att få mens. Testen i början av veckan var dock blanka igen så jag var vöertygad om att det var kört. Kollade idag, ej morgonurin och det såg ut så här..... Vet inte vad jag skall tro. Tänkte köpa ett digitat och testa med morgonurin imorgon igen.

• 0fia
    E2012smamma - Hur har det gått är det ett plus nu?
    sowe81 skrev 2014-01-09 22:43:10 följande:
    Ni som har varit gravida fler än en gång. Har ni plussat olika tidigt? 
    Vid det här laget har jag varit gravid 5 ggr.....
    1 - tidigt missfall. Började som en blödning typ BIM-5. Fick inget positivt test förrens efter ytterligare ca 4 veckor. Blödde totalt 7 veckor.
    2 - Lyckad graviditet. Plussade svagt Äl +11. Då var det neg Äl +9 men testade inte dag 10
    3 -  Lyckad graviditet. Plussade svagt Äl +10. Då var det neg +9
    4 - MA i v 13. Plussade tydligt Äl +9. Testade inte innan.
    5 - MF i v 5. Plussade jättesvagt Äl+7, blev neg dagen efter och jag gav upp. Testade igen BIM + 2 eftersom mensen inte kommit och plussade svagt. Misstänkte att något var fel och började blöda 3 dagar senare. 

Har ju även tempat så misstänkte att det inte skulle gå denna gång då tempen visserligen var förhöjd efter ägglosnning men inte lika hög som vid tidigare graviditeter. 
    SaandraR skrev 2014-01-13 14:05:53 följande:

Ja det är samma här..min sambo säger att vi måste försöka se framåt..att vi kommer få vårat barn en dag osv men jag skulle få bebis om 2 & 1/2 månad egentligen :( 
    ja så känner jag mig med..väldigt skör.
    ja precis, det måste få va så.
    Känner också hur mitt tidigare BF-datum rycker allt närmre. Trodde hela tiden jag skulle vara gravid då och att det skulle göra att det kändes lättare.
    F89 skrev 2014-01-14 09:45:39 följande:
    Det blöder bara mer och mer, lika mycket som det gjorde efter skrapningen. Ringde vården i min kommun och de kunde erbjuda en undersökning av en allmänläkare...
    Blev arg och ledsen och försökte få en gyn men "arbetarsången ser inte ut så". Ringde istället en privat gynmottagning och fick tid kl.8 imorgon bitti. Jag är SÅ less på det här!
    Jag har missat vad som hänt men kul låter det inte
    is1 skrev 2014-01-13 20:42:54 följande:

Åh, jag beklagar! vet hur det känns, finns om du vill prata!
    Tack! 

• 0fia

Ringde MVC för att fråga om mina thyroideaprover som jag fått för mig att de kollade på alla vid en graviditet. Det gör de tydligen inte.... Däremot var mina Ferritinnivåer åt det låga hållet, innan  mnissfallet!!! Jag förlorade lite mer än en liter blod då så undrar hur värdena ser ut nu?! Blöder ju dessutom ganska mycket igen. Har nu bokat tid hos husläkare för att kolla sköldkörtelproverna och järnvärdena. Vill ju inte att de skall vara orsaken till att jag inte kan behålla en graviditet .

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?