• Cayenna

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

SaandraR skrev 2014-01-03 20:19:22 följande:

Heelt 100 är jag ju inte men kände ju inga äl smärtor heller så det känns verkligen som att det är kört.

Jag kände inte heller min typiska älsmärta och nu har jag då oxå haft en skum mens... Nya tag! Vi kommer få våra plus!!
  • Cayenna
    SaandraR skrev 2014-01-03 20:28:37 följande:

Okej :/ ja men usch så hopplöst allt känns idag..

Förstår ju tyvärr känslan allt för väl. Ibland måste man nog släppa ut känslorna och efter det kan man samla ihop sig och fokusera på att ta nya tag.
  • Cayenna
    busmonstret skrev 2014-01-04 14:56:02 följande:
    Det är inte en nidblödning då? När har du bim?
    Jag hade mellanblödningar, väldigt sparsamt och det visade sig vara slidkatarr. du har inga illaluktande flytningar eller att det kliar var tydligen också ett av symptomen. Hade också mens efter mf innan det kom. Tydligen är det ganska vanligt vid mf eller förlossning att få bakteriell vaginos (slidkatarr).

Kan inte vara nidis...en vecka sen mensen och en-två veckor till äl. Kliar inget och inget mer har kommit och inga skumma flytningar. Får hålla lite koll kanske.

• Cayenna
    F89 skrev 2014-01-04 15:14:49 följande:
    Idag fick jag mens. Självklart känns det och jag är ledsen men jag är ändå glad över att detta är första månaden som kropp och cykel är precis som innan vårt MA. Det känns som att det här har varit vårt första riktiga försök och jag litar på kroppen nu igen. Jag har hört att det tar i snitt 7 månader att bli gravid och det är bara att acceptera att vi har tvingats att börja om från noll.

Tråkigt! Ska försöka tänka som du, start från noll och snittiden är ju faktiskt 7 månader!
  • Cayenna
    sowe81 skrev 2014-01-04 20:01:48 följande:
    Ja har haft som ilningar i vänster bröst idag. Är på äl+7, hoppas det är ett ecken på nåt positivt.

Hoppas!! Håller tummarna för ett plus för dig im en vecka!
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-01-05 00:48:07 följande:

Ser den ut så här när du tittar? Ser svagt ut men ett streck... :)
  • Cayenna
    Belly skrev 2014-01-05 12:04:49 följande:
    Att bara strunta i allt med barnagörande funkade inte för mig. Igår kväll kom den jävla mensen..fan vad trött jag är på den!

Vet att vi inte försökt så länge endast 7 månader. Men eftersom ingen av oss har barn sen innan så kan jag inte låta bli att bli orolig. Och eftersom jag haft P-spruta hela tonåren så blir jag ännu mer orolig ifall det är så att den har ställt till med nåt.

Mindre kul är det ju när en arbetskamrat kläcker ur sig att en bekant till henne hade P-spruta och sen dess har hon fått missfall och aldrig lyckats bli gravid igen och nu är det försent..

Skit oxå! Snittet är ju 7 månader så då måste det bli er tur snart! Lyssna inte på arbetskamratens historia. Skulle det vara så av psprutor för alla så skulle det ju inte finnas som alternativ preventivmedel. Kanske hade den personen haft svårt att bli gravid oavsett pspruta eller ej. Jag tänker att har man lyckats bli gravid så kommer det gå igen! Kämpigt och jobbigt att det tar tid men det kommer att gå.
  • Cayenna
    P81 skrev 2014-01-05 12:06:21 följande:
    Följer er och känner med er alla tjejer. Jag beklagar sorgen Ofia.

Själv är jag på dag 39 men clearbluegubben bara blinkade så jag vet inte om det blev någon äl denna cykel. Testar nog imorn el övermorgon om inte mensen kommer idag el imorn. Jag har lite ont i ryggen o är lite kallsvettig o lite illamående så mensen kanske är på väg nu. Fast hoppas inte!

Segt att vänta!! Nu får det visa sig något för dig...mens äl eller plus bara det händer något så du vet status.
  • Cayenna
    Belly skrev 2014-01-05 13:15:35 följande:
    Tack för dina snälla ord! Ja någon jäkla gång måste vi ju lyckas! :)

Det kommer bli vår tur och då kommer man glömma dem här månaderna eller iallafall minnet av dem blekna. Jag försöker just nu fokusera på kost och motion så att jag inte bara tänker på att bli gravid.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?