• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Åh jag är så nöjd idag! Jag har ju trubbel med ältesterna, fick max fertilitet på cbs nya i måndags men negativt på cbs gamla digitala. Väldigt förvirrande. Men idag fick jag positivt på det gamla! Jätteskönt, då vet jag ju att jag verkligen har äl i alla fall. Sen vad det säger om cbs nya test vet jag inte...

• Solros78
    busmonstret skrev 2013-12-12 11:30:14 följande:

Härligt med äl iaf. Men det var inte ett sånt som skulle visa redan 4 dagar i förväg det där första testet då och det gamla är ett sånt med bara två dagar?
    Jo det som visade i måndags ska visa hög och maximal fertilitet men sa bara maximal fertilitet och det då alltså i måndags. Och då var det andra negativt...
  • Solros78
    Kirsten skrev 2013-12-12 20:46:32 följande:

Ja vad säger man!? Mensen kom nyss, skit också! Trodde faktiskt det var vår tur denna gång!

Usch och fy!

Det är ju fånigt, man vet hur statistiken ser ut för chansen att bli gravid per månad (i min ålder är den väl typ 20 procent) och ändå kommer jag precis som du bli tokbesviken om jag får mens den här månaden.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2013-12-13 13:44:30 följande:
    Vi har bättre statistik på vår tråd " vi som försöker bli gravida som är över 35". En länk från Aftonbladet där de hänvisar till modern forskning kring fertilitet. Lite mer upplyftande siffror för oss lite äldre :) klen tröst kanske .. Men ändå... Lite.
    Jo jag läste nyligen att det inte är så illa över 35 som man trodde förut. Vad är siffran per månad nu då?
  • Solros78

Det är rätt kämpigt att ha massa måste-sex när man är trött och dessutom förkyld. Fyra gånger sex på fem dagar, det blir inte mycket romantik över det. Men glad är jag över att ha haft en tydlig äl och kunnat maximera förutsättningarna.

• Solros78
    Cayenna skrev 2013-12-13 21:28:46 följande:

Vad glad jag blir för din skull att ni ändå lyckats få till det. Bara hoppas på det bästa nu då! Nej, romantiskt blir det tyvärr inte av "befruktnings-sex" men det är ju bara en knapp vecka av månadens fyra. smile5.gif
    Tack! Vi är väldigt överens om att vi ser till att få till det när det är sådan vecka. Men vi sa också att sen måste vi om ett tag när vi är friska osv igen se till att ha rent myssex igen!
  • Solros78
    Anonym (Positive) skrev 2013-12-13 21:51:59 följande:
    Busmonstret, jag har också rosa flytningar typ. Å jag är inne på dag 15 bara. Äggl normalt på ca dag 20. Jag blir frustrerad över kroppen min..

Ngn mer som haft knepig kropp sedan mfet?

Kram fia.
    Jag tycker nog det tog två månader, dvs två mens, innan hela cykeln fungerade som vanligt.
  • Solros78
    Blåsippan84 skrev 2013-12-13 21:52:09 följande:

Tänkte, som jag tidigare skrivit, köpa äl test. Hur ofta testar ni:)? Blir ganska dyrt?

Jag kör med cbs digitala och testar en gång varje morgon. Ja det är dyrt men det är barn också.
  • Solros78
    sowe81 skrev 2013-12-14 07:12:21 följande:

Å där kom mensen. Jäkla skit. O nästa äl blir typ i mellandagarna så det lär ju bli svårare att få till det. Dubbelskit...

Usch vad tråkigt! Jag hade också så gärna varit gravid i jul för att slippa fundera på att jag skulle varit i v 24 då...
  • Solros78
    SaandraR skrev 2013-12-14 10:50:10 följande:

Nu börjar jag få stegring på äl testen som jag brukar få dagarna innan det blir pos..kommer antagligen ha bim på nyårsafton. Hur skulle ni göra då, testa på nyår i hopp om världens bästa nyårsafton eller testa efter om det är negativt och förstör hela dagen?

Ja jag som har bim runt jul har funderat på samma sak...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?