• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-01-14 13:03:19 följande:
    Jo men samtidig så känns det inte akut och jag undviker gärna gynakuten om jag inte måste. När jag har varit där tidigare så tycker jag att det utöver den långa väntan är väldigt opersonligt och går väldigt snabbt, gynundersökningen var ovanligt hårdhänt senast. Jag vill gå till något som har tid att lyssna och som kan fokusera på något annat än hur många patienter som väntar.
    Ok. Jag fick ett oerhört bra bemötande på KS gynmottagning när mitt ma upptäcktes. Bra väntetider och väldigt varma, omhändertagande människor som jobbade där. Nu var jag på danderyds gynakut i lördags, trevligt bemötande även där.
  • Solros78
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2014-01-14 13:30:47 följande:

Tack!

Ja, jag kanske blir kvar här. Ser lite svart på detta just nu, så det är väl här jag hamnar förr eller senare... (Svårt att glädja mig, jag? smile5.gif )

Vilken var/är din tråd, jag kanske kan kika in där? smile1.gif

Vi som är gravida igen efter mf - bf sommaren/ hösten -14

Fast jag har nog mf på gång så jag lär få lämna den men hänger gärna där så länge. Man börjar inte planera barnvagn i v 5 länge efter sina tråkiga erfarenheter, om man säger så...
  • Solros78
    dreams85 skrev 2014-01-14 14:05:07 följande:

Jag letade efter en sån tråd Solros78 men hittade ingen, tror jag skulle behöva det. Eller så kanske man kan älta sin oro här?!

Kom gärna dit, se Lilla jags länk.
  • Solros78
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2014-01-14 14:35:46 följande:
    Nä urs och fy! Jag har inte hängt med, hur märker du att du nog har mf på gång?!?

Jag vet, det går inte att ta ut någon lycka när man drabbats många gånger. Jag fick faktiskt tid hos BM väldigt tidigt och hos läkaren - när man har haft så många mf som vi så känns det skönt att de lyssnar på en. Jag har aldrig gått hos spec.BM, men undrar om jag inte borde det...

Kram och hoppas verkligen att din inneboende stannar kvar!!
    Jag har blött lite i fredags och igår samt cb digital visade för få veckor i lördags...

En enda lång väntan på nästa veckas nya koll.
  • Solros78
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2014-01-14 14:35:46 följande:
    Nä urs och fy! Jag har inte hängt med, hur märker du att du nog har mf på gång?!?

Jag vet, det går inte att ta ut någon lycka när man drabbats många gånger. Jag fick faktiskt tid hos BM väldigt tidigt och hos läkaren - när man har haft så många mf som vi så känns det skönt att de lyssnar på en. Jag har aldrig gått hos spec.BM, men undrar om jag inte borde det...

Kram och hoppas verkligen att din inneboende stannar kvar!!
    Jätteskönt att du fick tid tidigt!

Problemet är ju att de inte ens kan se något för tidigt så då hjälper det ju inte att man kommer för koll...
  • Solros78
    Anonym (Lilla Jag) skrev 2014-01-14 16:37:56 följande:
    Nä, det förståss, men det handlar mer om att etablera en kontakt med en kunnig bm, och att få chans att diskutera strategier - hur mycket progesteron mm. Men visst, du har rätt - det går inte att se mycket i början inte"
    Aha, ja om man ska få den typen av hjälp förstår jag att det är annorlunda, det hade jag inte ens koll på kunde vara aktuellt.
  • Solros78

Gravtestet visar fortfarande 2-3 veckor, samma som i lördags så nu kan jag verkligen utgå från missfall. Dock småblöder jag bara då och då. Hur har det sett ut för er, har det kommit igång av sig själv och efter hur lång tid från första blödningen då?

Vet liksom inte vad jag ska göra, om jag ska söka hjälp eller avvakta?

• Solros78
    F89 skrev 2014-01-15 08:38:18 följande:

Nu har jag varit hos en suverän gynekolog som verkligen lyssnade och tog sig tid! Vi gjorde VUL och det ser ut som att kroppen precis har stött ut något, sen om det är mens eller någon rest kunde han inte svara på. Nu ser dock allt bra ut även om jag inte ska räkna med ÄL inom den närmsta veckan. Han sa att vissa återhämtar sig efter bara ett par veckor och för andra tar det längre tid. Allt såg iaf bra ut nu och det finns inget som hindrar att jag ska kunna bli gravid igen. Om det blöder igen så är det inte farligt, bara irriterande.

Jag är glad över att han var så proffsig och lyssnade samt tog sig tid att förklara allt vi såg på VUL och hur allt fungerar osv.

Jag blöder knappt idag och det som kommer är brunt (=gammal blödning) så jag ska försöka tänka positivt.

Åh vad skönt, förstår att det kändes bra med en sån läkare!
  • Solros78
    F89 skrev 2014-01-15 08:40:32 följande:
    Vad kunde man se på VUL? Om jag tänker på i höstas när jag gjorde mina VUL med en veckas mellanrum så kunde man se att det som skulle fortsätta växa (minns inte vad det heter men dom pratade om "uppklarning") hade minskat och då kunde man konstatera MA även om det inte kommit något blod.

Har du ringt 1177?
    Tja inte mycket. Typ en tjock hinna eller vad det nu kallas. Jag ska ringa mottagningen där jag fick åb nästa vecka och fråga om råd. Känns väldigt jobbigt att bara gå och vänta på att börja störtblöda, typ...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?