• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Åh så sjukt jobbigt allt är. Är nu gravid i v 5+4 men har idag fått en liten blödning. Ska jag behöva ha två missfall på tre månader?! Känns som att det är för tidigt för att kunna se något på vul också så jag får bara avvakta, kul helg liksom...

• Solros78
    Bambi32 skrev 2014-01-10 12:50:12 följande:

Lider med dig *kram* vet exakt hur du känner..gick runt heeela julhelgen och nyårshelgen och inte visste hur det låg till..blödde oxå. Jag ringde vårdguide som tyckte jag skulle åka in De såg, trots att jag bara va i v4, att det inte såg ut som en normal graviditet(hsr haft en ofruktig graviditet). Om jag var du skulle jag vänta och hoppas på det bästa. Det behöver ju inte vara nått, många blöder under sin graviditet, hört många som gjorde det och de fick friska bebisar :) om du är jätterolig kan du åka till gyn tycker jag...de kan somsagt se en del tidigt ändå. Det värsta är ju ändå ovissheten :// lycka till

Tack! Jag avvaktar över helgen nu så får jag se vad som hänt sen. Om inga nya blödningar ska jag nog försöka få vul nästa vecka, då är jag i v 7 i alla fall och något borde gå att se.
  • Solros78
    Patricia4 skrev 2014-01-10 13:53:32 följande:
    Du är inte ensam. Här har du en till , bruna flytningar och ont i magen. 7+0 idag. Orkar inte en gång till. Har en läkartid på tisdag för jag tror att jag har bakteriell vaginos eller svampinfektion. Men är så ledsen och orolig. Miste ju min mars och juli bebis också. Ska man behöva mista denna med??? Tack o lov inget blod än och magondan kan bero på förstoppning. Men när man har fått flera missfall så känns det som det är kört på en gång... Och på råga av allt ska jag jobba hela helgen och vill bara gråta :((

Lycka till! Kram
    Ja det är så sjukt jobbigt detta. Snacka om att man bara ältar. Dessutom har jag hela tiden haft mycket flytningar sen plusset så jag känner dem hela tiden och tror det blöder. Fast det än så länge inte kommit mer blod än i morse. Men så var det vid mitt ma i september också, väldigt sporadiska blödningar.
  • Solros78

Tack för stödet alla! Berättade för de två kollegor idag som vet om mitt förra missfsll, jätteskönt att vara öppen till några. Speciellt som jag satt på toan och storgrät precis innan jag skulle på möte med fem andra. Tur i oturen att jag just idag hade smink med mig i väskan och slapp därför gå in på mötet rödgråten...

• Solros78
    Jengh skrev 2014-01-10 16:23:32 följande:

Gick precis in i vecka 7 och är också fruktansvärt orolig för ma. Men som alla säger går väl inte att göra så mycket men hatar att ingen kollar upp ifall det avstannat eller hänt något innan v16.. Får väl se om jag kan övertala barnmorskan till något i v 9..

V 16?? Om dt är rul du menar görs ju det i v 18-19. Men jag går alltid på ett privat vul i ca v 8, sen kub eller mkp i v 12-13 ungefär. Jag kan inte tänka mig att gå ända till rul och veta status.
  • Solros78
    Bambi32 skrev 2014-01-10 16:57:55 följande:

Så skönt att du har bra kollegor! Känner med dig! Jag har nog inte gråtit så mycket som under dessa dagar. Skönt att få ut det. Skriver lite dagbok oxå som hjälper det med. Styrkekram!!!

Även om jag inte har ett konstaterat mf ännu känns det som vid förra missfallet, typ tokgråta en gång och sen bara acceptera att det är kört och fokusera på nästa äl, typ, vet inte varför jag hanterar det så mer praktiskt än känslomässigt.
  • Solros78

Idag var jag på gynakuten utifrån min blödning igår, meningslöst egentligen så här tidigt men jag orjade inte sitta hemma och vänta. De kunde inte se mer än slemhinna mm som det ska vara så jag har fått åb om två veckor...

De jag nojar mest över är att ett cb digital visade gravid 2-3 veckor idag, i vecka 5+5.

• Solros78
    Cayenna skrev 2014-01-11 14:43:44 följande:

Skickar en styrkekram. Jobbigt att vänta två veckor. Läste någonstans att hjärtat börjar slå tre veckor efter befruktningen så du borde ju kunna få kolla nästa vecka. Hoppas på mirakel för din skull.
    Tack! Jag gör inget annat än googlar, på gravtesten och blödningar och annat. Ja nästa gång blir det ju definitivt tydliga besked.
  • Solros78
    P81 skrev 2014-01-11 16:17:39 följande:
    Fast testet räknar ju från äl och när  man räknar ut bf är det två v tidigare man räknar. Så lägg på 2 v så blir det rätt typ. Oroa dej inte över det. Glad Kramas!
    Nej jag tror att testet borde visa 3+ från v 5+0 typ. Så lite konstigt är det. Och jag vet inte vad som är bäst, göra ett nytt test om någradagar eller låta bli. Vad som oroar en mest liksom...
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?