• Solros78

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tog ett väldigt negativt test idag, klart besviken över det! Får inte fira jul gravid!

Nu är drömmen om sommarbebis passerad och det blir höstdrömmar vilket ju förstås går bra det med. Men jag som redan har två barn födda på höst/vinter hade gärna fått uppleva en vår eller sommarbebis.

• Solros78
    0fia skrev 2013-11-29 10:27:17 följande:
    När har du BIM?
    Jag vet inte riktigt. Dag 23 idag, brukar få mens på dag 24-25 men dag 27 förra månaden.
  • Solros78
    Solros78 skrev 2013-11-29 15:56:11 följande:
    Jag vet inte riktigt. Dag 23 idag, brukar få mens på dag 24-25 men dag 27 förra månaden.
    Men med cb digital ska det ju visas 5 dgr innan så det känns som ett klart minus idag.
  • Solros78
    zebra skrev 2013-11-30 18:03:37 följande:
    Kirsten skrev 2013-11-30 17:04:52 följande:
    När jag testade när jag va gravid med min son fick jag svagt positivt med sticka bim+5/6 testade med cb och fick 1-2 v bim+7/8. Så först en vecka efter bim tror jag man kan få rättvist resultat!:) Nu med mf fick jag 2 lika starka streck på sticka bim+11. Så än finns det hopp!:)
    Samma sak jag undrade lite över, om det är kört om man får negativt vid ett tidigt test. Det känns lite mer hoppfullt då jag själv också fick svagt sträck vid BIM+4 sist. 

:)
    Men det måste väl vara skillnad mellan olika test? De här testerna med sträck, när står det på drm att man kan börja testa?
  • Solros78
    F89 skrev 2013-11-30 22:49:23 följande:
    Menar du den där man ska börja ha sex varannan dag från cykeldag 8, börja ÄL-testa från dag 10, ha sex tre dagar i rad från positivt ÄL-test, paus en dag efter det och sedan sex igen? Tror den tråden heter något i stil med "en superbra metod.."
    Jag fattar inte. Av vilken anledning skulle det alls vara meningsfullt att ha sex fem dagar efter positivt äl-test...?
  • Solros78
    F89 skrev 2013-11-30 23:08:47 följande:
    Ingen aning, jag har inte kommit på metoden.

Resten av metoden tycker jag dock är meningsfullt!
    Nej det förstår jag, jag bara undrade det redan när jag läste den tråden.
  • Solros78
    paron skrev 2013-12-01 00:39:06 följande:

Ja en del står det 6-15 dagar efter äl, en del samma dag man förväntar mens osv, det är olika men jag anser inte att vissa är bättre än andra. Gjorde ett testa tidigt men det visade inget streck alls...
    Det är bara jag som desperat vill ha hoppet kvar, att negativt på cb digital i fredags mirakulöst ska omvandlas till positivt men jag tvivlar på det just för att det var cb digital...
  • Solros78
    paron skrev 2013-12-01 10:08:25 följande:

Jag tappade hoppet idag då mitt test blev negativt idag. Då var det nog så jag trodde också, tidigt mf, och nu har hcg gått ur kroppen.. Varför ska jag envisas med att testa tidigt för? Aldrig mer!
    Trist! Åh vad jag känner mig desperat nu efter att bli gravid, hade så hoppats få bli det innan jul men det krävs ett mirakel för det...
  • Solros78
    annajenni skrev 2013-12-01 16:43:39 följande:

Jag fick precis glad gubbe men min man kommer inte hem förän tis morgon, är det kört då? Nån som blivit gravid sent efter stegring? Negativt test igår.

Kan ni ha sex på tis morgon då? Det kan ju vara köt men kanske kan gå.
  • Solros78

Jag har aldrig haft mycket mensvärk, typ lite molvärk första dagen på mensen bara. Nu har jag haft molvärk i området i typ en vecka, igår kom första droppen mens och idag några till. Beror det på att mensen inte kommit igång på riktigt ännu eller vad är problemet?

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?