Inlägg från: Bebisfabriken |Visa alla inlägg
  • Bebisfabriken

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

F89 skrev 2014-05-27 21:18:08 följande:
    Jag tycker läkaren låter som en idiot. Angav han något skäl till varför du ska ha ett lägre BMI än deras egentliga gräns?!

För att öka chanserna antar jag, men då anser jag att dom har för hög BMI gräns om dom anser att man inte lyckas ävrn om man ligger under gränsen.
  • Bebisfabriken

Jo syskon blir dom ju ändå. Men vår son är så otroligt lik sin födelsemamma och det hade varit roligt om den andra var lik mig, men att dom ändå hade likheter med varandra. Fast allt sånt är inte viktigt igentligen :)

Men just nu känns 14 kilo inte möjligt, blir så trött

• Bebisfabriken

Hoppas det är så bra som det kan vara med alla här inne och att några snart kommer få plus. Är inte här inne riktigt lika ofta längre, vi har ju en pause över sommaren. Jag tränar som en idiot och sedan måndag har jag ett kostprogram. Har gått ner 3 kg på två veckor så nu har jag 11 kilo kvar tills vi får hjälp med ivf.. Segt och sommaren kommer bli tung. Men jag har övertalat sambon om att få åka till Liseberg.. Man måste passa på att åka allt innan jag blir med barn ;)

• Bebisfabriken

Hej alla, känns som en evighet sen jag skrev här inne. Fast det är Max några veckor kvar. Men jag hoppas det är så bra som det kan vara med er gamla och alla nya.

Tänkte uppdatera lite om vad som händer, jag tränar på och kämpar med dom 14 kg jag måste gå ner för att få fortsatt hjälp. Nu har gått ner 5.8 kg, så det får framåt! Men jag börjar bli lite trött på att träna varje dag och på att varje dag ha träningsvärk. Men det är bara att stå ut :)

• Bebisfabriken

Det slog mig här om dagen att vårat BF är passerat, jag var beräknad till den 4 juli.

Idag var vi i Vansbro, för innan vårat IVF anmälde jag mig till tjejsimmet med tanken "det kommer jag slippa, jag kommer vara gravid då" men det blev jag inte... Så det var bara att slänga sig ner i strömt 15 gradigt vatten och simma. Riktig ångest innan och när man började simma. Nästa år ska jag fan vara gravid så jag slipper simma :)

• Bebisfabriken
    Blåsippan84 skrev 2014-07-06 22:56:37 följande:

Usch ja när bf kommer:(. Jag har 3 v kvar. BIM i helgen/början av v. Haft huvudvärk idag och brösten sväller, som alltid v innan mens. Så tror starkt att det inte blev ngt nu heller. Jävligt trött på detta!!

Hehe. Måste du hoppa i annars nästa år:)? Är det inte en sak man hör en gång i livet men aldrig mer

Är jag inte gravid nästa år hoppar jag i igen och gör en ännu bättre tid än i år ;)
  • Bebisfabriken

Idag fick min svåger och svägerska sin bebis, ca två veckor för tidigt. Räknade snabbt ut att våra barn kunde ha fötts med bara två veckors mellanrum. MEN, jag är så glad för deras skull och han car så söt och ljuvlig att hålla i. Längtar som en galning tills det är våran tur! Nu har jag gått ner hälften av dom 14 kilo jag måste för att få göra ett till ivf. Så jag fortsätter äta min torra kyckling i några månader till.

• Bebisfabriken

Hej! Vet inte om det finns nån kvar här som man känner igen. Vi fick missfall i november föra året och gjorde ett misslyckat ivf som egenbetalande i påskas. Precis innan sommaren sa läkaren att jag måste gå ner 14 kg för att få göra ett försök till. Så sommaren har varit präglad av dieter och massiv träning och nu har jag gått ner kilona och till nästa mens får vi börja med hormonerna :)

• Bebisfabriken
    Cayenna skrev 2014-08-25 16:37:03 följande:

Kan man bara knata in på en klinik och beställa ivf? Jag funderar på det. Det funkar ju inte. Måste man göra tester eller hur funkar det? Vet inte om min sambo skulle vilja ivf dock.

Man ringer, har ni egna ägg och spermier finns det fler ställen att vända sig till. Man får samtal, sen lämna prover och kolla äggreserv och spermier, sen utefter det fattar dom beslut. Har ni gemensamma barn sen innan? Om inte är det landstinget som ger gratis försök. Hur länge har ni försökt??
  • Bebisfabriken

Jag har inte gjort något försök sedan påskas, och jag har släppt det helt. Vårt ivf gick ganska dåligt, bara 6 ägg och bara ett ägg som gick att odla, men det fäste inte.

Har kämpat som besatt för att gå ner, men nu blev jag plötsligt livrädd. Tänk om det hår lika dåligt nu? Tänk om viktnedgången inte gör nån skillnad? Får panik bara av att tänka på att återigen sitta i en gynstol får ögonen att tåras.. Ah!

• Bebisfabriken

Uppstartsmötet inför ivf 2 avklarat, börjar nedregleringen nästa vecka och äggplock i mitten av oktober.

Läkaren vi hade denna gång var väldigt trevlig och jag kände mig trygg, jag som hatar det där stället. Hon gjorde en undersökning och såg många fina äggblåsor och att jag har ett fint ägg som kommer släppa i dagarna. Hon verkade stå lite frågande till vårat dåliga resultat sist. Hon sa själv att jag hade bra resultat på prover och hon såg fina ägg nu osv osv. Så jag håller tummarna och hoppas vi bara hade otur förra gången och att den vänt nu.

• Bebisfabriken

På tisdag har vi äggplock och insättning på fredag. Jag är så nervös och rädd så jag tror jag ska dö. Har tagit ledigt hel veckan för jag blir väldigt stressad av att inte vara hemma. På måndag ska jag lalla runt och bara göra saker som jag tycker om, plocka svamp och ligga i soffan.

• Bebisfabriken

Nu är äggplocket överstökat. Gjorde ont som tusan på ena sida. Men vi fick ut 8 ägg, 2 fler än förra gången så just nu är jag lite lättad

• Bebisfabriken
    Solros78 skrev 2014-10-14 14:52:09 följande:

Vad skönt med en bra början! Sätter man in endast ett eller kan det vara flera?

Dom sätter bara in ett. Får hoppas att det blir ett bra!
  • Bebisfabriken

Är på ruvardag 9, testade positivt idag. Men nu har jag börjat blöda massor och har väldigt ont. Blir så fruktansvärt ledsen och uppgiven.

• Bebisfabriken

Är på ruvardag 9, testade positivt idag. Men nu har jag börjat blöda massor och har väldigt ont. Blir så fruktansvärt ledsen och uppgiven.

• Bebisfabriken
    Cayenna skrev 2014-10-26 17:00:22 följande:

Kul med positivt men inte kul med blödningar! Är det mkt? Likt vanlig mens? Jag hoppas så på mirakel för dig!

Som vanlig mens, blod och klumpar och jag har väldigt ont. Börjar få panik nu efter 4 inseminationer och 2 ivf har vi nu gjort av med 100 tusen, och haft ofantlig sorg. Börjar känna att vi inte klarar mer, varken känslomässigt eller ekonomiskt.
  • Bebisfabriken

Vi har ett ägg kvar i frysen, jag hoppas att det är det magiska ägget. Men vi ska försöka få till en utredning innan, vet bara inte riktigt var vi ska vända oss, dvs om det går att få via landstinget. För privat kostar det en massa.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?