Inlägg från: Bebisfabriken |Visa alla inlägg
  • Bebisfabriken

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Det var tungt som tusan i måndags.. Men jag orkar inte vara ledsen och nedbruten längre. Jag har bestämt att jag fan ska gå ner i vikt och den där läkaren som sa att jag haft ihjäl fostret med min övervikt ska inte ha nåt att säga sen. Ska träffa min gamla personliga tränare på fredag för att bestämma hur vi ska göra i sommar. Jag har folk omkring mig som försöker hjälpa till och nu ska jag hjälpa mig själv! När jag väl sitter där med mitt barn i armarna kommer det här blekna. Och om vår bebis kommer om ett eller två pr spelar igentligen ingen roll.

• Bebisfabriken
    mom in the city skrev 2014-05-14 12:20:17 följande:
    Bra tänkt, all pepp till dig!

Blir inspirerad av dig! Ska också försöka tänka att det viktigaste är att det blir en bebis överhuvudtaget och att det inte spelar så stor roll när den kommer. Är så lätt att stressa upp sig över att bli gravid när man egentligen skulle ha BF snart men det hjälper ju inte, tror snarare stressen har en negativ inverkan.

Jag har iaf bestämt att det inte blir något försök den här månaden. Känns tråkigt att missa en cykel men samtidigt kan jag då istället njuta fullt ut av semestern utan att gå och fundera på om jag kanske kommer plussa och om jag vågar ta vin till maten eller inte. Förhoppningsvis ger semestern oss en möjlighet att ladda om så att vi är redo för nya försök när vi kommer hem.

Vad bra för dig! Njut av semestern och ha roligt? Det gick upp som ett ljus för mig... Jag mår dåligt och allt rusa på i 190km/t. Jag måste bromsa och sommaren kommer som en påtvingad men välbehövlig pause.
  • Bebisfabriken
    Blåsippan84 skrev 2014-05-17 18:17:56 följande:
    Nu börjar jag få blodiga flytningar. Så mens på g. På ettårs kalas hos syster idag. När sonen somnade i min famn så säger hon "det blir er tur snart också". Då kom tårarna. Alltid skit dag när mensen är på g.

Jag förstår att det är jobbigt. Men hon har kanske rätt? Är väldigt många som får missfall nån gång, men det är väldigt få som förblir barnlösa. Kram!
  • Bebisfabriken

Hej alla! Vi har ju bestämt oss för att ta en paus nu över sommaren, och på tisdag har vi telefonmöte för att se om vi får fortsätta på samma klinik.

I morgon bitti kl 7 träffar jag min tränare för att påbörja 3 månaders träning (tackar Gud för honom och om vi får barn igen måste vi nog döpa den efter honom). Nu till det tråkiga, en vän jag inte träffat på fler år men haft kontakt med via nätet mycket förlorade sitt barn precis i v 17.

Hon har kämpat mot barnlöshet i flera år och hon var så glad nu, så hände det här skitet! Jag ska till henne i veckan och kan behöva lite hjälp med hur jag ska agera. Jag åker dit för att se till att hon äter, sen tänker jag att det finns inget jag kan säga för att trösta.. Och gråter hon gråter jag..

• Bebisfabriken

Har haft telefonmöte med kliniken idag. Läkaren säger att vi får köpa ett ivf till OM jag går ner minst 14 kg... Över 4 bmi enheter under deras igentliga gräns. Jag är så jävla arg just nu och känner att jag verkligen börjar hata den där överläkaren nu. Jag vill anmäla att han sa att det var för att jag var tjock som jag fick missfallet.

• Bebisfabriken
    karro 2014 skrev 2014-05-27 19:21:53 följande:
    Fy vad tråkigt o vad jobbigt... Vad ligger du på i BMI idag? Vet inte vad jag skall säga...himla tråkigt... Jag är själv överviktig och skall ta tag i vikten nu.. Läst på internet att övervikt kan vara en risk för missfall.. Fast man kanske borde lagt upp de lite finare får jag lov o säga..

När han hörde att jag fått missfall sa han bara " när man är så tjock som du och jag ör får man missfall" som om det är så alla ggr. När jag sa att dom på akuten sagt att missfall så tidigt inte har med vikten att göra sa han att dom inte kan nåt. Jag låg på bmi 32 när jag gjorde ivf och gränsen är på 34. Under ivf gick jag upp till gränsen. Jag sa att jag satsade på att gå ner till bmi 31, han sa då att kommer jag ner under 30 ska jag höra av mig.
  • Bebisfabriken

Har fått missfall en gång i v 8. Och sen gjort ett misslyckat ivf. Nä usch jag vet inte om jag kommer tillbaka till dom igen. Tror att min motvilja mot kliniken också påverkar.

• Bebisfabriken
    Cayenna skrev 2014-05-27 20:40:00 följande:
    Gå någon annanstans...privat!

Vi vill ha samma donator som till vår son, därför går vi där.

Det andra alternativet är Danmark, bökigt med resor och så.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?