Hur reagerade/skulle ni reagera om ert barn kom ut ur garderoben?
Ärligt nu, people.Har du inga barn, rösta ändå, de flesta har redan tänkt ut det. Jag har gjort det i alla fall.
Jag vet inte riktigt vad jag ska rösta, kändes som inget av alternativen riktigt passade. Men något av dom tre nedersta alternativen i alla fall.
Grejen är väl att jag vill gärna ha barnbarn, och jag vet att inte alla heteros heller vill ha barn, samt att homosexuella kan skaffa barn. Men ändå. Jag skulle se det som att chansen att få barnbarn minskar, med tanke på att det inte verkar lika vanligt att homopar faktiskt skaffar barn? Jag känner visserligen till både homopar som har barn och som inte har barn. Det skulle kännas tråkigt om det inte blir några barnbarn, men det är ju inget man kan styra över ändå.
Skulle självklart älska mitt barn lika mycket, och dennes partner är välkommen hem till oss!
Har inga biologiska barn än men skulle inte vara några problem alls, tvärtom.
"Hej, har du varit i Narnia igen?"
Jag förutsätter inte att mina barn är hetero. De kommer att "komma ut" med sin läggning den dagen de tar hem någon oavsett kön på personen i fråga. Så jag hade inte reagerat nämnvärt.
Jag skulle undrat vad det gjort därinne i garderoben.
Finns inte riktigt något alternativ......
Vi har pratat om sexuell läggning med våra barn som den mest självklara sak under hela deras uppväxt, vi har både homo, lesbiska och heteroumgänge. Nu ligger inte vi med våra vänner så frågan har väl inte varit störst......
Sonen satt i sin gymnasieklass - åk 3 - och beklagade sig över att mamman ofta undrade om han hade träffat pojk- eller flickvän än........fullständigt naturligt sagt och lika naturligt emottaget av klasskamrater. Det pinsamma var den nyfikna mamman.....
Bli stolt att de anförtror sig åt mig!
Alla har rätt att bli älskade för den de är, av någon som älskar dom tillbaka.
Mina barn är jag stolt över oavsett sexuell läggning.
Bli skit stolt att han/hon vågar stå för vem den är och såklart stötta !
Kan inte se alternativen från appen men svarar rent generellt på frågan.
Jag skulle känna två saker. Jag skulle bli enormt glad att mitt barn är så trygg i sin läggning och med mig att hon berättar det för mig. Det är enligt mig ett förtroende.
Jag skulle dock också bli lite.... Orolig kanske inte är rätt ord, men något ditåt. För jag anar vilka fördomar mitt barn kommer stöta på, och att hon kommer få kämpa för att få vissa saker som är självklart för andra.
Jag är väldigt glad att mina barn växer upp med en styvsyster som är förlovad med en tjej för i deras värld är det den naturligaste saken i världen så dom behöver i alla fall inte gå över den tröskeln.
Jag skulle bli ledsen och besviken.
Jag skulle tycka att mitt barn är väldigt modigt som kommer ut och jag skulle vara glad över att barnet berättar för mig. Skulle känna en oro för att barnet blir illa behandlat.
"Jaha" typ. Vad är det att reagera på?
Sedelärande visdomsord vid middagsbordet sedan barnsben,hjälper den yngre generationen att orientera sig rätt, det är nödvändigt att vägleda dem samt inte uppmuntra till dem till sådant som är osunt.
Skulle bli jätteglad om det kom ut ett litet homobarn ur garderoben en dag. Jag och min fru kan nämligen inte få några egna barn, så om en liten kotte dök upp bland skurhinkar och vinterkappor och skrek efter mjölk och fjäderboa så skulle vi bli själaglada!