• Anonym (McShit)

Hur reagerade/skulle ni reagera om ert barn kom ut ur garderoben?

Ärligt nu, people. 

Har du inga barn, rösta ändå, de flesta har redan tänkt ut det. Jag har gjort det i alla fall.  
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerade/skulle ni reagera om ert barn kom ut ur garderoben?
  • Orcha
    Trailer trash TT skrev 2013-07-29 15:41:22 följande:
    Du skrev det så bra så jag slipper köra nån utläggningFlört
    Kyss
    Make love, not english quotes...
  • Anonym (En mamma)

Jag hoppas att min son och jag har en sån bra relation så att han ser det som naturligt att berätta det för mig om han skulle vilja.

Jag skulle varken bli stolt eller något annat. Hans sexuella läggning är hans ensak. Huvudsaken att han träffar en bra partner som inte krossar hans hjärta... då får han med mig att göra... Glad

• Anonym (barnet)
    Anonym (Respekt) skrev 2013-07-29 15:27:02 följande:

Faktum är att föräldrar som dina inte ska "accepteras". Att inte acceptera sitt barns läggning är ungefär lika logiskt som att inte acceptera hårfärgen, intelligensen, eventuella sjukdomar, skostorleken eller annat som man inte väljer själv. Ursäkta mitt lilla utbrott...
    Det är sant. Men man väljer ju inte sina föräldrar och vilka åsikter de har Flört
  • Anonym (Respekt)
    Anonym (barnet) skrev 2013-07-29 17:03:03 följande:
    Det är sant. Men man väljer ju inte sina föräldrar och vilka åsikter de har

Tyvärr är det ju så. Du verkar ha tagit det på ett förhållandevis bra sätt ändå. Du slutade inte träffa din flickvän och du lyckades undvika att bli bitter (verkar det som). Det är ju huvudsaken. Jag hade blivit bitter :p i alla fall gentemot mina föräldrar.
  • The past is now

Mina barn får gör precis som de vill, jag skulle aldrig lägga mig i deras läggning. Mina barn är mitt kött och blod och jag älskar dom så det gör ont.(på ett positivt sätt)..;-D

• Emmis

Mina barn får vara hur de vill. Men jag blir inte stolt över att någon av dem skulle vara homosexuell eftersom jag inte blir stolt över att de är hetero heller.

• keron
    lövet2 skrev 2013-07-29 15:45:02 följande:
    Jag skulle känna mig som en rätt kass förälder om mitt barn behövde "komma ut" här hemma. Om jag sköter min uppgift som mamma, så borde jag känna mitt barn tillräckligt väl för att veta om det långt tidigare, och då borde det inte komma som en överraskning för någon av oss.
    Så sant så!
    Asexuell men lika glad ändå
  • Anonym (...)

Bli ledsen, men inget att göra åt saken precis. Man är den man är. Homosexualitet är ju inte ett val. Utan den svårare vägen att gå där man möter fördomar och till och med hat ibland.

Men inte skulle jag bli stolt, glad eller liknande. Det skulle vara en sorg eftersom jag vill ha barnbarn utan att mitt barn ska behöva kämpa för det genom att stångas med utredningar, byråkrati förmögenhet i utlägg (har en son).

Men naturligtvis skulle jag ju acceptera det och behandla honom som vanligt.   

• Lena

Låt bli och lek tär kläderna blir smutsiga och skrynkliga!

Andra garderober är helt irrelevanta...

• themia

Välkommen ut!

Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
Svar på tråden Hur reagerade/skulle ni reagera om ert barn kom ut ur garderoben?