Hur reagerade/skulle ni reagera om ert barn kom ut ur garderoben?
Ärligt nu, people.Har du inga barn, rösta ändå, de flesta har redan tänkt ut det. Jag har gjort det i alla fall.
Jag skulle bli jätteglad. Verkar ju hur smidigt som helst om de kommer den vägen.
Jag skulle bli stolt över att de känner sig så trygga med mig att de vill anförtro mig en sak som för dem troligtvis är en jättestor grej. Jag skulle känna att jag gjort något rätt som förälder och skulle naturligtvis uppmuntra dem till att bejaka detta
Jag skulle känna mig som en rätt kass förälder om mitt barn behövde "komma ut" här hemma. Om jag sköter min uppgift som mamma, så borde jag känna mitt barn tillräckligt väl för att veta om det långt tidigare, och då borde det inte komma som en överraskning för någon av oss.
Inget alternativ passar riktigt.
Jag skulle acceptera det, mitt barn är mitt barn och det ändrar ingenting på.
Men jag hade känt oro över hur mitt barn ska bli bemött i samhället som öppet homosexuell, att man löper risk för våld ute, att man kan bli diskriminerad.
Jag hade blivit tigermamma på allvar om det hade hänt något, kanske en aktivist bland andra. För jag tycker verkligen att tiden är förbi när detta ska vara en big deal, något skamligt eller ett problem.