• Anonym (McShit)

Hur reagerade/skulle ni reagera om ert barn kom ut ur garderoben?

Ärligt nu, people. 

Har du inga barn, rösta ändå, de flesta har redan tänkt ut det. Jag har gjort det i alla fall.  
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur reagerade/skulle ni reagera om ert barn kom ut ur garderoben?
  • Shorona

Skulle inte reagera på läggningen, men däremot bli skitstolt över att min son känner sig så trygg och älskad av mig att han vågade berätta!

• Baktakt

Bli rädd för att hen skulle utsättas för trakasserier/diskriminering/våld. Gråta lite för det. Bli glad att få förtroendet. Kramas mycket för det. Bli nyfiken och ställa massor med (säkerligen) dumma frågor. Bli utskrattad och uppläxad och skämmas lite för det

• Severus

Känna att jag gjort något rätt i livet. Få mina barn att kunna berätta allt gör mig

• Anonym (barnet)

Mina föräldrar blev arga.
    De tyckte att jag måste tänka lite på dem också och förbjöd min flickvän att komma hem till oss och förbjöd mig att åka till orten där hon bodde. Så enda lösningen var att träffas utomhus på orten jag bodde.
    Trist, men man kan inte kräva att ens föräldrar ska älska en bara för att de är ens föräldrar. Det är trevligt om de gör det, men man kan som sagt inte kräva det.
    Efter några år flyttade jag hemifrån och då kunde de inte säga så mycket längre.

• LillGris

Inget av alternativen känns passande. Stolt skulle jag ju inte bli, mitt barns sexuella läggning känns inte som något jag kan känna stolthet över. Jag skulle väl bli glad att han, eller hon, kan anförtro sig åt mig. Å andra sidan vore det märkligt annars, min sons gudmor är lesbisk och mina närmsta vänner är bi eller homo allihopa. Så barnen kommer ju veta från början att det inte är något jag eller deras pappa har några åsikter om. Prajden besöker vi redan varje år så. Jag skulle bli glad om mina barn kom hem med en partner de förälskat sig i som verkar vara en bra människa. Vad partnern har för kön lägger jag mig inte i!

• Äppelpaj80

Inget stämmer. Jag kommer älska mina barn oavsett. Men jag skulle inte bli glad. Dels för att det blir svårare att skaffa familj och att det inte är lätt att leva som homosexuell även om det är betydligt enklare i dagens upplysta Sverige.

• puss

Jag skulle bli jätteglad. Verkar ju hur smidigt som helst om de kommer den vägen.

• Anonym (mamma till två stora barn)

Om hen kom hem och presenterade sin kärlek skulle jag bli glad oavsett kön. Men lite orolig kanske för trakasserier från andra. Ok, kanske skulle jag tänka lite på att det blir svårare att få barnbarn, men det viktigaste vore att dom träffade en bra partner.

Äckligt skulle jag absolut inte tycka!

• Anonym (McShit)
    Äppelpaj80 skrev 2013-07-29 15:12:25 följande:
    Inget stämmer. Jag kommer älska mina barn oavsett. Men jag skulle inte bli glad. Dels för att det blir svårare att skaffa familj och att det inte är lätt att leva som homosexuell även om det är betydligt enklare i dagens upplysta Sverige.
    Jag tänkte ha ett sådant alternativ, men fick behärska mig själv lite så att det inte blev för många. 
    Din reaktion är ungefär likadan som mina föräldrars var, dock.  
Svar på tråden Hur reagerade/skulle ni reagera om ert barn kom ut ur garderoben?