• Midnight

Är abort en big deal?!

Min fråga är hur ni ser på abort fram till v18? I första hand under ett sent skede fram till v18.

Vissa anser att en abort är en stor och tung fråga som kan vara svår att leva med och vissa tar abort med en klackspark. Vad tycker du?

Jag vet att svarsalternativen är ganska stränga i ordvalet men välj det som ligger närmast er åsikt.

Mamma till en ängel
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är abort en big deal?!
  • Sölve

För mig är abort ingen stor grej och jag har inte alls passat in i mallen av hur "man ska känna" vid mina 3 aborter.
    Jag har bara känt lättnad. 

• BängtRagnhild

För mig var aborten ingen big deal. Det var ett beslut som var tagit. Inget jag ångrar eller tänker på överhuvudtaget.

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • Jennie med ie
    Midnight skrev 2013-07-05 11:35:56 följande:
    Min fråga är hur ni ser på abort fram till v18? I första hand under ett sent skede fram till v18.

Vissa anser att en abort är en stor och tung fråga som kan vara svår att leva med och vissa tar abort med en klackspark. Vad tycker du?

Jag vet att svarsalternativen är ganska stränga i ordvalet men välj det som ligger närmast er åsikt.

Ja jag anser att abort är en big deal eftersom jag anser att livet startar vid befruktningen och att det är fel att medvetet och aktivt så att säga avsluta det livet.

Däremot kan jag ju inte säga att det SKA vara en big deal för andra. 
  • LuckyLips

Jag gjorde en sen abort vid 15 och jag har aldrig haft problem med det beslutet jag tog. Eller att jag känt sorg eller att jag skulle ångra mig. Det var bara en enorm lättnad.

Men sen tycker jag inte att man på något sätt ska använda abort som ett preventivmedel.

• Jennie med ie
    LuckyLips skrev 2013-07-05 11:47:57 följande:
    Jag gjorde en sen abort vid 15 och jag har aldrig haft problem med det beslutet jag tog. Eller att jag känt sorg eller att jag skulle ångra mig. Det var bara en enorm lättnad.
    Men sen tycker jag inte att man på något sätt ska använda abort som ett preventivmedel.

Det kan man inte heller förvisso, så...
  • Hannah76

Tycker inget alternativ passar för mig. Det är inet så svart/vitt.

För mig personligen är en abort en big deal, och inget att ta lätt på. Men jag går inte runt och mår dåligt över den abort jag har gjort.

Skrämmande om man tar lätt på aborter, och tycker att det är ett preventivmedel.   

• Sölve
    LuckyLips skrev 2013-07-05 11:47:57 följande:
    Jag tror inte att någon använder abort som preventivmedel. Varför skulle NÅGON tycka att blod, smärta och narkoser är ett bättre alternativ än p-piller t ex?
  • Jennie med ie
    Sölve skrev 2013-07-05 11:51:29 följande:
    Jag tror inte att någon använder abort som preventivmedel. Varför skulle NÅGON tycka att blod, smärta och narkoser är ett bättre alternativ än p-piller t ex?

Det finns de, även om de säkerligen är väldigt få, som på allvar resonerar som så att "skyddet är inte så viktigt, det finns abort". Hur de kommit fram till den ståndpunkten vet jag inte.
  • Midnight

Jag kan bara säga hur jag har känt. Jag ångrar min abort väldigt mycket då jag verkligen längtade efter barn. Sedan att själva utförandet av aborten (v17+) var som taget ur ett U-land gör inte saken bättre.

Mamma till en ängel
Svar på tråden Är abort en big deal?!