• Midnight

Är abort en big deal?!

Min fråga är hur ni ser på abort fram till v18? I första hand under ett sent skede fram till v18.

Vissa anser att en abort är en stor och tung fråga som kan vara svår att leva med och vissa tar abort med en klackspark. Vad tycker du?

Jag vet att svarsalternativen är ganska stränga i ordvalet men välj det som ligger närmast er åsikt.

Mamma till en ängel
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är abort en big deal?!
  • fluu

Jag ser det som induiduellt. Jag själv ser det som en big deal för mig själv,men lägger inga värderingar i hur andra gör. Är för abort.

Har vänner som gjort abort. Någon sörjer det än och någon kände bara lättnad och sörjde inte det minsta efteråt. Så olika och beror nog mycket på omständigheterna runt omkring.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Ska väl tillägga att jag själv aldrig gjort abort så jag har ingen personlig erfarenhet.

• puss

Jag är kvinna: Ja, en abort är en stor och känslig fråga som inte bör ses som vardagsmat.

det är ett medicinskt ingrepp (ibland) och komplikationer kan uppstå. det ska inte tas med nån jävla klackspark. dessutom belastar det ekonomin, och det faktum att det är en känslomässig grej för VISSA måste tas i beaktning.   

Easy cum easy go
  • Midnight

Frågan som tråden handlar om är hur man själv ser på abort för sin egen del, inte andras!
    Vad var och en gör är deras ensak.

Mamma till en ängel
  • Butterscotch

Innan jag fick barn tyckte jag inte att det var någon big deal, nu skulle jag ha väldigt svårt att ta beslut om att göra abort.

• puss
    Midnight skrev 2013-07-05 18:53:22 följande:
    Frågan som tråden handlar om är hur man själv ser på abort för sin egen del, inte andras!
    Vad var och en gör är deras ensak.

jaha. det framgick inte.
    Easy cum easy go
  • fluu
    Butterscotch skrev 2013-07-05 18:55:14 följande:
    Innan jag fick barn tyckte jag inte att det var någon big deal, nu skulle jag ha väldigt svårt att ta beslut om att göra abort.
    Jag är tvärtom. Innan barnets ankomst var jag lika mycket för abort,men skulle aldrig kunna tänka mig att göra en. Nu kan jag det om jag känner att det krävs.
  • Midnight

Ja alltså jag menar att jag var inte ute efter att vi ska döma varandra för våra val utan jag ville bara få en bild av hur samhället ser på själva allvalighetsgraden av en abort. Det är ju som du säger ett ingrepp i kroppen. Medan vissa menar på att det inte är så farligt och mest tar det med en klackspark. Många män resonerar till exempel så. Att dom ser bara faktumet att de själva slipper bli pappa men dom ser inte faktumet att kvinnan faktiskt utsätter sig för en risk i och med en abort.

Mamma till en ängel
  • puss
    Butterscotch skrev 2013-07-05 18:55:14 följande:

fluu skrev 2013-07-05 18:59:31 följande:
    Jag är tvärtom. Innan barnets ankomst var jag lika mycket för abort,men skulle aldrig kunna tänka mig att göra en. Nu kan jag det om jag känner att det krävs.

kunskap förändrar.
    Easy cum easy go
  • Insatt

Jag har aldrig gjort abort och är glad över att ha sluppit. Ser det absolut inte som vardagsmat! För det första är det ett ingrepp som är förenat med risker. För det andra har jag hört att vissa blöder i flera veckor efteråt, vilket såklart inkräktar på kvinnans liv. För det tredje går det inte att komma ifrån att utan aborten hade fostret med stor sannolikhet vuxit till ett barn, vilket många ser som väldigt jobbigt i sig. Hade jag gjort abort hade jag varit rädd för komplikationer samt känt sorg över att jag av någon anledning inte kunde få mitt barn.

Svar på tråden Är abort en big deal?!