• Malin021

Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?

Jag äter PROVERA nu och har 3 dagar kvar på den kuren sen är det dags första pergotime försöket. Någon som är i ungefär samma situation?

Ellie2011
  • Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?
  • Clara85

Hej lycka82, välkommen hit alltså dedär med äl verkar variera väldigt. Allt från dag 14 till dag 35 så om du tog sista tabletten Ida kanske du kan börja kolla typ på måndag kanske. Lycka till!!

• Malin021

Jag va och tog blodprov idag för att se om jag har fått ägglossning i huvudtaget, nån som vet varför den information är bra att ha? Jag får provsvaren om 14 dagar. Välkommen Lyckan82

Kärlek
  • flamingo

Om du inte fått äl behövs dubbel eller trippel dos pergotime

• flamingo

Har fått mkt genomskinliga flytningar under pergotime knaprandet( sista tabletten idag) nån som känner igen sig?

• flamingo

Är det ngn här som försökt få ordning på äl med gi eller lchf?

• Clara85

Hej på er,

Vågar inte riktigt tro att det är sant men jag plussade i måndags, efter andra enkelkuren med pergotime. Känns helt overkligt. Var så inställd på att det inte skulle fungera är bara i vecka 5-6 men hoppas hoppas på att lilla ärtan vill stanna kvar.

Hur går det för er andra??

Kram på er!

• apricos

Jag väntar till söndag för att kunna testa mig.
    Borde kunna testa mig i morgon, då är det dag 11 efter Ovitrelle sprutan men vet inte m jag vågar.... dagarna sniiiiglar sig fram just nu.

Hur räknar ni föresten när ni tar Ovitrelle. Är dag 1 samma dag som ni tar sprutan eller dagen efter sprutan....

• Lycka82

Grattis Clara85, gud vad mysigt
    Själv har jag haft ägglossning och väntar nu på att få testa i mitten på nästa vecka  

• Clara85

Tack för fina ord lycka82, jag har testat tre gånger med olika test bara för å va på den säkra sidan... :) Nu märker jag dock verkligen av det också. Känns superspännande!

Håller alla tummar för att aug också är er månad. Lycka till!!

• Malin021

Jag ska börja med dubbeldosen på torsdag, ni som har kört några gånger, vilken dag ligger närmast ägglossning? Jag ska till Ullared den 21 sep och hoppas att de inte krockar med ägglossningen.

Kärlek
  • Malin021

Jag va på vul idag och inga stora äggblåsor syntes, så de ser mörkt ut.

Har ni någon gräns där ni tänker, nu skiter vi i de här...?

Kärlek
  • Endrömivitt

Hoppar in här, jag fick veta förra veckan att jag har pco så nu äter jag primolut nor för att framkalla blödning och efter det blir det pergotime i 5 dagar. Var helt knäckt när jag fick veta men det är väldigt skönt att läkaren tog det på allvar och hjälpte mig direkt.

• Malin021
    Endrömivitt skrev 2013-10-12 19:58:22 följande:
    Hoppar in här, jag fick veta förra veckan att jag har pco så nu äter jag primolut nor för att framkalla blödning och efter det blir det pergotime i 5 dagar. Var helt knäckt när jag fick veta men det är väldigt skönt att läkaren tog det på allvar och hjälpte mig direkt.

Hej va kul med nytt folk.

Ja de är inte en kul nyhet när något som borde vara helt naturligt inte fungerar men som tur är så finns det hjälp!

Jga har inbokat VUL på fredag för att se om det har blivit några blåsor men de känns ganska mörkt.
    Min största rädsla är att pergotime inte ska funka alls och jag måste börja ta sprutor, jag tycker INTE om sprutor!
    Kärlek
Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?