Inlägg från: Malin021 |Visa alla inlägg
  • Malin021

Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?

Jag äter PROVERA nu och har 3 dagar kvar på den kuren sen är det dags första pergotime försöket. Någon som är i ungefär samma situation?

Ellie2011
  • Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?
  • Malin021

Åhh va roligt att de är fler som kommit med.

Jag har en dotter som är född i April 2011, det tog tre år att bli gravid med henne.
    Förra gången fick jag Pergotime utskrivet men medans jag väntade på mensen så blev det ett + istället.
    Men den här gången har vi fått tagit hjälp på riktigt, Jag är klar med min Provera kur men jag blöder som F*N, jag måste gå och bytta grejjer en gång i halvtimmen annars blöder det igenom.
    Jag tog första Pergo tabletten i går och har ultraljud in bokat den 23:e. Men min gyn sa att vi måste ha skyddat sex tills efter jag har varit hos henne,  hur tycker ni att de låter?
    Kan det vara för att de inte ska bli för många ägg som blir befruktade?

Kärlek
  • Malin021

Jag åt dom i 10 dagar och dagen efter så började de lite smått och sen dag 2 va de helt hopplöst.. Men kan du inte säga till gyn att din mens inte kommer då borde dom ge dej provera eller?

Kärlek
  • Malin021

men plötsligt händer det;) de kanske hinner bli ett plus innan mensen kommer:) De va de som hände för mig med mitt första barn.

Kärlek
  • Malin021

Innan mitt första barn så tog jag äl test i 3 månader utan att få nått positivt svar alls, så jag vet inte alls hur de funkar. Men om man får mens så borde man ju ha haft ägglossning innan den kommer, För den kommer ju för att "spola" rent efter ägget..

Kärlek
  • Malin021

Sen ett år tillbaka har jag haft en gång i månaden. Men anledningen till att jag fick provera va att jag hade haft blödning i 7 veckor, de är andra gången de händer de här året.. :(

Kärlek
  • Malin021

Ja proverna för att min 7 veckors mens ska sluta och då passade vi på att ta pergotime på en gång. De kanske är bra att ni ska lämna prover båda två senare, jag antar att ingen av er har barn sedan tidigare? Har ni sex innan ägglossningen eller efter, sånt kanske spelar roll. Allt med biologi är en vetenskap..

Kärlek
  • Malin021

..

apricos skrev 2013-07-24 12:01:00 följande:
    Ni med PCO som använder ägglossnings stickor. Jag får positivt resultat hela tiden, och fått förklarat av min läkare att det är PCOn som gör det. Men ni får enbart plus vid ÄL?

Jag har aldrig fått positivt på ägglossningstest,
    Kärlek
  • Malin021

I går va jag och gjorde vul som visade att inga äggblåsor hade utvecklas.. Så nu får vi vänta och prova nästa till nästa månad:(

Kärlek
  • Malin021

Jag va och tog blodprov idag för att se om jag har fått ägglossning i huvudtaget, nån som vet varför den information är bra att ha? Jag får provsvaren om 14 dagar. Välkommen Lyckan82

Kärlek
  • Malin021

Jag ska börja med dubbeldosen på torsdag, ni som har kört några gånger, vilken dag ligger närmast ägglossning? Jag ska till Ullared den 21 sep och hoppas att de inte krockar med ägglossningen.

Kärlek
  • Malin021

Jag va på vul idag och inga stora äggblåsor syntes, så de ser mörkt ut.

Har ni någon gräns där ni tänker, nu skiter vi i de här...?

Kärlek
  • Malin021
    Endrömivitt skrev 2013-10-12 19:58:22 följande:
    Hoppar in här, jag fick veta förra veckan att jag har pco så nu äter jag primolut nor för att framkalla blödning och efter det blir det pergotime i 5 dagar. Var helt knäckt när jag fick veta men det är väldigt skönt att läkaren tog det på allvar och hjälpte mig direkt.

Hej va kul med nytt folk.

Ja de är inte en kul nyhet när något som borde vara helt naturligt inte fungerar men som tur är så finns det hjälp!

Jga har inbokat VUL på fredag för att se om det har blivit några blåsor men de känns ganska mörkt.
    Min största rädsla är att pergotime inte ska funka alls och jag måste börja ta sprutor, jag tycker INTE om sprutor!
    Kärlek
Svar på tråden Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?