Någon mer som ska börja med Pergotime nu i Juli?
Jag äter PROVERA nu och har 3 dagar kvar på den kuren sen är det dags första pergotime försöket. Någon som är i ungefär samma situation?
Jag äter PROVERA nu och har 3 dagar kvar på den kuren sen är det dags första pergotime försöket. Någon som är i ungefär samma situation?
Hej,
Jag skall också äta Pergotime nu, blir min andra kur. Förra gången började jag på dag fem men funderar på att ta första tabletten imorgon, dag 3. Fick ägglossning först dag 22 förra gången tänkte att man kanske kan tidigarelägga det hela lite för att korta ner cykeln... Har du ätit Pergotime innan? Lycka till :)
Hej, jag fick mina pergotime idag så nu börjar väntan på mensen. Började försöka jan 2012 och har haft en cykel på 8 veckor som längst. Imorgon har fet gått 7 veckor. Fått positivt äl test och temphöjning dagen efter flera gånger, men har inte tagit sig. Både jag och mannen har/ska lämna prover men fick som sagt börja innan med tabletterna. Ska utomlands i mitten av augusti. Tyvärr känns det nästan som nu eftersom jag är rädd att det kan bli när jag ska göra ultraljud. Hur länge har ni försökt innan? Hur ser era cykler ut? Har ni provat lchf?
Fick tabletter idag. Försökt få syskon till vår son i 1.5 år nu. Sonen blev till när vi nyss hade träffats och sen blev jag gravid igen direkt efter att jag plockat ut min hormonspiral men fick missfall i vecka 7. Idag var vi på gyn och han såg vissa tecken till mild pco hos mig och därför fick jag pergo som jag ska börja ta på lördag. Sambon min ska även få sina spermier testade. Så vi får se, hoppas såklart på att detta ska hjälpa oss
Åhh va roligt att de är fler som kommit med.
Jag har en dotter som är född i April 2011, det tog tre år att bli gravid med henne.
Förra gången fick jag Pergotime utskrivet men medans jag väntade på mensen så blev det ett + istället.
Men den här gången har vi fått tagit hjälp på riktigt, Jag är klar med min Provera kur men jag blöder som F*N, jag måste gå och bytta grejjer en gång i halvtimmen annars blöder det igenom.
Jag tog första Pergo tabletten i går och har ultraljud in bokat den 23:e. Men min gyn sa att vi måste ha skyddat sex tills efter jag har varit hos henne, hur tycker ni att de låter?
Kan det vara för att de inte ska bli för många ägg som blir befruktade?
Jag funderar på att beställa provera ifrån utlandet. Orkar inte vänta på mensen om det dröjer. Vill ju komma igång nu!
Jag har läst mycket kring pcos och många har ju fått fin resultat av lchf. Jag har märkt skillnad på min cykel när jag kört gi. Jag får bara äta pergotime varannan cykel så tänkte kör lchf där emellan.
Malin021: när efter att du börjat äts provera fick du en blödning?
Jag åt dom i 10 dagar och dagen efter så började de lite smått och sen dag 2 va de helt hopplöst.. Men kan du inte säga till gyn att din mens inte kommer då borde dom ge dej provera eller?
Min läkare tyckte inte det eftersom jag mest haft 56 dagars cykel och det hade gått 48 när jag var hos henne. Så typiskt om det blir "rekord" just nu... Undrar bad det beror på att det är sådan skillnad mellan gångerna?
Hoppar provera och väntar snällt....
men plötsligt händer det;) de kanske hinner bli ett plus innan mensen kommer:) De va de som hände för mig med mitt första barn.